ארבע על ארבע – ביקורת סלולר: סמסונג גלקסי S4

הסמסונג גלקסי S4 מציג ביצועים מעולים, תצוגה מרהיבה ומצלמה איכותית, אבל הוא בעיקר הצהרות כוונות ומכונת גימיקים של יצרנית הסלולר המתחרה באפל

אז קיבלנו לבדיקה את המכשיר המדובר של סמסונג, ה-S4, וזה הזמן לברר מה באמת מתרחש מאחורי הבאזז שנוצר סביבו מאז השקתו. מבחינה חיצונית קשה למצוא הבדלים גדולים בינו לבין קודמו, ה-S3. מסך ה-Full HD Super AMOLED גדל מ-4.8 אינץ' ל-5 אינץ', השוליים קוצצו והמסך מנצל כמעט את כל שטח הפנים של המכשיר. כך הצליחה סמסונג להגדיל את המסך מבלי להגדיל את גוף המכשיר, והוא אפילו דק במילימטר מקודמו. מכשירי הגלקסי הם ספינת הדגל של סמסונג וגם בגרסה הרביעית החברה שומרת על המאפיינים מהגרסאות הקודמות, לטוב ולרע. ב"רע" אנחנו מתכוונים לכיסוי האחורי של ה-S4 שעשוי גם הוא פלסטיק. אומנם הוא מעט יותר קשיח מזה של ה-S3, אבל לא מתקרב לאיכות הגימור, שמעניקה תחושת יוקרה, כמו במכשירים של HTC, או אייפון 4S ואייפון 5 של אפל.

מה נשתנה ?
מסך ה-5 אינץ', ברזולוציה של 1920 על 1080, נחשב על הנייר כאיכותי פחות מהמסכים של האייפון 5, ה-Xperia Z של סוני או ה-One החדש של HTC. אך הודות לצפיפות גבוהה במספר הפיקסלים לאינץ' (441 PPI במספרים), מתקבלת תמונה חדה מאוד באיכות שלא נופלת מהמסכים במכשירים המתחרים. מסכי ה-AMOLED שבהם משתמשת סמסונג במכשירי הגלקסי ידועים ברגישות שלהם לשימוש באור שמש, ולשם כך היצרנית הטמיעה במכשיר מנגנון משופר לכוונון בהירות התאורה. בחירה בכיוון בהירות אוטומטי יעשה את העבודה ברוב המקרים, וכמובן שתוכלו לשחק עם ההגדרות ולמצוא את זו שאתם אוהבים. בשורה התחתונה מדובר במסך איכותי מאוד, המציג צבעים כהים ועמוקים. איכות הצפייה, לא רק בתמונות ובוידיאו, אלא סתם בדפדוף ומעבר בין מסכי הבית היא הנאה של ממש.

תזיזו ת'עיניים, תזיזו ת'ידיים
הסמסונג גלקסי S4 מגיע בגרסה 4.2.2 של אנדרואיד, כשמעליו ממשק ה-TouchWiz של סמסונג בגרסה 5 החדשה. כפי שהזכרנו כאן לא פעם, גוגל הכניסה שיפורים רבים בממשק המשתמש החל מגרסה 4.2 של אנדרואיד. הבולט שבהם הוא וילון ההתראות הכפול המציג גישה מהירה להגדרות שונות בניהול המכשיר. ה-TouchWiz העדכני דוחק הצידה את מרבית השינויים של גוגל. למעשה, וילון ההתראות החדש של סמסונג הוא לא יותר מאוסף של כל התכונות שבממשק המעטפת, וחבל.
עם זאת, מרבית התכונות שהתווספו לגלקסי S4 קשורות לשימוש במחוות שהופיעו לראשונה ב-S3 וזו דרכה של סמסונג בחיזוק הגלקסי כמותג. רוב המחוות, למשל Direct Call – חיוג לאיש קשר בעת קירוב המכשיר אל האוזן, עדיין קיימות ואליהן התווספו מחוות חדשות, שאנחנו מצאנו אותן בעיקר כגימיק או כהצהרת כוונות לכיוון שאליו סמסונג שואפת. המחוות החדשות מאוגדות תחת שם הקוד Smart: חלקן יעילות וחלקן יותר גימיקיות. בגדול, כולן מציעות שליטה במכשיר באמצעות חיישני התנועה שלו המזהים את תנועת העין או הידיים. Smart Pause תקפיא ניגון של סרטון וידיאו כשתזהה הסטה של העיניים מן המסך. "גלילה חכמה" מזהה את תנועת העין שלכם, עוקבת אחריה ומאפשרת לגלול דף אינטרנט או דואר אלקטרוני לפי תנועת העין כלפי מעלה או מטה. ברגע שגלילה חכמה מאופשרת, על המסך מוצג אייקון דמוי עין וברגע שזה הופך לירוק החגיגה מתחילה – הסטה מטה או מעלה של העין תגלול את המסך לאותן הכיוון. באופן דומה תוכלו לגלול את המסך מעלה או מטה באמצעות העברה של כף היד מול חיישן התנועה שממוקם בחלקו העליון של המכשיר. ביישומים תומכים, כמו גלריית התמונות, תוכלו לדפדף בין התמונות על ידי הסטה של היד מול המכשיר לימין או לשמאל.
הגלילה באמצעות תנועת העין יכולה להיות שימושית, אך אין ספק שגלילה באופן המוכר – באמצעות אחת מאצבעות היד, יותר נוחה. אם התלהבתם מגלילה באמצעות העין, היזהרו רק פן ייתפס לכם הצוואר. חשוב לציין שאפשרות הגלילה האוטומטית עובדת רק בחלק מהאפליקציות, כמו חשבון הדואר של ג'ימייל, או בדפדפן שמגיע עם המכשיר והיא לא מתאפשרת למשל בדפדפן כרום.

גם המצלמה חכמה
המצלמה מציגה יכולות משופרות. היינו אומרים שהיא טובה לאין ערוך מדגמים הקודמים, אבל מה לעשות שגם זו של ה-S3 אינה רעה בכלל. אז מה כן יש לנו ? איכות התמונה שודרגה מ-8 ל-13 מגה-פיקסל ברזולוציה של 4128 על 3096, דבר שבולט לטובה בעיקר כשבוחנים את התמונות בהגדלה על מסך המחשב – הפרטים בתמונה רבים, הצבעים מדויקים ובתמונות שצולמו באור יום תתקשו למצוא רעש דיגיטלי. בנוסף לשיפור באיכות הצילום יש שיפורים רבים בממשק המצלמה, ותוכלו למצוא את עצמכם יושבים שעות ומשחקים בפונקציות השונות שהוא מציע. פונקציה בשם Dual Camera מאפשרת למצלמה הקדמית והאחורית לצלם בו זמנית תמונות או סרטונים ולשלבם יחד. כך תוכלו להדביק תמונות זו על גבי זו ובשימוש בוידיאו, למשל בזמן שיחת וידיאו קבוצתית, תקבלו סרטון שמציג אתכם יחד עם המשוחח בצד השני. המצלמה מצוידת ב-12 מצבי צילום כמו: התמונה האיכותית ביותר (מבין מספר תמונות שמצולמות ברצף), צילום ספורט (מקביל לצילום תמונה בצמצם פתוח במצלמת רפלקס), מצב לילה ועוד. הצילום בוידיאו אינו כולל אפשרויות רבות כמו בצילום תמונות, ותכונה שימושית בצילום וידיאו הוא ה-Touch Focus שמאפשר לשנות את הפוקוס בזמן צילום, אם לא בחרתם בפוקוס האוטומטי. מייצב הוידיאו שופר מזה שב-S3, אך מלבד זאת לא ניכר שיפור משמעותי באיכות הוידיאו, שהייתה מצוינת גם קודם לכן.

זולל אנרגיה
הגלקסי S4 מצויד בשמונה ליבות. ארבע מהן מבוססות על מעבד Cortex-A15 במהירות של 1.6 ג'יגה-הרץ, ומיועדות ליישומים כבדים או משחקים זוללי משאבים. ארבע הנוספות המבוססות על מעבד Cortex-A7 ופועלות במהירות של 1.2 ג'יגה-הרץ, מיועדות ליישומים בסיסיים של המכשיר. יחד עם 2 ג'יגה של זיכרון RAM ה-S4 הופך בקלות לאחד המכשירים המהירים הקיימים כיום בשוק, אם לא המהיר שבהם. יישומים נפתחים במהירות-על והודות למעבד הגרפי האיכותי שלו, מסוג PowerVR SGX , גם המשחקים הכבדים ביותר פשוט טסים. כמעט ולא נתקלנו בבעיות איטיות, אלא שבאופן מוזר ממשק המצלמה מגיב לפעמים באיטיות ואף לוקח לו כ-2 שניות לעלות.
כמו בגרסאות הקודמות של גם בגלקסי S4 איכות השמע מתעלה מול המתחרים. הרמקול חזק יותר מזה שב-S3, ואיכות השמע מצוינת. כך גם החיבור בבלוטות' לדיבורית ניידת – בדקנו את המכשיר בחיבור לשלוש דיבוריות ניידות ובכולן שמענו היטב ונשמענו טוב גם בנסיעה ברכב עם חלונות פתוחים. אם איכות שמע חשובה לכם, הגעתם לכתובת הנכונה.
ה-S4 הוא מכשיר זולל אנרגיה והמסך וחיישני התנועה דורשים משאבים רבים. עוצמת הסוללה היא 2600 mAh, אבל אם תלמדו להשתמש בו נכון, כלומר תכבו את האפשרויות שלא מצאתם כשימושיות, יחד עם הפעלת תכונת "סוללה חכמה", הוא יוכל להחזיק עד הערב ללא טעינה.

עולם שכולו טוב
לא מצאנו שינויים מהותיים של ממש בין ה-S4 ובין ה-S3. נכון שהמסך איכותי יותר, הסוללה חזקה יותר וסמסונג הוסיפה מחוות רבות, אבל מי שמחזיק גלקסי S3 ימצא שהשדרוג ל-S4 די מיותר. מי שמחפש לשדרג לסמארטפון מוביל, לא מתפשר על מהירות ומעוניין במכשיר עם מצלמה טובה וחווית שימוש מהנה, ימצא את עצמו בימים הראשונים לשימוש מתבודד עם מכשירו החדש.
המכשיר קיים בשלוש גרסאות של נפחי זיכרון – 16, 32 ו-64 ג'יגה-בייט. מחירו הרשמי בגרסת 16 ג'יגה-בייט זיכרון עומד על 3,599. מחירו ברשתות הסלולריות גבוה יותר ובחנויות הפרטיות מחירו נע מ-3,200 שקלים ומעלה.
רמי לוי מוכר את המכשיר במחיר דומה לחנויות הפרטיות, אך שימו לב – מדובר בדגם שונה (I95050) מזה שאנחנו סקרנו (I9500) ובו מעבד עם ארבע ליבות בלבד במהירות של 1.9 ג'יגה-הרץ.

מסקנות הוועדה
מהירות ביצועים וסוללה: 9.5
מפרט טכני: 9.5
חדשנות: 8
ציון סופי: 9

יתרונות: מצלמה איכותית, רמקול חזק ואיכות שמע מצוינת, מסך מרהיב וסוללה חזקה.
חסרונות: אין חידושים של ממש. מזכיר את ההבדלים בין האייפון 4S לבין האייפון 5, כלומר בעיקר עניין של מיתוג.
השורה התחתונה: סמסונג גלקסי S4 מתאים למי שמחזיק בסמארטפון ישן ומחפש לבצע קפיצת מדרגה, למתלהב שמעוניין במכשיר החזק ביותר בשוק, ולמי שמחפש מקוריות בהפעלת המכשיר.

אודות admin