השוואת סטרימרים \ השוואת מזרימדיה \\ אריאל גביש

עם כל הכבוד לטלוויזיות חכמות, מי שמעוניין להעביר סרטים מהמחשב למסך בסלון עדיין זקוק לסטרימר

בשנתיים האחרונות לקוחות רבים מתנתקים מספקי הלוויין והכבלים ובמקום לשלם מאות שקלים הם משדרגים את מהירות האינטרנט ומחפשים את התוכן בעצמם ברשת. השאלה היא כיצד מעבירים את הסרטים ואת הסדרות שהורדנו למחשב בחדר העבודה אל הטלוויזיה בסלון.
האפשרות הראשונה והפחות אסתטית היא לחבר את המחשב לטלוויזיה. האפשרות הפשוטה והמוצלחת יותר היא סטרימר – מכשיר קטן שתפקידו להעביר תוכן מהמחשב האישי למסך הטלוויזיה ולמערכת השמע בסלון.
נכון שבחלק מהטלוויזיות החכמות קיים היום סטרימר מובנה, אבל החיסרון הוא שצריך להעתיק כל סרט לדיסק קשיח חיצוני שאותו יש לחבר לטלוויזיה. חיסרון נוסף הוא שחלק מאותן טלוויזיות אינן תומכות בפורמט השמע העשיר שמגיע בקובץ עצמו (DTS). במקרה הטוב הטלוויזיה תדע להפוך אותו לסטריאו. במקרה הרע לא נשמע כלום. סטרימרים מבטיחים המרה ותמיכה כמעט בכל פורמט אודיו ווידאו קיים וגם מספקים עדכוני חומרה לתמיכה בפורמטים חדשים שיוצאים לשוק.
מחירי הסטרימרים ירדו משמעותית בשנתיים האחרונות והם נעים בין 600 שקלים לפשוטים שבהם ועד ל־2,000 שקלים. יש מכשירים זולים אף יותר, רובם מבוססי אנדרואיד מתוצרת סין, אך תפעולם פחות מזמין ולא כולם תומכים בעברית.

כאן, שם ובכל מקום
בכל סטרימר שמכבד את עצמו יש מבחר יציאות וידאו ואודיו, כמה חיבורי USB, יציאת HDMI ובחלקם גם חריץ לכרטיס זיכרון. לאחר החיבור הפיזי לטלוויזיה ולמערכת הקולנוע הביתית נקשר את הסטרימר לרשת ה־WiFi הביתית. מגדירים לסטרימר את מיקומי תיקיות הווידאו, המוסיקה והתמונות שעל המחשב והתכנים מתחילים לזרום. מורידים סידרה שרוצים לראות (בקובץ MKV) – הסטרימר כבר יריץ אותה אל הטלוויזיה לפני שהספקנו לקום מהכיסא ולעבור לספה בסלון. בניגוד לעבר הלא רחוק, הזרמה של סרטים באיכות HD על גבי רשת אלחוטית עובדת מצוין בכל הדגמים שסקרנו. אפשר גם לחבר דיסק קשיח ישירות לסטרימר, ובחלק מהדגמים אפשר גם להתקין דיסק קשיח פנימי.
עם השנים השתכללו הסטרימרים והם מסוגלים לצרוך תוכן גם מהאינטרנט. נכון שלא כל אתרי האינטרנט פתוחים בפניהם, קשה לגלוש באינטרנט באמצעות שלט, ולשם כך נועדו ה"כרום קאסט" או ה־AppleTV, אבל האפשרות קיימת אם ממש תרצו בכך. יש סטרימרים שמצוידים במערכת הפעלה של אנדרואיד נוסף על הממשק הראשי, אבל לא מדובר בתכונה ממש מוצלחת, ומהניסיון שלנו אין הרבה אפליקציות אנדרואיד שתוכלו להתקין וגם אלו שכן אפשר נתקעות מדי פעם.
ההבדלים הגדולים בין הסטרימרים השונים הם בנתוני החומרה, אך הממשק וחוויית המשתמש עשויים לעשות את ההבדל. אחד מספק גם מערכת אנדרואיד, השני מתפאר במעטפת שתמנע ממנו להתחמם והשלישי סורק את כל הסרטים שלנו במחשב ובונה ספרייה וירטואלית עם תמונה ותיאור לכל סרט בדיוק כמו שחלמנו.
השתכנעתם שאתם זקוקים לסטרימר? עכשיו השאלה איזה עדיף. יצאנו לבדוק מה יש בשוק ואיזה מהם הכי מומלץ? השוואת סטרימרים, השוואת סטרימרים. השוואת מזרימדיה.

מקום 1: Xtreamer Sidewinder 3
מה שהתחיל כתחליף זול ל־Popcorn השתפר משמעותית בגרסאות האחרונות. עיצוב פשוט במכשיר קטן הבנוי מחומרים למניעת התחממות. דפדפן אינטרנט איטי, רדיו מהיר ונגן מוסיקה שתומך בעיקר בקובצי Mp3 ומתקשה בניגון פורמטים אחרים. עדכון התוכנה מעצבן ומתאפשר רק באמצעות USB ולא מהאינטרנט. תמיכה באנדרואיד בגירסה ישנה 2.2 שלא שווה יותר מדי.
יתרונות: תומך בכרטיסי זיכרון SDHC, USB3, דונגל WiFi כלול במחיר.
חסרונות: עדכון קושחה מעצבן, דפדוף מסורבל בתיקיות השיתוף מהמחשב.
מחיר: 699 שקלים (רשת באג, אחריות לשנה).
שורה תחתונה: הכי משתלם בחבורה אף על פי שהדפדוף בתיקיות התוכן הוא מעט מסורבל.

מקום 2: Popcorn C-200
ה"אינטל" של הסטרימרים – חברה ותיקה שממשיכה להשתפר. ה־C-200 הוא דגם מעט מיושן אבל אין פורמט שהוא לא מכיר. התקנה של תוכנה ששמה myiHome על המחשב תסרוק עבורנו את תוכן הסרטים ותבנה ספרייה וירטואלית מרשימה עם תמונות הסרטים וחלוקה לקטגוריות. מכשיר מעט גדול אבל כולל מגירה להתקנת דיסק קשיח, כונן DVD או Blu-ray במקום מכשיר ה־DVD הישן. עיצוב מודרני, לוח LCD, שלט RF (לא מצריך כיוון למכשיר).
יתרונות: ממשק המשתמש הכי ידידותי.
חסרונות: מכשיר גדול פיזית. לא כולל דונגל WiFi (שהופך את הסטרימר לאלחוטי – 75 שקלים ברכישה נפרדת).
מחיר: 999 שקלים (רשת חנויות KSP, אחריות לשנה).
שורה תחתונה: קלאסי וידידותי. מי שמוכן להשקיע זמן וכסף יקצור את הפירות אף שמדובר במוצר מעט מיושן וגדול.

מקום 3: WD TV Live
Western Digital היתה אחת החברות המהירות שזיהו את הפוטנציאל בשוק ורק לאחרונה הוסיפה תמיכה בעברית. לאחר אכזבה מהדגמים הקודמים הדגם החדש מפתיע לטובה. קטנטן, זריז, בעל WiFi מובנה וממשק מחודש ונוח. ההגדרה לשיתוף תיקיות מהמחשב מתאפשרת רק לאחר התקנה של תוכנה ששמה WD Discovery, אבל ברגע שתבינו איך זה עובד תתחילו להזרים.
יתרונות: קטן וממזרי כמו השלט שלו.
חסרונות: חיבור לתיקיות במחשב מעט מגושם, ממשק איטי.
מחיר: 599 שקלים (בנדא מגנטיק, אחריות לשנתיים).
שורה תחתונה: קטן וממזרי. מחיר נמוך ב־100 שקלים היה מקפיץ אותו למקום הראשון. הפתעה חיובית אך ממשק מעט איטי.

מקום 4: Apple TV
פחות סטרימר ויותר פלטפורמה לרכישת תכנים או ערוצי טלוויזיה, למשל NBA, MLB או נטפליקס (שעדיין לא נתמכים בארץ), שאפל מספקת בתשלום. מוצר "אפלי" יעיל שעובד ללא דופי אבל לצערנו, הזרמת מדיה מהמחשב חייבת לעבור דרך תוכנת iTunes, שעובדת מצוין עם תמונות ומוסיקה, אבל בעייתית עם וידאו. ללא פריצה המכשיר לא תומך בקובצי MKV, אלא בעיקר ב־MOV. מי שמוכן לשלם עבור תוכן ייהנה: הצפייה בסרטי HD היא חלקה וכוללת תמיכה בכתוביות בעברית. AirPlay היא תכונה המאפשרת העברה של מסך האייפון או האייפד למסך הטלוויזיה באיכות מעולה וללא הפרעות.
יתרונות: סטרימינג מעולה מהאינטרנט.
חסרונות: פחות מוצלח כסטרימר. אין אפשרות לחבר דיסק חיצוני.
מחיר: 559 שקלים (iDigital, אחריות לשנה).
שורה תחתונה: אלגנטי וחלק. למעריצי אפל.

אודות admin