דיגיטל – סמסונג גלקסי אס 3 מיני \\ אריאל גביש

לגלקסי אס 3 מיני יש מסך מיני, מצלמה מיני וביצועים מיני. עבור מי שמצליח להשיג אותו גם במחיר מיני, הוא בהחלט נותן תמורה להשקעה

אין ספק שהסמארטפונים מתפתחים בקצב מדהים, והם לא ייעלמו מחיינו בעתיד הנראה לעין. מה שהיום מובן מאליו – האפשרות לבצע שיחת טלפון, לגלוש באינטרנט מכל מקום ולצלם תמונות היכן שלא נהיה – היה בגדר מדע בדיוני לפני עשרים שנה. ב-20 השנים הבאות הצעצועים האלה יהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו אף יותר, ולא רחוק היום שבו הם יוטעמו במשקפי הראייה שלנו. אומנם הטרנד האחרון בתחום הוא הגדלת מסך המגע, אך יצרניות המכשירים השונות הבינו את הצורך של הלקוח שלא מעוניין להסתובב עם מפלצת בכיס והחלו ליצר גם סמארטפונים קטנים יותר. גודל מסך האייפון בגרסותיו השונות תמיד היה בסביבות הארבעה אינץ'. חברת סוני הייתה אחת הראשונות לזהות קהל צרכני אנדרואיד שמחפש מכשיר מהיר ואמין בגודל סביר והוציאה לשוק את סדרת ה-Xperia – מכשירי ביניים חזקים עם מסך בגודל דומה. סמסונג שמשחררת מכשירים לשוק בקצב של מכונת ירייה, מצטרפת גם למגמה החדשה והשיקה את ה"גלקסי אס 3 מיני" (I8190) – אחיו הקטן והצנוע יותר של הגלקסי אס 3.

לא לבעלי ידיים גדולות
הגלקסי אס 3 מיני מצויד במסך מגע בגודל 4 אינץ' ומשקלו 111 גרם והוא רזה מאחיו הגדול ב-22 גרם. גודלו מהווה דווקא יתרון והוא נוח מאוד לאחיזה ולתפעול גם ביד אחת, מה שהופך אותו למתאים במיוחד לאנשים עם ידיים קטנות וגם לילדים. אומנם אנו לא ממליצים על שימוש בסמארטפון בקרב ילדים, אבל אם נשברתם והבטחתם לילד מכשיר מתקדם, המיני של סמסונג עשוי להתאים ורק המחיר הרשמי הגבוה יכול להרתיע.
המיני זהה בעיצובו לגלקסי 3 ואף מעט יותר עגלגל בפינות – מה שמהווה יתרון – הוא לא מתחמם בזמן שיחה כמו מכשירים בעלי פינות מרובעות. לא רק העיצוב דומה, אלא רוב התכונות שעברו בירושה לגרסת המיני – החל מממשק המעטפת של סמסונג לאנדרואיד (TouchWIZ 4.0 שעבר שדרוג מגרסתו הקודמת) וכלה במחוות התנועה: קירוב המכשיר אל האוזן יחייג אל איש הקשר שבו עיינתם, ביטול נעילת המכשיר בעת זיהוי תנועת עיניים, השתקה של שיחה נכנסת על ידי הפיכת המסך וכיוצא באלה.

תג מחיר גבוה
המסך בגודל 4 אינץ' מסוג Super AMOLED מגיע ללא ציפוי הגנה כמו ה-Corning Gorilla Glass 2 אצל אחיו הבכור. הצפייה במסך היא חדה ואיכותית, אך כמו במכשירים רבים של סמסונג, קשה מאוד לראות משהו באור שמש. לא מדובר על צפייה בסרטים, אלא על שימוש פשוט כמו חיפוש אנשי קשר או קריאת מסרון. רזולוציית המסך, 480 על 800 פיקסלים, נמוכה ביחס למכשיר עם מסך בגודל 4 אינץ', וחבל שסמסונג לא השכילו לשפר אותה במעט. חיסרון שני הוא איכות המצלמה – 5 מגה-פיקסל בלבד ברזולוציה של 2592 על 1944 פיקסלים. עדיין מדובר במצלמה טובה באור יום, אך כזו שמתקשה להנפיק תמונות איכותיות בחושך: הפלאש חזק ומאוד מסנוור, ולכידה של תמונות בתאורה חשוכה איטית ולא מפוקסת. צילום הוידיאו, HD באיכות של 720p, מספק איכות תמונה ושמע ראויים. לא שכחנו שמדובר במכשיר טלפון וחשוב לציין שאיכות השמע טובה מאוד, למרות שהיינו שמחים לעוד קצת ווליום בזמן שיחה. איכות הרמקול מספקת והחיבור לאוזנית בלוטות' או לדיבורית ניידת עובד מצוין.
המיני מגיע בגרסת Jellybean 4.1.2 של אנדרואיד ועם מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ וזיכרון RAM בנפח 1 ג'יגה-בייט, מה שהופך אותו לחלש יותר מהגלקסי אס 2 שיצא לפני כשנתיים. אומנם מדובר בנתוני חומרה סבירים למכשיר בדרג הביניים, אך בזמן השימוש נתקלנו לא מעט פעמים בביצועים איטיים ותגובות לא מהירות. אתחול של המכשיר יעשה בדרך כלל את העבודה, אבל ככל שתתקינו ותשתמשו ביותר אפליקציות, מהירות התגובה שלו תרד. הסוללה בעוצמה של 1500 mAh לא תשרוד יום עבודה בשימוש אינטנסיבי. המכשיר כולל שבב NFC וזמין עם נפח אחסון של 16 או 8 ג'יגה-בייט. מחירו בתצורת 8 ג'יגה-בייט בחנות של סמסונג הוא 1,999 ₪, אך בחנויות פרטיות ניתן להשיג אותו במחיר התחלתי של 1500 ₪.

מסקנות הוועדה
סוללה, ביצועים ומצלמה: 7.5
ממשק ושימוש : 9
תמורה למחיר: 9
ציון סופי: 8.5
השורה התחתונה: קטן שובב וחמוד. מתאים לילדים ולמי שלא מתפשר על מכשיר מתקדם במחיר סביר (בחנויות פרטיות).

 

 

בית ספר לשיווק
אומנם המדור לא מתלהב בקלות מהודעות או סרטונים שרצים ברשת באופן ויראלי, אבל הקמפיין של LinkedIn בשבוע שעבר היה כה פשוט וכה מקורי שחייבים לספר עליו. LinkedIn היא רשת חברתית שבה יכול כל איש מקצוע להציג לראווה את קורות החיים והניסיון המקצועי שלו. סוג של פייסבוק מקצועי. בשבוע שעבר נתקלתי בסטטוסים דומים אצל כמה מחברי לפייסבוק, שסיפרו בגאווה שהפרופיל שלהם ב-LinkedIn הוא אחד הפופולאריים ביותר ברשת החברתית הזו. בסטטוס שפרסמו סיפרו רבים מהם שכרטיס הביקור שלהם הוא בין 10% מהפרופילים הנצפים ביותר באתר. בודדים הגדילו לעשות ואמרו שהפרופיל המקצועי שלהם נמצא בחמשת האחוזים העליונים במדד הפופולריות.

מינימום השקעה, מקסימום חשיפה

מה שהביא לפרסום הסטטוסים על ידי אותם "מאושרים" הוא ידיעה על נתוני התפוצה המרשימים שהתקבלה בחשבונם האישי ב–LinkedIn . רבים מהם מיהרו לשתף אותה בפייסבוק ובטוויטר כדי לחלוק עם חבריהם את הנתון המפתיע. לינק נוסף מתחת לכל ידיעה כזו הוביל לדף ניתוח הנתונים ושם התברר שמדובר בתעלול שיווקי מתוחכם. היות שהרשת המקצועית מונה כיום מעל ל– 200 מיליון חברים, בחישוב פשוט ניתן להבין שלהיות 10% מתוך 200 מיליון לא עושה אותך ממש מיוחד. אולם עצם העובדה שאתם קוראים זאת כאן ועכשיו, היא מחמאה למחלקת השיווק של LinkedIn , שבמינימום השקעה הגיעה לחשיפה ויראלית אדירה, ובחינם.

 

 

 

 

 

אודות admin