חכמה שעה אחת קודם – מבול שעונים חכמים

בשבוע הבא ישראל תעבור לשעון חורף, וזו הזדמנות מצוינת לבחון את שוק השעונים החכמים • כך תישארו מעודכנים ומחוברים בלי להוציא את הנייד מהכיס – ובסטייל.

אריאל גביש

מכשור לביש הוא תחום שהחל את דרכו בשימושים צבאיים ומצא את דרכו אל זרועו של הצרכן. גוגל אמנם הקפיאה את פרויקט "גוגל גלאס", אך בשנתיים האחרונות תעשיית השעונים החכמים הפכה לשם נרדף למכשור לביש. זה עשוי לקחת עוד כמה שנים עד ששעונים חכמים יהפכו לסמארטפונים של היום, אז כדאי שתציצו בשעון מדי פעם בפעם לוודא שלא פיספסתם את הרכבת.
שעון חכם הוא מעין סמארטפון מצומצם – הוא מציג התראות, נתוני כושר, מריץ אפליקציות – ומבוסס על מערכת הפעלה "רזה" – Android Wear של גוגל ו־watchOS של אפל. בגדול, שעון חכם מאפשר להשאיר את הסמארטפון בכיס ועדיין להיות זמינים, ולמידע – להיות נגיש.

ה־Apple Watch הוא אחד השעונים הפופולריים ומחירו מתחיל ב־349 דולרים. הוא מציע תמיכה של סירי, תשלום באמצעות שירות Apple Pay (העברה של השעון מול קורא חכם בחנות), כ־10,000 אפליקציות ומשמש גם מד דופק. בדומה לרוב השעונים החכמים – גם זה של אפל לא הכי שימושי ללא הסמארטפון בסביבה.
בשלב זה רוב השעונים החכמים אינם כוללים כרטיס סים וזקוקים לסמארטפון שמחובר אליהם בבלוטות' כדי לקרוא מיילים, לקבל התראות בפייסבוק, לגלוש באינטרנט וכו'. לפני כחודש אפל הוציאה עדכון ל־watchOS 2, שהביא עימו שחרור מאסיבי של אפליקציות חדשות.
תתרגלו לדבר באינצ'ים גם בשעונים, וזה של אפל מגיע בגודל 1.3 אינץ' ברזולוציה של 272×340 פיקסלים. אגב, גוגל הגדילה לעשות ושיחררה תוכנה, גם היא נקראת Android Wear, המיועדת למכשירי אייפון (5 ומעלה) ומחברת בינם לבין שעונים חכמים של יצרניות שעוני אנדרואיד. בכך שברה למעשה את ההגבלה של אפל על משתמשיה להשתמש בשעון שלה בלבד.

לא רק סמסונג ואפל
כמו בעולם הסלולר, גם כאן המתחרה הגדולה של אפל היא סמסונג וה־Samsung Gear S2, שאותו חשפה בברלין בחודש שעבר. החדש של סמסונג מציג כמה שדרוגים בהשוואה לאחיו הבכור: פונקצית S־voice – המקבילה של סירי, תעזור לכם לענות לשיחות, לקרוא מיילים ולחפש מידע שימושי, יומן ספורט העוקב 24/7 אחר הפעילות הגופנית שלנו, ואף מזהה דפוסי פעילות ומציע לשפרם, לצד מגוון רחב של אפליקציות אנדרואיד.
ה־S2 כולל רכיב NFC המאפשר לבצע תשלומים ללא ארנק, והוא יהיה זמין גם בגירסה משודרגת התומכת בכרטיס e־Sim שיאפשר להשתמש בשעון בלי להיות צמודים לסמארטפון. עם סוללה בהספק 250mAh, שאמורה להספיק לשניים-שלושה ימי שימוש, מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה־הרץ, 512 זיכרון RAM ו־4 ג'יגה זיכרון פנימי, נראה שיזכה להצלחה בעולם. גודלו של השעון הוא 1.2 אינץ' ברזולוציה של 360×360 (צפיפות של 302ppi ).
השעון צפוי להגיע לישראל עד סוף השנה ומחירו בארץ עדיין לא נקבע. מחירו בחו"ל בגרסה הרגילה הוא 299 דולרים ובגרסה הקלאסית 349 דולרים.

לא חייבים סמארטפון
אלפא טלקום, יבואנית Huawei בישראל, השיקה השבוע את השעון החכם של וואווי הסינית. בשונה מאפל, מדובר בשעון עגול ולא מרובע ברזולוציית מסך גבוהה של 400×400 פיקסלים על מסך AMOLED בגודל 1.4 אינץ', העמיד בפני שריטות. הוא כולל מד דופק מובנה, הספק סוללה מכובד של 300mAh, זיכרון פנימי של 4GB ו־512 זיכרון RAM.
וואווי שמה דגש על יכולות הפעילות הגופנית שמספק השעון, והוא כולל שישה חיישני תנועה וחיישן לחץ אוויר שעוזרים לזהות אם המשתמש צועד, רץ, רוכב על אופניים וכו'. וואווי פועלת מול גוגל בפיתוח גירסה עברית לשעון ומחירו מתחיל ב־399 יורו (בהתאם לעיצובים השונים בהם הוא מוצע).

לא רק יצרניות מוכרות משתתפות בחגיגה, וגם חברות אופנה משיקות שעונים חכמים. Guess Connect הוא שעון חכם של מותג האופנה Guess, וגם הוא תומך בפקודות קוליות העוזרות בקבלת התראות, בחיבור בלוטות' ובשימוש באפליקציות. השעון של Guess עמיד במים ומאפשר שימוש באפליקציות אייפון ואנדרואיד. עם כל הכבוד, עדיין מדובר בחברת אופנה, והצד החזק של השעון הוא עיצובו האופנתי. מחירו של השעון בישראל: כ־1,600 שקלים.

Watch Urbane 2nd Edition של LG הוא כנראה השעון הכי חכם שיש היום בשוק. הוא מצויד ביכולת חיבור לרשת סלולרית בדור שלישי ורביעי ומסוגל לעבוד באופן עצמאי ללא הסמארטפון בסביבה. הוא הראשון שמתחבר למכשירי אייפון באמצעות תוכנת Android Wear, מצויד במעבד 1.2 ג'יגה־הרץ ובדומה לשעון של וואווי כולל שישה חיישני תנועה. עם מסך בגודל 1.38 אינץ' ברזולוציה של 480×480 המגובה בסוללה אימתנית בהספק של 570mAh, נראה שהוא בדרך הנכונה להיות הילד הכי גאון בכיתה.

אודות admin