מחשב All In One, הכל כלול – ביקורת על ה-Dell AIO 2330

מחשב All In One: אופנת המסך שכולל בתוכו את כל רכיבי המחשב הולכת וצוברת תאוצה. יצאנו לבדוק האם המחשב הקומפקטי החדש של "דל" עושה את העבודה

בשוק שמוצף במכשירים חדשים חדשות לבקרים, צריכים להיות פתוחים גם ליצורי כלאיים שונים ומשונים. לצד המגמה הבולטת של השנה האחרונה – מכשירי הפאבלט שהם שילוב של טאבלט עם סמארטפון עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ומעלה – החברים החדשים בבלוק הם מכשירי ה-All In One (AIO): מחשב שהוא למעשה מסך גדול. בשונה ממארז המחשב הביתי הרגיל והמוכר, מדובר במסך גדול שכל רכיבי החומרה מורכבים בתוכו. במחשבי AIO תמצאו את כל מה שהתרגלתם לקבל ממחשב ביתי – צורב DVD, דיסק קשיח, זיכרון, יציאות וכניסות של אודיו ווידיאו, וכמובן מסך.
מחשבי ה-AIO של חברת "דל" עברו שדרוג משמעותי בשנתיים האחרונות – אומנם מדובר בנישה חדשה, אך ראשי החברה שמו להם למטרה להתבלט בתחום. העיצוב של Dell Inspiron AIO 2330 נקי, פשוט ומודרני ומזכיר במעט את מחשבי ה-IMac של אפל. גודל המסך הוא 23 אינץ', אך מכיוון שהוא כולל את כל רכיבי החומרה של המחשב, וגם רמקולים חיצוניים, הוא תופס יותר נפח על שולחן העבודה מאשר מסך 23 אינץ' רגיל. ה-2330 הוא מסך נגיעה LCD ברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים. כמעט מיותר לציין שמסך נגיעה הוא חובה עבור מערכת ההפעלה חלונות 8. שימוש באמצעות עכבר בלבד יתסכל את המשתמש תוך דקות ספורות ויגרום לו לשקול במהירות לפרמט ולחזור לחלונות 7 המצוינת.

תפעול המסך
בצידו הימני של המסך נמצאים כפתורי ההפעלה ותפריט ההגדרות, כיוון הבהירות וצורב ה-DVD. בצידו השמאלי של המסך נמצאים שני חריצי USB 3.0, חריץ לכרטיס זיכרון SD וחיבור לאוזניות ומיקרופון. המסך מוצב על קשת שניתנת להזזה ומאפשרת את שינוי זווית הצפייה במסך בלבד. ממסך בגודל כזה, מתבקש שנוכל גם להעלות או להוריד אותו בזווית אנכית כדי שיכול להתאים לאנשים בגבהים שונים.
מערך היציאות והכניסות סטנדרטי למדי. פרט לאלו הנמצאות בצדי המסך, ישנן כניסות נוספות הממוקמות מאחור, ממש מאחורי הזרוע, מה שקצת מפריע לחבר אליהן את הכבלים המתאימים. עם זאת, היצע כניסות הוידיאו (כניסה ויציאה VGA, כניסת HDMI, AV Composit) והאודיו (כולל יציאת שמע אופטית) עבור מסך מדרג הביניים כמו ה-2330 מגוון דיו ומאפשר לחבר אליו גם מסכים ישנים. המצלמה במסך היא ברזולוציה של 1.3 מגה-פיקסל, ממוקמת בחלקו העליון ואינה בולטת מדיי. איכות התמונה סבירה עבור שיחות וידיאו בסקייפ וכדומה, אך אל תבנו עליה שתצלם תמונות יפות של הדירה שלכם.
המקלדת והעכבר האלחוטיים שמגיעים עם ה-2330 הם ברמה סבירה, אך נתקלנו כבר ברגישים ואיכותיים יותר. חשוב לוודא שהם מגיעים עם דונגל USB RF מקורי, כדי להבטיח חיבור תקשורת פשוט ביניהם ובין המסך.

חומרה וביצועים
המחשב שבדקנו כלל מעבד מבוסס אינטל Core i5 במהירות 2.7 ג'יגה-הרץ וזיכרון RAM מסוג DDR3 בנפח 6 ג'יגה-בייט. מדובר בנתוני חומרה סבירים שיספקו ביצועי עבודה הולמים ליום עבודה סטנדרטי אצל משתמש ממוצע. כרטיס המסך הוא On Board מסוג HD 4000 – מספיק להרצה של סרטי MKV ברזולוציה גבוהה, אך יתקשה לעמוד בדרישות של משחקי גרפיקה כבדים.
על מערכת ההפעלה חלונות 8 כתבנו כאן כבר לא מעט. נכון שמדובר במערכת צעירה וחסרת אפליקציות, אבל חווית השימוש בה במחשב ביתי מבוסס מגע מהנה הרבה יותר מאשר השימוש בסמארטפון מבוסס חלונות 8. המגע והשיוט ימינה ושמאלה בין חלונות האריחים מוצלח מאוד, כמו גם השימוש והפעלת האפליקציות עצמן. אין ספק שהחזון של ראשי מיקרוסופט היה שתעבדו עם חלונות 8 במחשב עם מסך גדול ולא בסמארטפון. כידוע, חלונות 8 בנויה משתי תת-מערכות – הראשונה דומה מאוד לחלונות 7, אך עיקר החידוש הוא המערכת השנייה – מערכת האריחים שמיועדת לעבודה עם מסך מגע ומורכבת ממסכים שאותם גוררים משמאל לימין ובהם ממוקמות האפליקציות. נכון שאפשר לתפעל את מערכת האריחים גם באמצעות עכבר, אבל זה לא מהנה, לא פרקטי ופשוט מעצבן. איכות ורגישות המגע הן ברמה סבירה, אך נתקלנו במצבים בהם המסך לא זיהה באופן נכון את תנועות הצביטה או ההרחבה שלנו ועשה בדיוק את ההיפך. חשוב להדגיש שרגישות המגע היא לא ברמה אליה התרגלנו בתפעול מכשיר סמארטפון או טאבלט, אך ברוב המקרים המגע יספק מענה הולם לדרישות שלכם מהמערכת.

אז כדאי ?
ה-Dell Inspiron AIO 2330 הוא מחשב לא מסובך, אך גם אינו מתיימר להיות מחשב ביתי פשוט. עיצובו סולידי וכך גם השימוש בו והפעלתו. האפליקציות הזמינות בחנות של מיקרוסופט מופעלות במהירות ומספקות חווית שימוש (או משחק) מהנה. העבודה עם תוכנות אופיס או תוכנות דומות לעריכת מסמכים ועבודה משרדית מותאמת בצורה מושלמת למערכת ההפעלה, וה-2330 מספיק חזק כדי לתמוך בעבודה בכמה יישומים במקביל. אומנם המסך לא כולל תכונות מתקדמות כמו רכיב NFC, או רזולוציה גבוהה, אבל מי שמחפש מסך טוב ושימושי עבור חלונות 8, בטווח מחירים נמוך יחסית ימצא אותו מספק בהחלט. אפילו רק כדי לראות מה כל הרעש סביב חלונות 8.


מסקנות הוועדה – מחשב דל All In One

חדשנות וריגוש: 7
ביצועי חומרה : 8
תמורה למחיר: 9
ציון סופי: 8

השורה התחתונה: ביצועים סבירים עבור מחשב AIO מדרג הביניים. אפשרות ראויה עבור מי שמעוניין לעבור לחלונות 8 מבלי להשתולל במחיר.

אודות admin