ביקורת Sony Experia P, להרוג את השליח \\ אריאל גביש

ה-Sony Xperia P מתאים למי שלא מתפשר על מהירות ולא מעוניין במכשיר-על גדול ויקר

בשבוע שעבר חשפה סוני בתערוכת CES בלאס וגאס את מי שמיועד להיות מכשיר הדגל החדש שלה, ה-Sony Xperia Z – סמאטרטפון אימתני עם מעבד מרובע ליבה, מסך בגודל 5 אינטש ואחד הראשונים להציג רזולוציה של 1080 על 1920 יחד עם מצלמה באיכות 13 מגה-פיקסל! ה-Z יושק בעולם ברבעון הבא ועד שיגיע אלינו נאלץ להסתפק במכשירי סדרת הביניים של Xperia כשבראשם מככב ה-Xperia P.

קסם לבן
המכשיר שיצא לפני מספר חודשים דומה לרוב המכשירים בסדרת Xperia וגם הוא מציע נתוני חומרה של מכשיר בדרג ביניים – לא הכי חזק שיש אבל מספיק בשביל רובנו. מעבד כפול ליבה במהירות של 1 ג'יגה-הרץ וזיכרון RAM בנפח 1 ג'יגה-בייט עושים את העבודה ומהירות התגובה של המכשיר היא מצוינת. מסך מסוג Led-backlit בגודל 4 אינטש ברזולוציה 540 על 960 מספק תצוגה מרהיבה, גם בצפייה מהצד, כמו שסוני יודעת לייצר. אין ספק שהמסך הוא הבינגו הגדול של המכשיר. טכנולוגית WhiteMagic (הוספת צבע לבן אל שלושת צבעי היסוד – אדום, ירוק וכחול) בשילוב עם מנוע ה-BRAVIA Mobile של סוני מגבירים את רמת הבהירות המסך והופכים את התצוגה ללא פחות ממעולה, גם באור שמש ישיר.
משקל של 120 גרם, עובי של 10.5 מ"מ וחלק אחורי מוצק ומסיבי מקנים למכשיר תחושת אחיזה נעימה הבולטת לטובה בהשוואה למכשירים שצידם האחורי מכוסה פלסטיק. אלה, יחד עם הפס השקוף בתחתיתו, הופכים את ה-Xperia P למכשיר מעוצב וססגוני שמושך הרבה תשומת לב והתעניינות. המצלמה האחורית באיכות 8 מגה-פיקסל מנפיקה תמונות איכותיות בתאורת יום. האכזבה הגדולה מהמצלמה היא במהירות ההפעלה האיטית שלה ובאיכות תמונה ירודה במצבי תאורה חשוכים. נוכחנו לגלות שגם פלאש ה-LED לא ממש עוזר לייצר תמונות סבירות בחושך. מעצבן וחבל.

איפה הפלאש ?
למרות גודל המסך הבינוני דווקא המקלדת מפתיעה לטובה בנוחות ההקלדה שלה, ומילון ה-T9 של סוני עובד מצוין גם בעברית וגם בהקלדה בשיטת ה-Swype. ה-Timescape, ממשק ההפעלה שסוני מלבישה על אנדרואיד עדיין לא מתחרה בממשקים המהנים של HTC או סמסונג, אך יש שיפור מהגרסאות הקודמות. ה-Walkman App מאפשר ליהנות בקלות מקובצי מוזיקה באיכות צליל גבוהה ומאפשר גישה למגוון רחב של מוסיקה, כולל מוסיקה מהמחשב האישי. אל תשכחו שסוני היא שחקנית בולטת בעולם השמע, ואכן האזנה למוזיקה באמצעות האוזניות שמצורפות למכשיר מספקת חווית שמע טובה מאוד.
ה-Album App הוא ממשק נוסף שמאפשר לצפות, למיין, לשתף תמונות וגם לצפות בתקצירי סרטים ממאגר הנתונים Gracenote. חבל רק שאת התמונות שצילמתם בתאורה חשוכה אין טעם לשתף. מחברה כמו סוני היינו מצפים ליותר בכל מה שקשור לאיכות מצלמה ותאורה.
רכיב ה-WiFi מהיר מאוד ומגיע בקלות למהירות הורדה של 7 Mbps. התכונה המאכזבת ביותר במכשיר היא איכות הסוללה. תתפלאו אולי לשמוע אבל לא המסך הוא זה שאחראי לזלילת הסוללה (טכנולוגית ה-WhiteMagic רחוקה מלהיות זללנית סוללה), אלא הספק נמוך שעומד על 1305 mAh בלבד. מה שאומר שאין סיכוי שתצליחו לעבור יום שלם עם המכשיר בלי להטעין אותו לפחות כ-10 דקות ברכב או במשרד. לעומת זאת, גם טעינה קצרה תספק למכשיר אוויר לנשימה עד הערב – טעינה של 10 דקות מספיקה ל-60 דקות של שיחה. בעידן בו לרובנו יש מטען נוסף בתיק או ברכב זה לא אמור להטריד אתכם יותר מדי.
כיאה למכשיר קטן גם היציאות קטנות: הסים הוא מיקרו-סים, החריץ לתוספת כרטיס זיכרון הוא microSD ויציאה לחיבור לטלוויזיות HD הוא MicroHDMI. מחיר המכשיר בחנויות הפרטיות הוא 1500 ₪ ומעלה, מה שהופך אותו לאטרקטיבי.

מסקנות הוועדה
סוללה ומצלמה: 7
מסך: 9.5
מחיר: 9
ציון סופי: 8.5
השורה התחתונה: אחד המרהיבים מבין מכשירי הביניים. אטרקטיבי לצעירים.

 

 
כמעט שנתיים אחרי שרכשה את סקייפ בסכום של 8.5 מיליארד דולר ו-14 שנים לאחר שהושק מיקרוסופט אומרת שלום לשירות המסנג'ר

באימייל ששלחה מיקרוסופט בשבוע שעבר למעל 100 מיליון משתמשי מסנג'ר נכתב ששירות המסנג'ר ייסגר באופן רשמי ב-15 למרץ. מזה מספר חודשים נפוצו באינטרנט שמועות על הפסקת שירות ההודעות המיידיות של מסנג'ר. אחרי שמרבית משתמש המסנג'ר פשוט עברו להשתמש בצ'אט של פייסבוק היה ברור שמיקרוסופט לא תמשיך להפעיל שני שירותים דומים שבבעלותה והחליטה לאחד בין המסנג'ר וסקייפ.
בשנות התשעים שלטה המסנג'ר בשוק תוכנות המסרים מיידים יחד עם ה-ICQ של חברת מיראביליס הישראלית. לאחר ש-ICQ נרכשה ב-1998 בידי AOL (וב-2010 נמכרה לחברת DST הרוסית תמורת 187 מיליון דולר) ופייסבוק נכנסה לזירה, היה זה עניין של זמן עד שמרבית המשתמשים יעברו מהן לחלופות זמינות יותר.
שירות המסנג'ר (מישהו עדיין שם ?) יישאר פעיל עד ה-15 למרץ ולאחריו תאפשר מיקרוסופט להמיר את חשבון המסנג'ר שלכם לחשבון סקייפ אליו תוכלו להיכנס בעזרת שם המשתמש שהיה לכם במסנג'ר. אנשי הקשר שלכם יישמרו גם בסקייפ, אז מי שנזכר שגם לו היה פעם חשבון מסנג'ר אל חשש – בסקייפ תוכלו להפעיל את החשבון מחדש, לשלוח הודעות לאנשי הקשר שלכם וגם לבצע שיחות טלפון ווידיאו כפי שמאפשרת התוכנה הפופולרית.

 

 

אודות admin