המירוץ ליישומון – אפליקציות חיסכון, צרכנות נבונה \\ אריאל גביש

Savings.Apps.16.03.2018.Tech





















החלפת זיכוי קנייה בכסף אמיתי, מציאת תחנת דלק זולה, מעקב אחרי נתוני השימוש בנייד בחו"ל, חישוב עלויות הנסיעה במונית, מציאת מבצע על בגד ספציפי וחלוקת החשבון בבר או במסעדה בקלות ובנוחות › מצעד היישומונים שיקלו עליכם את החיים


החלפה חברתית
למרות שיפור רגולטורי בנושא זיכוי והחזרה של מוצרים, לא חסרים טריקים ושטיקים שחנויות ורשתות שיווק ממציאות כדי לנסות להשאיר אותנו עם זיכוי במקום החזר כספי ביד. באופן אישי, לנו יש כמה כאלה במגירה, וחוץ מלשים תזכורות להשתמש בזיכוי פעם בפעם אין לנו הרבה מה לעשות. וחוץ מזה, מה נעשה ששופינג הכי יעיל היכן שמתחשק לנו ולאו דווקא בחנות מסוימת. ברוח הכלכלה השיתופית, Zeek, אפליקציה שמייסדיה ישראלים, תעזור לכם להחליף או למכור זיכוי קיים. צלמו את הזיכוי והעלו אותו למאגר המשותף והמתינו לפניות להחלפה. באופן דומה, אם אתם רוצים להיפטר משי לחג שקיבלתם מהמעסיק ולהחליפו במזומן, אתם יותר ממוזמנים לנסות.


תדלוק מדליק
מאז המחאה החברתית כולם מחפשים נדל"ן מניב אבל גם מודעים הרבה יותר מבעבר ליוקר המחיה. מי שעוקב אחר מדורי הכלכלה בוודאי פיתח מודעות צרכנית ומנסה לחסוך היכן שרק אפשר. בהיעדר תחבורה ציבורית ראויה בישראל, תחזוקת הרכב והוצאות הדלק הן חור אגרסיבי וכואב בכיס. FullTank, גם היא ישראלית, תעזור לכם למצוא את תחנת הדלק הקרובה הזולה ביותר אליכם. אפשר לבצע סינונים שונים, למשל לפי חברות דלק, וגם לתחזק יומן תדלוקים. נכון שווייז מספקת שירות דומה וגם שירות המפות של גוגל, אבל FullTank מאפשרת חיפוש מתקדם יותר.


טיול מאורגן
אם רכשתם חבילת גלישה בחו"ל, אתם מן הסתם נוסעים לאנשהו. ואם הטיול שלכם מורכב מכמה ערים או מדינות, Rome2rio הוא יישומון שימושי ומגניב שגם יחסוך לכם זמן (או כסף אצל סוכן הנסיעות) וגם יחשוף אתכם לסוגי תחבורה שאולי לא חשבתם עליהם. הכניסו נקודת מוצא ויעד והיישומון יבנה לכם מסלול אפשרי תוך שימוש בטיסות, מעבורות, רכבות עיליות ותחתיות, אוטובוסים ועוד. אם במקטע מסוים במסלול שלכם מתאים יותר לשכור רכב או אופניים, תקבלו גם הצעה כזו. נוסף על השימוש בתחבורה ציבורית שאנחנו לא מכירים בארץ, אף פעם אי אפשר לדעת איזו שכיית חמדה נגלה על הדרך.


חו"ל מוזל
פסח בפתח – וצרכני הדאטה במתח. יותר מכל מתאים המשפט כסלוגן המתאר את רווחיות חברות הסלולר ברכישת חבילות דאטה לחו"ל. למקרה ששכחתם, מאז מהפכת הסלולר שהנהיג בזמנו שר התקשורת דאז כחלון, החשבונות החודשיים שלנו קוצצו מכמה מאות שקלים לעשרות בודדות. למרות הבכי והנהי לא ממש צריך לדאוג לרווחיות של חברות הסלולר כיום, ויותר מעצבן שהן מנסות לקזז את ה"הפסדים" שלהן על חשבון הנוסעים לחו"ל – בצורת מחירי חבילות גלישה מנופחים בצורה שערורייתית. בנוגע לוויכוח אם עדיף לרכוש בחו"ל כרטיס סים מקומי עם חבילת דאטה דשנה, אבל לאבד את המספר הישראלי כשאתם בחו"ל, דעתנו בנושא ברורה: מי שבאמת ירצה להשיג אתכם ימצא את הדרך, בין שבווטסאפ או באי־מייל (אלא אם כן אתם אנשי עסקים שמשוחחים המון בטלפון). אם בחרתם בחבילת גלישה מהארץ, חשוב מאוד להקפיד להיזהר לא לחרוג מהמכסה שבחרתם, שכן העונש יהיה כואב וכבד. My Data Manager – Data Usage תעזור לכם לעקוב אחר השימוש בדאטה היומי, התקופתי, לבדוק מהן האפליקציות הכי חזירות ובעיקר לעמוד על המשמר.


נסיעה מחושבת
בפעם הראשונה שעליתי על מונית לבדי קיבלתי מאבי הוראות ברורות בנוגע להפעלת המונה: מרגע שהתיישבת במונית ודא שהנהג מפעיל את המונה, ואם הוא מנסה להתחכם – העמד אותו על מקומו. לא מזמן נדהמתי לשמוע כיצד נהג מונית עקץ קרובת משפחה מצי'לה וסיכם איתה על תשלום של 200 שקלים עבור נסיעה מדרום יפו לגבעתיים. הסברתי לה שבפעם הבאה תאיים עליו ותתקשר אלי אם צריך.
נכון שהחוק קובע שעל כל נהג להפעיל מונה גם מבלי שהתבקש לכך, אבל לפעמים הנוסע בעצמו מעוניין במחיר קבוע מראש. "מוניתון" בא לעזרה במקרים שכאלה, במיוחד אם אינכם נמצאים בסביבה הביתית ולא שולטים בתעריפים, יעזור לכם לחשב עלות נסיעה בהתאם למוצא וליעד ולוודא שלא עוקצים גם אתכם.


מסחר עצמאי
בהמשך לנאמר ב־FullTank, לא רק שטיפחנו מודעות צרכנית אלא גם הפכנו למשקיעים. הריבית נמוכה? נשקיע ברכישת דירה. מחירי הדירות עולים? נעבור להשקיע במשרדים. כשאלו יתייקרו, נחפש השקעה בחו"ל או נרכוש פוליסת השקעה. אבל אם שכחתם – הבורסה תמיד היתה שם. עד לפני כמה שנים כדי לצפות בחינם בציטוטי מניות בזמן אמת נדרשנו לשלם או שהיינו מקבלים נתונים ב־15 דקות עיכוב, אבל מי באמת יסכן את כספו ויסחר בצורה כזו? מאז הפכו רוב היישומונים לחינמים. הבעיה נהייתה למצוא את המצטיין שבהם. אם אתם רוצים לסחור בבורסה, Investing – כלי למעקב אחר מניות ותיקי מסחר בזמן אמת – תפור עליכם. נוסף על מעקב מניות בזמן אמת, תקבלו מידע בהתאם ללוח השנה הפיננסי של תיק המסחר שבניתם (דו"חות של החברות שהכנסתם לתיק, חדשות מתפרצות וכו'), התראות, חדשות כלכלה ועוד.


שידוך אופנתי
לא מזמן ניסיתי לעזור לקרובת משפחה לקבל הנחה גדולה על מעיל איכותי שמחירו הרשמי היה 1,500 שקלים. המעיל היה במבצע של "קנה מעיל וקבל את השני בחצי מחיר", אבל לכו תמצאו חבר או חברה שירצו אותו המעיל בדיוק וגם יסכימו לשלם מחיר כה גבוה. אילו רק היה יישומון שמשדך בינינו ובין מי שמחפש שותף למבצע זהה… אז יש כזה ו־Linxale עושה בדיוק את זה. לכנות אותו יישומון קניות חברתי מבוסס מיקום יהיה תיאור מדויק שלו, שכן Linxale מציג בפניכם מבצעים בעשרות קניונים ברחבי הארץ. בחרו את המבצע שמעניין אתכם, שתפו אותו, ומשתמש אחר שמעוניין באותו מבצע בדיוק יוכל ליצור איתכם קשר. תוכלו להיפגש בפתח החנות ולאחד כוחות למען ההנחה המבוקשת. פולנים טובים שכמונו – אולי גם ייצא מזה שידוך.


יציאה קבוצתית
כיף לצאת עם חברים אבל פחות כיף לחלק את החשבון עם מי שלוקח את נושא התשלום ברצינות תהומית. שלא תבינו לא נכון, אנחנו מבינים אם מישהו שתה כוס בירה בעוד השאר ניסו כל מנה בתפריט, אבל אם כולם אוכלים ושותים פחות או יותר הדבר, למה לא לחסוך זמן וכאב ראש ולפשט את החשבון? אם גם אצלכם, כשצריך לחשב את החשבון כולם שוכחים באורח פלא אלגברה בסיסית ומנסים להתנער מהמשימה, תוכלו להציע להיעזר ב־Sumzapp שיקל עבורכם את העבודה ויחשב את החלק היחסי של כל סועד בשולחן. באמצעות סריקת OCR, היישומון הופך את חשבון הנייר לחשבונית מגע שבה תוכלו לסמן את כל הפריטים שלכם, לחשב את גזר הדין וכמובן גם להוסיף טיפ.


קנייה בהפתעה
כפי שהבנתם המדור מעודד צרכנות נבונה ולא בעד פולמוס רכישות בקניונים. עם זאת, חופשת הפסח בפתח ומן הסתם רובנו ישראלים טובים שמחפשים מתנות לקרובי המשפחה. אם Linxale לא עזר לכם למצוא את מבוקשם, אולי Shoprize כן יצליח. היישומון מאגד מבצעים והנחות בקניונים ובמרכזי קניות מובילים בסביבתכם. הוא גם מציג מבצעים של מועדוני לקוחות ובמקרים רבים תוכלו לממש אותם גם אם אין לכם כרטיס מועדון. אם כל זה לא שכנע אתכם להיכנס לחנות, אז דעו שבחלק מהן ממתינה לכם הפתעה עם כניסתכם לחנות. רק אל תשכחו לקרוא את האותיות הקטנות אם אתם חותמים על משהו.


השוואה חברתית
היישומון האחרון במדור מכיל אלמנטים דומים לקודמיו: חיסכון בקניות, איתור מבצעים שווים, קנייה מבוססת מיקום וכוחה של קהילת המונים. weBuy, יישומון "השוואת מחירים קהילתי" כפי שמכנים אותו מפתחיו, מבצע השוואה בין חנויות ורשתות שיווק שונות במטרה לאתר עבור משתמשיו את המחירים הנמוכים ביותר בסביבה. weBuy מציג מחירי מוצרים על מפה, מאפשר לבצע חיפוש ברדיוס בסביבה ולאתר מבצעים באמצעות שיתוף קהילת חברים. נכון שב"זאפ" משווים בערך הכל, אבל שם צריך לחפש אחר מוצר מסוים וכאן הרעיון מבוסס על מוצרים שמוצעים לכם. אם יש משהו שהצרכן הישראלי הכי מפחד ממנו זה לצאת פראייר, אז שווה שתציצו ביישומון לפני שאתם יוצאים לקניות ולא אחרי.

אודות admin