סמסונג גלקסי אס 3 – ביקורת סלולרי \\ אריאל גביש

הבאז ההיסטרי סביב השקת ה'סמסונג גלקסי אס 3' התברר כמוצדק ומדובר במכשיר לא פחות ממצוין וכמעט נטול חסרונות.
הוא אולי לא המכשיר המושלם (אם יש דבר כזה) אבל נכון לעכשיו זה המכשיר שמתקרב לשם.

מסך גדול, כיסוי אחורי עדין
מכשירי דגל בעלי מסך בגודל 4.7 אינטש הם המגמה של השנה האחרונה. כך עשתה HTC עם ה-ONE X, LG עם ה-Optimus X4 ובסמסונג החליטו להיות הגדולים ביותר – עם מסך בגודל 4.8 אינטש. ה'סמסונג גלקסי אס 3' עדיין קטן מעט ממתחריו, הודות להקטנת המעטפת של המכשיר ומסך ה-Gorilla Glass 2, העמיד בפני שריטות והנעים מאוד למגע, שנפרש לכל אורכו של המכשיר. השימוש במסך, מסוג Super AMOLED HD ברזולוציית HD של 1280 X 720, מהנה מאוד, והתצוגה חיה, חדה ובעלת צבעים עשירים. צפייה בסרטים או סרטונים באיכות HD היא תענוג של ממש, והמכשיר תומך בניגון מרבית סוגי הפורמטים, כולל פורמט MKV לצפייה בסרטים באיכות HD. הנגן המובנה במכשיר מציג כתוביות בעברית בג'יבריש, אך לא חסרים נגני וידאו ב-Play Store, למשל VPlayer או MX Player, שתומכות בהצגת כתוביות בעברית באופן מלא ללא הגדרות מיוחדות (בהנחה כמובן שדאגתם לשים קובץ SRT מתאים בתיקיה בה נמצא קובץ ה-MKV). סמסונג הטמיעו במכשיר פונקציה בשם Popup Play המאפשרת להקטין את נגן הסרטים ולהקפיצו אל אחד ממסכי הבית, כדי שתוכלו להמשיך לצפות בסרטון ובמקביל להמשיך להשתמש במכשיר באופן רגיל, לכתוב מסרונים וכדומה. השמועות על מסך נוח לשימוש באור שמש ישיר התגלו כלא נכונות, ובזמן שהייה בחוץ, גם פעולה פשוטה כמו חיפוש איש קשר, היא לא האידיאל בהתגלמותו. מי שלא רגיל לעבוד עם מסך בגודל 4.7-4.8 אינטש יזדקק ליומיים-שלושה כדי להתרגל למסך הגדול, ובעלי ידיים קטנות ייאלצו להחזיק אותו לעיתים בשתי ידיים. אפשר להקליד מסרון או אימייל ביד אחת, רק תיזהרו שלא יחליק לכם מהיד. התרסקות של סמארטפון יקר על הרצפה מביאה לבהלה מיידית, ובמקרה של ה'גלקסי 3' הדבר מבהיל מהרגיל: חסרונו הגדול, ואולי היחידי, של המכשיר הזה הוא בכיסוי האחורי שלו – פלסטיק דקיק, שכבר בהסרה ראשונית (כדי להכניס את כרטיס המיקרו-סים או כרטיס זיכרון) נותן הרגשה מעט מעליבה. ממכשיר שעלותו נעה סביב 3,300 שקלים ויותר, הייתי מצפה לכיסוי אחורי קשיח ועמיד יותר בפני נפילות, כפי שהיטיבו לעשות ב-HTC עם ה-ONE X עם כיסוי אימתני וקשיח במיוחד.

סוללה חזקה
ל'סמסונג גלקסי אס 3' מעבד בעל ארבע ליבות, מבוסס ARM Cortex A9, במהירות של 1.4GHz והמעבד הגרפי של Mali-400MP4 מבטיח שימוש גם במשחקים הכבדים ביותר ללא היתקעות או קפיצות.
השילוב של השניים מקנה למכשיר ביצועים מעולים. המכשיר מטיס יישומים ללא קושי גם תחת שימוש כבד ביותר – אני למשל התקנתי מעל ל-20 תוכנות ברבע השעה הראשונה עם המכשיר.
הסוללה במכשיר בעלת הספק של 2100mAh הניתנת להחלפה, וביצועיה מרשימים ביחס למכשיר סמארטפון בעל כוח עיבוד חזק הצורך הרבה אנרגיה. במשך יום שלם השתמשתי במכשיר בצורה אינטנסיבי והסוללה לא אזלה. משקל המכשיר הוא 133 גרם, סביר בהחלט למכשיר בעל מסך גדול. עוביו הוא 8.6 מ"מ בלבד, ורכיב ה-WiFi שלו מהיר מאוד ובעל טווח קליטה מרשים.

מולטימדיה חסרת פשרות
רבות דובר על המצלמה, ואכן מדובר במצלמה מעולה, אחת הטובות שקיימת היום בסמארטפון. המצלמה בעלת רולוזציה של 8 מגה-פיקסל, ומנפיקה תמונות מצוינות. את הפוקוס ניתן להציב בכל נקודה על המסך, אך חשוב להקפיד לשמור על יציבות הידיים כדי להשיג חדות תמונה מרבית. הצמצם שופר מה'גלקסי אס 2' ל-F/2.6, והוא מגדיל את עומק השדה ומאפשר לקלוט יותר פרטים בתמונה. אפשר לצלם תמונות גם במהלך צילום וידיאו, ואפשרויות הצילום מגוונות מאוד. יש מספר מצבי צילום: אוטומטי, HDR (לצילום במצבי תאורה בעלי ניגודיות גבוהה בין שחור ללבן), פנורמה ואפשרות לצילום של 8 תמונות ברצף (3.3 תמונות בשנייה) מהן תוכלו לבחור את המוצלחת ביותר.
איכות הוידיאו,Full HD ברזולוציה של 1080p, היא תענוג של ממש. מדובר בצילום הוידיאו הטוב ביותר בו נתקלתי עד היום בסמארטפון, יחד עם ה-HTC ONE X (ביקורת עליו כאן ממש בקרוב). כמובן שלא מדובר באיכות וידיאו שמנפיקות מצלמות DSLR, אך איכות הוידיאו מתקרבת למצלמות דיגיטליות. בל נשכח שבכל זאת מדובר בוידיאו שמייצר מכשיר סלולרי דקיק, ואל להיות קטנוניים – מדובר באיכות וידיאו מצוינת, יותר מסתם "טוב שיהיה". המעבד הגרפי של המכשיר מסוגל להפוך את הוידיאו האופקי ולהציג אותו, אומנם מעט מעוות, גם במצב אנכי.

ממשק, טריקים ויומן היומנים
ה-TocuhWiz של סמסונג לא שופר בצורה משמעותית, והחידוש הבולט הוא שחרור נעילת המכשיר תוך הפעלה של תוכנה אחת מבין 4 לפי התאמתכם האישית (יומן, מצלמה, מסרונים וכדומה), פעולה הדומה באופן מחשיד למוכר מממשק ה-Sense של מכשירי HTC. מגוון הפונקציות "האנושיות" שהוטמעו במכשיר מפצות על חוסר החידוש ב-TouchWiz. בסמסונג תכננו את ה'גלקסי אס 3' כמכשיר שעוצב לבני אדם בהשראת הטבע, ויישמו כל רעיון שקפץ להם לראש. מדובר בשכלולים שאולי לא יעניינו את כלל המשתמשים, אך יש גאדג'טיונרים שיעריכו אותם מאוד. החל מרעיונות בסיסים כגון הוספת חיווי אחוזי רמת הסוללה בתפריט העליון, וכלה בשיפור היומן: עריכת פגישות ביומן היא עונג צרוף ל"יומניסטים" שבינינו ואפשר לשנות מועד פגישה, להאריכה או לקצרה באמצעות לחיצה ארוכה על הפגישה ביומן והזזה או מתיחה שלה, ללא צורך להיכנס למצב עריכה. היומן במכשיר הוא כלי מצוין ונוח לעבודה, וקחו את זה מאחד שמתזכר לעצמו ביומן "לקחת ארוחת צהריים לעבודה". אגב יומן, בסמאורטפונים של אנדרואיד אפשר להגדיר שתוכן היומן לא יישמר בזיכרון הפנימי של המכשיר, אלא בחשבון שלכם בג'ימייל. את ההגדרה מבצעים פעם אחת (בחשבון שלכם באמצעות דפדפן), וכך תוכלו לעבור ממכשיר למכשיר, או לעיין ביומן בדפדפן אינטרנט בכל מחשב מזדמן.
המכשיר מבוסס על גרסת אנדרואיד 4.0.4 (IceCream Sandwich) ומרבית השינויים הם שיפורי ביצועים, ופחות שיפורים באספקט חווית המשתמש. שיפור שגוגל הכניסה בגרסה 4 היא האפשרות לדפדף בין היישומים האחרונים שהפעלתם, ולמחוק את אלו שאתם לא מעוניינים שיופיעו ברשימה יותר. סמסונג שיפרו את התפריט העליון של המכשיר וב"וילון" ההגדרות העליון תוכלו למצוא קיצור דרך כמעט לכל פעולת שינוי בהגדרות.

הנדסת אנוש
סמסונג השקיעו הרבה בפיתוח הנדסת אנוש ותכנון פונקציות שמיועדות להקל עלינו את השימוש. בחלקן מדובר, לדעתי, בהפגנת יכולות וניפוח חזה מול הפתחים של אפל בסגנון "את הסירי פיתחתם במשך שנתיים, אנחנו פיתחנו את ה-S-Voice ביומיים". אך יחד עם זאת, יש כמה תכונות שמקלות על השימוש במכשיר. אחת מהן עושה שימוש בחיישני התנועה שעוקבים אחר תנועת העיניים של המשתמש. נניח שאתם מעיינים במסמך וורד, ולא נגעתם במסך במשך פרק זמן ארוך – המכשיר יזהה שאתם עדיין מעיינים במסמך ולא ינעל את המכשיר. דוגמה נוספת היא "חיוג זריז" – מאסתם בהתכתבות ארוכה של מסרונים עם אחד מחבריכם, והחלטתם שהכי פשוט יהיה לשוחח איתו: קרבו את המכשיר אל האוזן, והמכשיר יחייג עבורכם לאיש הקשר. שכחתם להעביר את הטלפון למצב שקט בזמן פגישה ועל הצג מופיעה שיחה נכנסת ? השטיחו את המכשיר על גבי השולחן כדי להשתיק את הצלצול. היריעה קצרה מלספר על כל האפשרויות הקיימות במכשיר, ולפעמים כיף לגלות הפתעות גם כשלא חיפשתם אותן. אחרון חביב – השמע במכשיר מצוין, גם בחיבור לבלוטות' וכראיה העובדה שזהו המכשיר הראשון מזה זמן רב ששמעו אותי דרכו מצוין גם בחיבור לדיבורית ניידת.
המכשיר הפופולרי בעולם נמכר בשלוש הרשתות הותיקות בארץ בגרסת נפח אחסון של 16 ג'יגה-בייט (קיים דגם נוסף בנפח 32 ג'יגה-בייט). מחירו ברשת אורנג' הוא 4,896 שקלים ב-36 תשלומים או 4,176 שקלים לרוכשים בכרטיס אשראי. מחירו בסלקום הוא 4,500 שקלים (36 תשלומים של 125 שקלים) או 3,999 שקלים ברכישה במזומן, ומחירו ברשת פלאפון 3,974 שקלים למשלמים ב-3 תשלומים. כמו תמיד אמליץ לרכוש מכשיר באופן עצמאי – מחירו בחנויות הפרטיות הנע מ-3,300 שקלים ומעלה. אם אתם בחו"ל ונתקלתם בו במחיר מציאה, לכו על זה. גם אם גרסת הרום המקומית אינה תומכת עברית, ב-IceCream Snadwich התקנת רום חדש התומך בעברית מלאה, היא לא עניין מסובך, ובאתרי אינטרנט רבים תמצאו את דרככם בקלות, גם בעברית.

מסקנות הוועדה
ביצועים: 10
נוחות שימוש: 10
רמת גימור: 9.5 (בגלל הכיסוי האחורי)
בשורה התחתונה: המכשיר הטוב בעולם (נכון להיום).
ציון סופי: 10

אודות admin