להתראות בחלונותיי \ Windows Mobile 8 \ אריאל גביש

אחרי שהתרסקה בשוק הסמארטפונים לפני מספר שנים, מנסה נוקיה לחזור לצמרת בעזרת מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט

בתחילת החודש השיקה נוקיה את ה-Lumia 920 וה-Lumia 820, המכשירים הראשונים של החברה שמבוססים על מערכת ההפעלה החדשה Windows Phone 8.
ה-Nokia Lumia 920 הוא מכשיר הדגל החדש של החברה, וכולל את החידושים האחרונים ב- imaging PureView, מערך הצילום של נוקיה: באמצעות שימוש בטכנולוגיה Floating lens, מסוגלת המצלמה של ה-Lumia 920 לקלוט פי 5 יותר אור מאשר סמארטפונים מתחרים, ללא שימוש בפלאש, וכך היא יכולה לצלם תמונות וקליפים ברורים ובהירים בתאורת פנים או בלילה. בנוקיה יודעים שהם חייבים למצוא יתרון מול מכשירי האייפון והאנדרואיד המובילים והם תולים רבות באיכות הצילום: "אנו רואים ב- Imaging תחום מרכזי לבידול בענף הסמארטפונים." אמר קרופורד דל פריט, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחקר ראשי. "צילום בתאורה נמוכה היווה תמיד נקודת חולשה עבור סמארטפונים. נוקיה מתמודדת עם בעיה זו באמצעות PureView, ומנסה ליצור את החוויה הטובה ביותר ביותר לשימוש יומיומי.".

מצלמה ושירותים מבוססי מיקום

לאחר שכשלה בפיתוחים קודמים של סמארטפונים וכמעט שנעלמה מהשוק, מנסה עכשיו נוקיה לחזור לזירה כחברה מובילה בעזרת שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט, תוך שהיא תולה רבות באיכות המצלמה של המכשירים החדשים. הבעיה הגדולה של נוקיה, בלי קשר לאיכות החומרה והביצועים של המכשירים החדשים, היא מחסור באפליקציות ב-Ovi Store, חנות האפליקציות של נוקיה.מצד שני, היתרון במכשירים מבוססי Windows Phone 8, הוא שאפשר יהיה להתקין במכשירים החדשים כמעט כל תוכנה שתתקינו במחשב הביתי או הנייד שלכם.
ה-920 Lumia Nokia מגיע גם עם Nokia City Lens, התוסף העדכני לשירותי המיקום של נוקיה. באמצעות כיוון המצלמה לרחוב בעיר, City Lens מוסיף רובדי מידע אודות מסעדות, חנויות, בתי מלון וכדומה על פני שטח המבנים, ויוצר חוויה מהנה מהסביבה. המכשיר כולל גם את חבילת שירותי המיקום של נוקיה – תוכנות הניווט והמפות הותיקות. מסך המכשיר הוא HD בגודל 4.5 אינצ', והוא פועל על מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 Ghz. המצלמה, עם ייצוב תמונה בעזרת ה-PureView היא ברזולוציה של 8.7 מגה-פיקסל ואיכות הוידיאו היא Full 1080p HD במהירות של 30 פריימים לשנייה. זיכרון המכשיר הוא 1 ג'יגה-בייט ונפח האחסרון הוא 32 ג'יגה-בייט.

האח הקטן

ל-Lumia 820 Nokia מראה ותחושה הדומים ל-920, אך הוא שייך לקטגורית הבינוניים: מסך בגודל 4.3 אינצ', מעבד כפול ליבה במהירות זהה לאחיו הבכור, נפח אחסון של 8 ג'יגה-בייט בלבד, אך תומך בהוספת כרטיס זיכרון מסוג microSD. בשני המכשירים קיימת טכנולוגיה חדשה ומעניינת בשם Qi המאפשרת טעינה אלחוטית של הסוללה.
Windows Phone 8 אמורה לספק חווית סמארטפון נוחה, ובדומה ל"חלונות 8", מסך הפתיחה יעזור לכם לארגן בקלות את העדפותיכם האישיות, ואת היכולת לסדר את האריחים שבמסכים כפי שתרצו. כאמור, היתרון הגדול במכשירים החדשים של נוקיה היא יכולת סנכרון תוכן (והתקנת תוכנות) בינם ובין מחשבים אישיים מבוססי "חלונות 8", טאבלטים ו-Xbox וכדומה.
המכשירים צפויים להיות מושקים לקראת סוף השנה ויהיו זמינים במגוון צבעים – אדום, צהוב, אפור, לבן ושחור, וב-Lumia 820 אפשר יהיה להחליף את הכיסוי לצבעים נוספים.

פרו היסטרי | הכל על Pro Evolution 2013

למשחק הזה יש מספר גדול מאוד של מכורים כבדים, שהולכים איתו שנים ארוכות וממש בזים למתחרהו הצמוד מבית פיפ"א. הם מכנים אותו "פרו", ואם אתם מכירים כמה מהם, בקרוב מאוד אתם צפויים לאבד את הקשר איתם לכמה שבועות, כמו כל שנה בסתיו. הסיבה: "פרו אבולושן", משחק הכדורגל-קונסולה הוותיק והמוצלח, יוצא בגרסה חדשה.
כמו תמיד, הגרסה החדשה של המשחק הפופולרי מושקת במקביל לפתיחת ליגת האלופות האירופית ועונות הכדורגל בליגות השונות ביבשת.
אז מה חדש הפעם ? נוספו תנועות ומהלכים חדשים של כוכבי הכדורגל האירופי והדרום אמריקאי: בעיטות , מסירות , שליטה בכדור בצורה ייחודית לחלק מהשחקנים. אבל שני השינויים העיקריים הם היכולת לשלוט בתקולים כנגד שחקן היריב בצורה אמינה יותר, ושינוי ביכולת השליטה בשוערים. מה זה אומר בפועל ? שהתנועה ויכולת קבלת ההחלטות של השוערים יעילה יותר מאשר בגרסאות קודמות (ואכן, די לשמוע את החברים מחליפים משפטים בסגנון: "בואנה, אבל הוא לא עשה מה שאמרתי לו", כדי להבין שבאמת היה מקום לשיפור). בנוסף, ניתן כעת לצאת להתקפת-נגד ישירות מזריקת כדור של השוער של קבוצתך, אפשרות שבאופן מפתיע לא הייתה יעילה עד היום.
את הגרסה החדשה אפשר לרכוש במהדורה מיוחדת הכוללת חוברת הפעלה בעברית עם הסברים לכל התרגילים והמהלכים החדשים. בחודש הקרוב, כל רוכש ייהנה ממתנה – מארז לאספנים של עצי ריח ממותגים לרכב.
המחיר לגרסאות פלייסטיישן 3 ואקס בוקס הוא 299 ₪, מחירו בגרסת PC ו-Wii הוא 199 ₪, ואם תחפשו אחר מבצעים בחנויות או באינטרנט תוכלו להשיג אותו במחירי מבצע. הגרסה לפלייסטיישן 2 ול-PSP תושק בסוף חודש אוקטובר.

אודות admin