משימה אפשרית – Back to school gadgets \\ גאדג'טים בחזרה ללימודים

חזרתם ללימודים, אבל אתם מרגישים שמשהו עדיין חסר? • למה לא לשדרג את האירוע בצעצועים מגניבים? • אספנו עבורכם את הגאדג'טים הטובים ביותר לתלמיד ולסטודנט • מקגייוור, מאחוריך

גאדג'טים – אם נשים רגע בצד את ג'יימס בונד – הפכו בשנים האחרונות למוצרים זמינים לכל דורש, חלקם מאוד שימושיים ולא רק מגניבים. כדי שגם אתם תוכלו לשחק אותה מקגייוור, אספנו עשרה חפיצים שיעזרו לתלמיד ולסטודנט בימי החזרה ללימודים. חלקם זמינים למכירה בארץ, ומובן שתמיד אפשר למצוא אותם או את תחליפיהם באתרים eBay, Amazon ובאתרי המכירות הסיניים – מה שבמקרים רבים יבטיח מחיר נמוך יותר מאשר בישראל. חשוב רק לא לשכוח לבדוק עלויות שילוח לפני הרכישה, ותמיד שווה לחפש אחר מוצר שמותג מוכר עומד מאחוריו, כזה שישרוד את תלאות המשלוח וגם יאריך חיים יותר מסמסטר.

1. סוללת גיבוי לסלולרי היא מצרך חובה ליום לימודים ארוך. Native Union היא חברה שמייצרת גאדג'טים מגניבים, גם אם אינם זולים. Key Cable הוא מחזיק מפתחות שצידו האחד מתחבר למכשיר הסלולרי (כניסה ל־microUSB ולאייפון) וצידו האחר מתחבר למחשב הנייד (או לכל כניסת USB) שיטען אותו ב"אנרגיית חירום". הפעם לא מצאנו תחליפים ראויים ומחירו של המקור כ־30 דולרים.

2. Kensington ComboSaver Notebook Lock הוא מנעול עם קוד נעילה אישי, שמתחבר לחריץ אבטחה שקיים ברוב המחשבים הניידים (לרוב תופיע האות K לצד החריץ) ואשר יאפשר לעזוב את המחשב מאחור בהרצאות, בלי דאגה מיותרת בליבכם. מחירו של המנעול של Kensington, שהפך לשם גנרי וקיימים לו תחליפים, הוא כ־100 שקלים.

3. EquilSmartpen 2 הוא עט אלקטרוני שישדרג את החיים לסטודנט שמעדיף לסכם שיעורים בכתב, וגם למשרבטים שבכם. העט מגיע עם יחידת קלט בדמות תופסן בלוטות' המוצמד לחלקה העליון של המחברת (או דף הנייר) וסורק את השרטוטים או הרשימות לפורמט ממוחשב, כשאת האחרונים תנסה תוכנת מחשב להמיר לקובץ טקסט. דיו העט הוא סטנדרטי ומתאים לשימוש על נייר רגיל. העט מצויד בסוללה פנימית של עד 8 שעות כתיבה ומחירו 699 שקלים ברשת באג.

4. מקרני פיקו (Pico) הם שם כללי למקרני כיס, המתחברים למחשב או למכשיר סלולרי ומקרינים את תצוגת המסך שלהם על הקיר בפעולה פשוטה. Optoma PK-101 הוא דוגמה למקרן שמשקלו 113 גרם, גודלו כ־4.5 אינץ' והוא מספק תצוגה של מטר וחצי ברזולוציה של 480x 320. מצאנו אותו ב"מרכז הסאונד" ב־1,177 שקלים. יצרניות נוספות של מקרני פיקו הן AAXA ,3M ,Favi ,Acer.

5. Coordimate אינו גאדג'ט אלקטרוני, אך הוא בהחלט צעצוע חמוד וכלי עזר לתלמידי ביה"ס בשיעורי גיאומטריה או לסטודנטים לעיצוב, לאדריכלות ולהנדסה. מדובר בחותמת דיו גרפית המאפשרת לשרטט באופן ידני גרפים ושרטוטים שונים. החותמת, שגובהה 2.5 ס"מ וקוטרה 6.5 ס"מ, מכילה דיו שאינו רעיל. היא החלה את דרכה כרעיון בקיקסטארטר ומחירה באינטרנט כ־50 שקלים.

6. iXpand הוא כונן פלאש USB של חברת סאנדיסק המתחבר למכשירי אפל ומהווה פתרון פשוט לבעיית נפח האחסון במכשיר. הכונן מאפשר להעביר תמונות וסרטונים מהאייפון או מהאייפד אל ה־PC או אל המק ללא כבלים, וכולל אפליקציית סנכרון שמאפשרת הצפנה של קבצים והגנה עליהם בסיסמה. מחיר הכונן בגירסת 16 ג'יגהבייט הוא 249 שקלים.

7. Quirky Space Bar הוא מדף אלומיניום שיעשה לכם סדר בשולחן ומתאים במיוחד למחשב ביתי. המדף בגודל של מקלדת PC, משמש כ־Hub וכולל 6 כניסות USB. את מסך המחשב נניח על המדף (תומך במשקל של עד 11 ק"ג). את הכבלים או את המקלדת נוכל להכניס מתחת למדף ולנקות את סביבת העבודה שלנו. מחירו באינטרנט הוא כ־180 שקלים.

8. Seal Shield הוא מארז פוליאוריתן שקוף ואטום ב־100% למים המצופה במגן אנטי־בקטריאלי שמגן על המכשיר מפני מכות ונפילות. המארז הופך את המכשיר שהוכנס אליו לשמיש במים, והוא כולל גישה לנקודות הטעינה ויציאת אוזניות, שגם הן אטומות למים. המוצר מתאים לאייפון ולאייפד, אך באתרי המכירות השונים תוכלו למצוא בקלות מוצרים שמתאימים גם למרבית מכשירי האנדרואיד.

9. CarFi של וואווי הוא מודם אלחוטי נייד תומך ברשתות G3 ו־G4, שיוצר רשת אלחוטית המאפשרת חיבור של עד עשרה מכשירים. המודם פועל באמצעות כרטיס סים הכולל דאטה ומהווה תחליף ל"נקודה חמה" שאפשר לייצר בסלול. סים בנפח 10 ג'יגהבייט יעלה כ־50 שקלים, כמחצית ממחיר תשתית וספק אינטרנט. מחירו של ה־CarFi הוא 699 שקלים ברשת פרטנר.

10. מחקרים מראים שכ־40 אחוזים מהמשכימים בעזרת שעון מתמכרים ל"סנוז", ואצל תלמידים וסטודנטים המצב עלול להחמיר עוד יותר. Clocky יצליח היכן ששעון מעורר סטנדרטי נכשל – השעון יקפוץ מהשידה (עד גובה של מטר) ויגלגל עצמו על הרצפה או על השטיח, עד שתיאלצו לקום ולתפוס אותו. מחירו באתר היצרן Nanda-Home הוא 40 דולרים.

אודות admin