עשה זאת בעצמך – עיצוב הבית נדלן

חושבים לעצב מחדש את המקלחת, לצבוע קיר בסלון בסגול, או אפילו סתם לבדוק שהתמונה שתליתם על הקיר ישרה כמו פלס? • לפני שאתם מתקשרים לבעל מקצוע, הנה כמה יישומונים ותוכנות שיעזרו לכם להרכבי ולפרק את הבית לגמרי בעצמכם

אחד הסיטקומים המוצלחים בשנות התשעים היה "שפץ ביתך" (באנגלית: ‭ ,(Home Improvement‬ שבו שיחק טים אלן שיפוצניק המנחה תוכנית טלוויזיה בשם "בזמן שיפוץ". כישרון להצחיק היה לו בשפע אבל מקצועיות מעט פחות. מי שעשה את רוב העבודה היה אל, חבר ועוזר. שלושים שנה אחרי, העוזר ההוא התחלף בתוכנות מחשב. נכון שאין תחליף לבעל מקצוע כמו אדריכל או מעצב, אבל אם אתם יוזמים צעד קיצוני, כמו צביעת קיר בסגול, או פשוט רוצים להתנסות בעצמכם לפני שתשבו עם איש מקצוע – אספנו עבורכם כמה יישומונים ותוכנות שיעזרו לכם להיכנס לעניינים ואולי גם יימנעו מכם פיאסקו אסתטי.

מדידה סלולרית
הדבר הראשון שכדאי לדעת כאשר מתכננים תכנון שיפוץ הוא מה גודל החלל – חדר, סלון או חדר שירותים – במטרים מרובעים. אנחנו טעינו כשהזמנו ספה כמה חודשים לפני שנכסנו לדירה ובכלל לא חשבנו על למדוד אם היא תיכנס במעלית. היא לא נכנסה ונאצלנו לפרקה ולהרכיבה מחדש בתוך הדירה. כדי למדוד חדר תמיד אפשר לספור בלטות ולבצע חישוב אבל כדי לתכנן היכן למקם רהיטים או לתכנן מסגרות, חללים ופתחי מעבר כדאי להיות מדויקים יותר. בדיוק למטרות אלה קבלו את ‭ EasyMeasure ‬ שיחסוך מכם פדיחות הנדסיות. היישומון משתמש בגובה המצלמה שבסמארטפון מהרצפה וגם בזווית בה אתם אוחזים במכשיר ומבצע חישוב מטראז'. חוץ ממדידות של אובייקטים כמו שהזכרנו תוכלו להשתמש בו למדידות כלליות, למשל מרחק של סירה מהחוף או את גובה הילד בלי לקשקש על הקיר.

פלטפורמות: אנדרואיד, ‭ iOS ‬
מחיר: חינם

שפץ נא
‭Homestyler Interior Design ‬ היא תוכנה למתחילים שעושה הכל ויחסית לא רע. כמו שאר היישומונים והתוכנות שמוצגים הפעם במדור גם אותה צריך ללמוד כדי להפיק ממנה את המיטב. למשל באיזו תאורה הכי יעיל לצלם, האם חובה לפנות רהיטים כשרוצים "לדגום" באמצעות המצלמה קיר, מה המרחק שבו צריך לעמוד מאובייקט כלשהו או איך "תופסים" את הפינה עם שתי אצבעות על המסך. השימוש פשוט – בחרו קיר, חדר או בית מגלריה קיימת, או צלמו את האובייקט בעצמכם (מההתנסויות שלנו השימוש הוא הרבה יותר יעיל כאשר האובייקט – קיר למשל – נקי מחפצים) וצבעו אותו בצבעים שונים מבין פלטת צבעים מלאה. כדי להגיע מוכנים לבחירה של תאורה בחנות תוכלו באמצעות כמה קליקים פשוטים להוסיף מנורת שנדליר בתקרה הסלון ולהבין אם זה בכלל מתאים שלכם. תמיד חלמתם להחליף את המרצפות הכתומות בפרקט חדש ומבריק ? לכו על זה. בשלב הבא תוכלו להוסיף רהיטים מהגלריה (חלקם זמינים לרכישה ברשתות בינלאומיות), לשנות את הגודל והצבע שלהם ותנו לדמיון להשתולל. אתם המעצבים עכשיו.

פלטפורמות: אנדרואיד, ‭ iOS ‬
מחיר: חינם




רעיון גנוב
אם היישומון הקודם השאיר אתכם חסרי רוח עיצובית, נסו את ‭ Houzz Interior Design Ideas‬ כדי לקבל השראה מרעיונות של אחרים. מדובר באחד היישומונים הוותיקים לשיפור ועיצוב הבית והוא מאפשר לדפדף ב-‭15‬ מיליון תמונות באיכות גבוהה בחלוקה לקטגוריות שונות: סלון, מטבח, חדר שינה, ריהוט, עיצוב הגן ועוד. אם נתקלתם בווילון, ארון או גופי תאורה (מתוך מבחר של 9 מיליון מוצרים) שמצא חן בעיניכם – היישומון יקשר אתכם לרכישה בחנות, ולשמחתנו משלוחים לישראל זמינים היום הרבה יותר מאשר בעבר. את העיצובים שאהבתם תוכלו לשמור בפרופיל האישי שלכם ולשתף עם בן או בת הזוג או לחלוק עם בעל מקצוע או מעצב שמלווה אתכם בתהליך.

פלטפורמות: אנדרואיד, ‭ iOS ‬
מחיר: חינם




גולת הכותרת
Home Design 3D‬ הוא יישומון מסוכן. הוא כה מהנה לשימוש שאנחנו מבטיחים שיהיה לכם קשה לעצור את עצמכם מלת- כנן שינויים שיגדילו משמעותית את התקציב שתכננתם שכן די מהר תרגישו כמו בוגרים של מחלקת ארכיטקטורה בבצלאל. התוכנה זמינה לחלונות, למאק ולסמארטפון והיא נוחה לשימוש גם באמצעותו. אז מה התוכנה נותנת לכם ? הכל. תכנון קומה בדו או בתלת ממד, שינוי גובה התקרות, הזזה של קירות המבנה, יצירת פתחים, מעברים או ארונות קיר, מיקום דלתות וחלונות וכל דבר שקשור לתוכנית אדריכלית. לאחר מכן יתחיל שלב העיצוב האמיתי של תכנון בית החלומות שלכם, פינת העבודה או גלריה מעוצבת. בחרו את סוגי הדלתות, צבעי הקירות "ותלו" סוגים שונים של וילונות. התוכנה מאפשרת לכם לעצב ברמת דיוק גבוהה כיצד ייראה הבית שלכם בגמר השיפוץ והגרסה שלה בתשלום מאפשרת גישה ליותר מאלף אובייקטים – החל מרהיטים וכלה במקרר – שימוש בתוכניות אדריכליות קיימות, יבוא ויצוא של שרטוטים, תוכניות אב וכדומה. אם לא ניחנתם בחוש עיצובי או שפשוט אזלו לכם האנרגיות תוכלו לעיין בגלריה עמוסה ולהשתמש בעיצובי החלומות שמשתמשים אחרים העלו אליה. בשורה התחתונה, מדובר בתוכנה מקצועית אבל כזו שגם המשתמש המתחיל ימצא בה את דרכו בקלות.

פלטפורמות: אנדרואיד, ‭ ,iOS‬ חלונות, מאק
מחיר: גרסה בסיסית בחינם, גרסת ‭ GOLD‬ ב-‭9.90‬ דולר




קרן ופלס
פלס הוא אביזר חובה בכל בית גם אם אתם לא באמצע השיפוץ. מובן שאם אתם מתקינים מסך טלוויזיה בגודל 55 אינטש על הקיר אז עדיף שתקפצו לחנות ותקנו פלס, אם כי יצרניות טלוויזיות שמכבדות את עצמן מצרפות מיני פלס בתוך האריזה. אם אתם פשוט צריכים לתלות תמונה, לוודא שמדף מאוזן לפני קידוח בקיר, או סתם לבדוק שהרצפה לא עקומה יישומון Bubble-Level משתמש ברכיב הג'ירו של הסמארטפון כדי לשמש לכם כפלס. בנוסף הוא משמש גם כמד זווית, מד מרחק מאובייקט שנמצא מולכם ולבעלי רכבי שטח הוא יכול לשמש כמד שיפוע הטיה כדי להימנע מהתהפכות הרכב.

פלטפורמות: אנדרואיד, ‭ iOS ‬
מחיר: חינם




ראש בראש
‭Planner 5D – Interior Design ‬ היא מתחרה רצינית ל- ‭ Home ‬ ‭ .Design 3D‬ גם היא מאפשרת תכנון בדו או בתלת ממד, הזזה של קירות ושאר התכונות שהצגנו קודם. הממשק שלה עשוי להתאים למשתמש הפחות מנו- סה ויש לה כמה גימיקים שימושיים ומגניבים כאחד, למשל יצירת צילומי מסך של אזורים בדירה המעוצבת לאחר התאמה ושינויי תאורה או משחק באור וצל. מה שיותר מגניב הוא שימוש ב-‭Google Cardboard‬ (מסי- כת מציאות מדומה של חברת גוגל העשויה קרטון ומאפשרת הכנסה של מכשיר הסמארטפון שלכם לתוכו) שיאפשר לכם סיור וירטואלי בתוך הבית שזה עתה עיצבתם. אם אהבתם דעו שה-‭Google Cardboard ‬ זמין באתר של גוגל במגוון גרסאות ובטווחי מחיר מצחיקים מ-‭7.99‬ עד ‭ 40‬ דולרים, תלוי עיצוב ואיכות הקרטון. גוגל אגב מפרסמת את הוראות ההכנה לקרטון אם בא לכם לבנות אחד בעצמכם. גם ל- ‭ Planner 5D ‬ ‭ Interior Design‬ – קיימות גרסאות למחשבי חלונות ומאק והגרסאות שלה בתשלום מגדילות את מספר הקטלוגים שתוכלו להוריד, מספר צילומי המסך שתוכלו לבצע וכולי.

פלטפורמות: אנדרואיד, ‭ ,iOS‬ חלונות, מאק
מחיר: גרסה בסיסית בחינם, גרסה בתשלום בין 10 ל-‭199.90 ‬




בדרך שלי
אחרי שטרחנו והשקענו רבות בעיצוב הפנים לא בטוח שנשארו לנו אנרגיות או תקציב לאחד הדברים החשובים בעיצוב הבית – דלת הכניסה. הנ- טייה של רובנו בראש ובראשונה היא להקפיד על כל פרט בעיצוב הפנים אבל דלת הכניסה היא הדבר הראשון שאורחים עוברים דרכו והיא שער הכניסה לבית. ‭ Modern Door Designs‬ הוא יישומון של עיצובים מודרניים ומקוריים לדלתות לבית. לא בטוח שאת כולן תוכלו להשיג בארץ אבל אם אתם בקשר עם מעצב טוב – הוא יעשה הכל כדי להשיג לכם את מה שאתם רוצים או את הדבר הכי קרוב אליו.

פלטפורמות: אנדרואיד
מחיר: חינם

אודות admin