סמסונג נכנסת לפוקוס – מצלמת אנדרואיד – אריאל גביש דיגיטל

המצלמה החדשה של סמסונג, המבוססת מערכת ההפעלה אנדרואיד, היא דוגמה טובה למה שאפל חוששת ממנו כל כך

בשבוע שעבר נערך בברלין כנס ה-IFA 2012, בו חשפה חברת סמסונג מצלמה חדשה בשם "גלקסי". המצלמה, מבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.1 (Jellybean) והיא אחד המכשירים הראשונים שפועלים על גרסה זו. עכשיו מצטרפת המצלמה למשפחת מוצרי ה"גלקסי" – טאבלטים, מגוון סמארטפונים ונגני מדיה. למרות שסמסונג ממשיכה לפתח "משפחות" מוצרים נוספים (בתערוכה נחשף גם הסמארטפון החדש, ה-Galaxy Note 2), נראה שאת מרב הפיתוחים היא משקיעה בגלקסי למיניהם. לטובתנו הצרכנים, נקווה רק שחברת אפל לא תחליט לתבוע את סמסונג פעם נוספת. למשל על גניבת רעיון של פיתוח מגוון מוצרים תחת אותו שם משפחה – נניח, "גלקסי-משהו" מול "איי-משהו". ניצחונה של אפל בתביעה מול סמסונג ופסיקת בית המשפט בארה"ב שעל סמסונג לשלם לאפל 1.05 מיליארד דולרים, מעורר תהיות רבות. קשה להימנע מהמחשבה שלהחלטה של בית המשפט המחוזי יש אולי אינטרסים באישוש הכלכלה האמריקנית: שווי השוק של אפל, חברה אמריקנית למי ששכח, הוא הגדול במדינה, ופסיקת בית המשפט תעזור לאפל בתחרות הקשה מול הענקית מדרום קוריאה במכירות בארה"ב. ואם כבר הזכרנו חיקוי או "שאיבת השראה", באפל צריכים לקוות שסטיבן ספילברג לא יחליט לתבוע אותם, ולמי שאין מושג על מה אני מדבר, אמליץ לצפות בקטעים מהסרט "דוח מיוחד" עם טום קרוז. מצלמת ה- Galaxy מתאימה לכל מי שמעוניין לצלם, לערוך ולשתף תמונות וסרטוני ווידיאו בצורה פשוטה וקלה, וגם לחובבי אנדרואיד. כמו בכל מכשיר אנדרואיד אפשר להתקין בה אפליקציות באמצעות ה-Google Play, אבל לפני כן, נספר שהמצלמה מגיעה עם מספר תכונות ואפליקציות ייחודיות.

פטנטים של סמסונג

טכנולוגיית Smart Pro מציעה מספר מצבי צילום מוכנים מראש בדומה למצלמות קומפקטיות דומות, והמשתמש לבחור מתוך סדרה של אפשרויות מצבים שבאופן אוטומטי יעזרו לצלם את התמונה הטובה ביותר. למשל, פונקצית Rich Tone מבטיחה תמונות איכותיות באמצעות מנגנון הפחתת חשיפה באופן אוטומטי בסביבת תאורה חזקה במיוחד, או פונקציה בשם Light Trace השולטת במהירות התריס ומתוכננת בעיקר עבור צילומי לילה. החיישן במצלמה, מסוג BSI Cmos, הוא ברזולוציה של 16 מגה-פיקסל, ובעזרת עדשת 23 מ"מ עוזר לייצר צילומים בזווית רחבה, מרשימים הרבה יותר מצילומים במצלמות של מכשירים ניידים. הזום האופטי, X21, ניתן לשליטה באמצעות כפתור יעודי או באמצעות מסך המגע. בדומה לסמארטפונים מתקדמים, גם במצלמה זו יש אפשרות לשליטה קולית עבור מגוון פעולות, כמו "צלם" או "זום" באמצעות דיבור. Photo Wizard היא תוכנת עריכה מובנית המכילה סדרה של 35 אפשרויות עריכה שונות, ו-Movie Wizard תאפשר לכם ליצור או לערוך סרטונים שצילמתם באופן פשוט באמצעות מסך המגע. כדי לעזור בניהול קובצי תמונות רבים סמסונג הטמיעה במצלמה כלי ניהול בשם Smart Content Manager, היוצר בצורה מאורגנת תיקיות, מתייג צילומי פנים ואף מציע למשתמש למחוק תמונות שמזוהות כלא איכותיות מספיק.

מצלמה על סטרואידים

מסך המגע הוא HD בגודל 4.77 אינטש, 12.1 ס"מ לרוחב, והמצלמה רצה על מעבד מרובע-ליבה במהירות 1.4 Ghz. נפח הזיכרון הוא 8 ג'יגה-בייט, וניתן להרחבה באמצעות כרטיסי זיכרון מסוגים שונים. ישנה גם יציאת HDMI לחיבור לטלוויזיה וגם רכיב GPS מובנה. צילום הוידיאו הוא Full HD ברזולוציה של 1920 X 1080 במהירות של 30 פריימים לשנייה. בקיצור – דמיינו סמארטפון משוכלל עם מצלמה אמיתית שהוא הכול חוץ מטלפון. משקל מצלמת ה-Galaxy הוא 305 גרם והיא קיימת בשתי גרסאות: גרסת 3G או גרסת 4G (בישראל עדיין אין רשתות סלולר מדור רביעי), ושתיהן בעלות רכיב WiFi  מובנה. מחירה של המצלמה בארץ עדיין לא נקבע. מצלמת ה-Galaxy היא דוגמה לפשטות וליופי ב-IceCream Sandwich, מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 4 – היא פועלת באותו אופן על כל מכשיר, בין אם מדובר בסמארטפון, מצלמה, טאבלט או נגן מוזיקה.

גיבוי לגיבוי

לפני כשנתיים התקשרה אליי אחותי ובצער סיפרה לי שהמחשב שלה נפח את נשמתו. בתור אחראי המחשוב במשפחה נתבקשתי לטפל בנושא. בדיקה קצרה העלתה שהדיסק הקשיח נהרס, והכאב הגדול היה אובדן אוסף התמונות שאחותי אספה במשך שנים, ולצערה לא דאגה לגיבוי שלהן באופן קבוע. היריעה קצרה מלהרחיב אודות ניסיונות הצלת הדיסק, רק אספר שעלות שחזור תוכן מדיסק קשיח שנהרס, בידי חברה שמתמחה בנושא, הוא 2000 שקל ויותר. הלקח נלמד היטב. היום מכשירי סמארטפון כבר מגיעים בחלקם עם DropBox כתוכנה מובנית, באמצעותה אפשר לבצע גיבוי אוטומטי של קבצים לתיבת DropBox, אך מה עם החומר במחשב הביתי ? קבוצת ח.י., משווקת המותג Seagate, משיקה את Backup Plus, סדרת כוננים קשיחים המאפשרים גם גיבוי של קבצים מרשתות חברתיות. בסדרה דיסקים בשני גדלים: כונן נייד בגודל 2.5 אינטש שאינו מצריך שימוש בספק כוח חיצוני ובנפח של 500 ג'יגה-בייט או 1 טרה-בייט. הכונן השני הוא בגודל 3.5 אינטש, עם ספק כוח חיצוני, הזמין בנפחים של 1-3 טרה-בייט. סדרת Backup Plus כוללת תכונות מתקדמות, למשל גיבוי לענן עד נפח של 4 ג'יגה-בייט ללא עלות למשך שנה, או שליטה בתזמון הגיבויים במחשב. אם אתם לא אספני קבצים אובססיביים היא תאפשר לכם לגבות לפחות את תיקיית "המסמכים שלי" באופן מסודר. הכוננים בסדרה מתאימים למחשב PC ו-Mac, והסדרה תשווק בישראל במחיר של החל מ- 500 ₪, תלוי בסוג הכונן ובנפח הזיכרון שלו.

אודות admin