מייזו MX2 – סיני בטייק אוויי \\ אריאל גביש

בגלל המהירות, הגימור והמחיר, למרות התצוגה, הממשק והמצלמה: המייזו MX2 הסיני הצליח להפתיע לטובה את המדור. רק אל תחבשו משקפי שמש כשאתם משתמשים בו

בשבוע שעבר פנתה אלי מישהי בבקשה לעזור לה לקבל החלטה: איזה מכשיר לבחור כסמארטפון הראשון שלה.
דרישות הבסיס שלה – מכשיר חזק, מהיר ובמחיר נמוך – נשמעו מעט מנותקות מהמציאות, והדגם שהיא סימנה לעצמה היה הגלקסי S3 מיני. כשביקשתי ממנה שתשקול רכישה של המייזו (MX2 Meizu) הסיני כאפשרות, היא שללה את הרעיון על הסף: "לא קונה מכשירים סיניים". במילה אחת: חבל. בחודשים האחרונים אנחנו מתוודעים למכשירים רבים מתוצרת סין שחודרים לשוק הישראלי, חלקם כלל לא רעים. ביניהם ה– AiKi Xtreamer 4 ו– 5, המכשירים של חברת ZTE וממש לאחרונה גם המכשירים של מייזו, ובראשם ה– MX2 המדובר.

ללכת בלי, להרגיש עם
לא נראה שהיצרנית הסינית מנסה להסתיר את העובדה שהמכשיר הוא למעשה חיקוי של האייפון. לא רק שה-MX2 דומה מאוד בעיצובו למכשירים של אפל, החברה הוסיפה מעל מערכת האנדרואיד שלו ממשק הפעלה שמנסה להידמות לאייפון גם מבחינת חווית השימוש. בדומה לאייפון, גם במייזו יש כפתור הפעלה בודד ומעוגל בתחתית המכשיר. אולם, בשונה מהאייפון, במייזו הוא מבוסס מגע ואינו כפתור פיזי. להחלטה של מייזו ליצור חיקוי לאייפון בצורה כה בולטת יש שני צדדים: הראשון יכול להרתיע אנשים ששוללים על הסף אפשרות רכישה של מכשיר סיני, בעיקר כשזה מוצג באופן גלוי כחיקוי של מכשיר מוביל. מצד שני, מדובר במכשיר מהיר ואיכותי שעומד בכבוד מול ההשוואה למודל החיקוי שלו. המפרט הטכני של המייזו לא נופל ממכשירים ששייכים ל"ליגת האלופות", כך שגם אם מדובר בגרסת כיסוי הרי שהיא מתגלה כמוצלחת, במיוחד כשמחירו של המכשיר הסיני הוא כמעט מחצית מזה של המקור.
רמת הגימור של המייזו MX2 גבוהה מאוד והכיסוי האחורי שלו, שאומנם עשוי מפלסטיק, נותן תחושת הגנה של שריון אבירים מיני הביניים. יחד עם זאת, כדי להכניס את כרטיס המיקרו-סים למכשיר נדרש להסיר את הכיסוי האחורי, פעולה לא פשוטה בעליל. חברת "באג", היבואנית של מייזו בארץ, משווקת אותו עם נפח אחסון של 16 ג'יגה-בייט (קיימות גם גרסאות עם 32 ו-64 ג'יגה-בייט) ומי שקיווה לחריץ להרחבת זיכרון צפוי להתאכזב.

שמשון הגיבור
נתוני המפרט הטכני של המועמד לתואר הפתעת השנה מרשימים: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ, זיכרון RAM בנפח 2 ג'יגה-בייט, מסך מגע בגודל 4.4 אינץ' ברזולוציה של 800 על 1280 (דחיסות פיקסלים של 343 לאינץ') וכל זה ארוז היטב במעטפת איכותית במשקל של 142 גרם.
למרות הבטחת היצרנית לסוללה שתחזיק עד 10 שעות של זמן שיחה, נוכחנו לגלות שזוהי אחת מנקודות החולשה של המייזו. למכשיר עם מעבד מרובע ליבות ומסך איכותי זולל אנרגיה, סוללה בעוצמה של 1800 mAh פשוט לא מספיקה גם בשביל להחזיק עד הערב, ואצל המשתמש הכבד היא עלולה להיאכל כבר בצהריים המאוחרים (בדומה להרבה מכשירים שמושקים לאחרונה, גם במייזו אי אפשר להחליף את הסוללה).
הודות למפרט המרשים, מתבקש להשוות את המייזו למכשירים המובילים. איכות השמע בזמן שיחה טובה ודומה לזו הקיימת במכשירים המובילים. עם זאת, הרמקול במכשיר חלש יותר ממתחריו, ואין ספק שעוצמת שמע גבוהה יותר הייתה משפרת את חווית השימוש. גם שהאזנה למוסיקה באמצעות הרמקול יכולה לגרום לתסכול, והצלילים מעט מתעוותים בעוצמת שמע גבוהה. מצד שני, האזנה למוסיקה באוזניות היא לא פחות ממעולה, ואפילו הבאסים מפתיעים לטובה.
המכשיר מבוסס אנדרואיד בגרסה 4.1 והיצרנית הלבישה מעליו את ה-Flyme – ממשק המשתמש שהופך את האנדרואיד לקצת יותר "אפלי". אין ספק שה-Flyme יכול להתאים למי שעובר מאייפון לאנדרואיד ולהקל עליו בהתמצאות בתפריטים, ובשימוש במכשיר באופן כללי. הממשק כולל גם כמה קיצורי דרך שימושיים, כמו הסטת המסך משמאל לימין שמפעילה את המצלמה. מצד שני, למי שרגיל לסביבת אנדרואיד, מדובר בשינויים לא נוחים בעליל. כך למשל, לא תמצאו את מסך היישומים האופייני לאנדרואיד המציג את כל האפליקציות המותקנות, אלא תגלו אותן פרושות על גבי מסכי הבית כמו באייפון. גם את שאר התכונות השימושיות שגוגל הוסיפה לאנדרואיד החל מגרסה 4 ומעלה לא תמצאו כאן. מתסכל במיוחד לגלות שלא ניתן להציג ולעבור בין היישומים האחרונים שפתחנו. מצד שני, יכול להיות שזה רק אנחנו, ושמשתמשים אחרים ימצאו את השינויים (או החוסרים) כמשהו מרענן ומקורי.

צפוף על המקלדת
המסך נעים מאוד למגע וגם איכות הצפייה טובה מאוד, ומציגה צבעים חדים ועמוקים. להפתעתנו, מצאנו ששימוש במכשיר בעת הרכבת משקפי שמש הופכת למשימה כמעט בלתי אפשרית. בעזרת ניסוי ותעייה בהגדרות מצב הבהירות ניתן לשפר רק במעט את המצב, אך ללא ספק מדובר בעניין בעייתי ומציק מאוד. המקלדת מהווה חסרון נוסף במעטפת ה-Flyme, ופעמים רבות נדרשנו לתקן מילים שוב ושוב עקב צפיפות האותיות במקלדת.
המצלמה, באיכות 8 מגה-פיקסל, היא לא יותר מטובה, במיוחד אם משווים אותה למכשירים בעלי מפרט טכני דומה. באור יום איכות התמונות טובה מאוד, אבל בצילום לילה או בתאורה חשוכה התמונות מאכזבות ולעיתים יש הרגשה שהפוקוס שתה קצת יותר מדי אתמול בלילה. המכשיר תומך בצילום וידיאו Full HD באיכות 1080p, וגם כאן לא תיפלו מהכסא אם נשווה אותה לזו שבגלקסי 3 ו-4. בסך הכול מדובר במצלמה טובה, בעיקר בהתחשב בעובדה שמדובר במכשיר שמחירו שקל אחד פחות מ-2000, וזו בדיוק הבשורה של המייזו – תג מחיר.
לסיכום, מדובר באחד המכשירים המהירים שראינו לאחרונה, והוא לא מפהק גם אחרי התקנה מרובה של אפליקציות. הוא נעים מאוד למגע, איכות הגימור שלו מצוינת ובנייתו עמידה. הוא יכול להתאים לצעירים וגם לטיפוס הקלאמזי שנוטה להפיל מכשירים מן הידיים. גם אייפוניסטים שלא שולטים במערכת אנדרואיד יוכלו להוריד קצת את מפלס הבהלה ולהתאקלם בקלות יחסית. המייזו מוכיח שסלולרי סיני זה כבר לא מה שחשבנו. ומעניין לעניין באותו עניין – האחריות למכשיר היא לשנה, של באג.


מסקנות הוועדה
מחיר: 9
מפרט טכני: 9.5
סוללה ומצלמה: 7
ציון סופי: 8.5

השורה התחתונה: מכשיר מהיר, מקורי בעל מסך איכותי מאוד [לא לחובשי משקפי שמש]. מתאים במיוחד למי שחושק באייפון ואין לו את הסכום הדרוש. המייזו גם נראה כמו אייפון וגם מתנהג כמוהו.

אודות admin