אפליקציות לחג הפסח, כנגד עשרה יישומונים

פסח הוא חג שובר שיגרה • לילדים זה גן עדן, להורים – עבודה במשרה וחצי • אספנו 10 אפליקציות חינמיות שיסייעו לכם לעשות שמח, יספקו רעיונות לטיולים, לבילויים ואפילו לשירה בציבור, וכמובן – גם יחסכו כסף



חמיצות חולפת
יש מי שנוהג להניח פתיתי לחם כדי שהבודק ימצא אותם, יש מי שמאתר בעזרת נר ויש מי שמוציא את המצית. ומה איתכם? בשביל מה השקעתם בטלפון חכם אם לא תאתרו בעזרתו חמץ? אם רציתם להכניס קצת מסורת לילדים שלא מתלהבים מטכנולוגיה שלא מתחברת למטען, הכירו את
No Chametz! – אפליקציה שתעזור לכם לבצע בדיקת חמץ, לבער את החמץ ולבטל אותו בהקראת הנוסח העברי או הארמי. תוכלו לעיין בה גם בהלכות הפסח.



תזכו להגדות
מוסך נתן אקספרס, שופרסל או הגדה צבאית? לכל אחד ההגדה המועדפת עליו – והמתחכמים מביאים עימם אחת לשולחן הסדר, ומשתדלים לא לבלבל בין יציאת מצרים לפרסומת לתוכנית חיסכון. אם אין לכם בעיה להשתמש בסמארטפון בשולחן הסדר, "הגדה בסיכוי" היא בעלת ערך מוסף. ביישומון זמינה הגדה שאותה יצרו ילדים בסיכון החיים בפנימיות. עמודי ההגדה מעוטרים באמרות מקוריות שלהם לצד איורים של האמן הישראלי חנוך פיבן. אפשר גם לתרום לעמותה.



ביטחון אישי
נמשיך באווירת הטיולים. אף על פי שישראל היא מדינה קטנה, כמעט כולנו הלכנו בה לפחות פעם אחת לאיבוד. למקרים של טעויות בניווט ואי־נעימויות אחרות עומדת לרשותנו האפליקציה NowForce, שעוזרת להתמודד עם מצבי חירום בשטח. מדובר ביישומון פשוט הכולל כפתור מצוקה שמדווח על מיקום המשתמש, מחייג באופן אוטומטי למוקד איחוד והצלה וגם פותח שידור וידאו ואודיו חי למוקד הזמין 24/7. לפחות תשתדלו להגיע למקרים האלה עם מספיק סוללה.



יומן מסע
אם אתם מטיילים בארץ או בחו"ל, PockeTraveL הוא יומן מסע שיעזור לכם לזכור את הטיול של היום גם בעוד 20 שנה. היישומון מאפשר "להקליט" טיול ולשרטט את מסלולו על גבי מפה, שאליה נצרף את התמונות שצילמנו, ההערות שרשמנו והשרטוטים ששירבטנו. בעידן השיתוף, כמובן אפשר לחלוק עם החברים את יומן המסע – אם יתחשק לכם לנקר את העיניים למי שנשאר בבית. לפחות תדאגו להם למתנה קטנה, כי בזמן שטיילתם הם אכלו מרור.



הורים אובדים
אם אתם הורים ונשארתם בארץ, מי כמוכם יודע ש"חג החירות" לא בהכרח חל עליכם. מומלץ, ואף חובה, להמציא לילדים פעילויות ולתכנן עבורם לו"ז ברמה יומית. KIDDOapp Family Calendar יקל עליכם בתהליך. היומן מאפשר לתכנן פעילויות ממקום אחד, לשתף אותן עם שאר בני המשפחה, להזמין הורים לילדים להצטרף לתוכניות שקבעתם לילדים, לתאם איסוף ופיזור שלהם בחוגים או אצל הסבתא וכדומה. כלי ניהול יעיל גם להורים שחייבים לעבוד בחופשת הפסח.



זה מה שנשתנה
אם הקטן של המשפחה מתבייש לשיר את "מה נשתנה" לבדו, Passover Karaoke תעזור לו להתכונן לזמר את הקושיות לצד שאר שירי ההגדה. ממש כמו בקריוקי, המילים מוצגות עם התקדמות השיר, ומי שרוצה ממש לסלסל יכול להוסיף זמר מלווה או ליווי מוסיקלי. התפריט נגיש בעברית, באנגלית, בצרפתית, ברוסית ובספרדית – אך השירה בשפת הקודש בלבד. לצד הגירסה המצומצמת והחינמית תוכלו להשקיע כ־4 ש' על הגירסה המלאה. את המשך הקריוקי תוכלו לעשות באפליקציות אחרות. לבד. בחושך.



הקול היסטוריה
לפעמים, קריאת ההגדה גורמת לכם לדמיין כיצד הוליך משה את בני ישראל במדבר, אם בגלל העלילה או אם מכיוון שהתהליך מרגיש כמו 40 שנה. כדי לחיות את המציאות המקראית, "סיור קולי בעיר העתיקה, ירושלים" ממש ייקח אתכם לשם. היישומון של הרשות לפיתוח ירושלים מציג מדריך עצמאי לתייר, ומוביל אותנו בסמטאות העיר העתיקה למסע בזמן אל לב ירושלים. ביישומון זמינים 21 סיורים קוליים, 5 מהם מתאימים לבעלי מוגבלויות. גם מפה וניווט באמצעות GPS מחכים לכם בפנים.



מצב טיסה
יש מי שמתכנן טיול וסוגר טיסות חודשים מראש. מהצד השני נמצאים המתלבטים, שמחכים עד הרגע האחרון בעוד מחירי הטיסות רק ממריאים. FairFly עושה בדיוק ההפך, ומפחיתה את מחירי הטיסות ככל שמועד הטיסה מתקרב. השימוש באפליקציה פשוט מאוד – אחרי שהזמנתם ושילמתם, העבירו את אישור הטיסה לכתובת המייל של FairFly. אם מחיר הטיסה שלכם יירד, תקבלו על כך התראה. באישור שלכם, האפליקציה גם תדאג לבצע עבורכם הזמנה מחדש של הטיסה ולחסוך לכם כסף. פייר? אהבנו.



שירים ושערים
כשחווה אלברשטיין שרה על לונדון, קניות בבירה הבריטית היו יקרות בהרבה מאשר בישראל. מאז שנות ה־80 המצב השתנה, בעיקר במה שקשור לאופנה, ובערים מרכזיות באירופה תוכלו למצוא מבצעים משתלמים. אם נתקפתם בבולמוס קניות, אל תיתנו למטבע הזר לבלבל ולהפתיע אתכם בתדפיסי הבנק עם חזרתכם לארץ. "מטבע יציג" מתעדכנת מדי יום בתעריפי המטבעות של בנק ישראל ומאפשרת לבצע בזריזות חישובי המרה בין השקל לשערי מטבע נפוצים, כך שהייאוש נעשה יותר נוח.



ממחר דיאטה
אם צעדתם במסלול האפליקציות שלנו ועצרתם בתחנות בדרך – ליל הסדר, נסיעה לחו"ל, טיול רגלי בארץ – או אם סתם רבצתם על הספה בסלון עם עיתונים, הגיוני שנישנשתם יותר מכרגיל. וזה עוד לפני שדיברנו על אוכל כשר לפסח. אם השנה החלטתם לוותר על "דיאטה רק אחרי המימונה", כדאי שתכירו את "שרינק – יומן קלוריות כושר ומשקל" לאנדרואיד ואת Count Eat לאייפון, יישומונים שיעזרו לכם לתרגם לקלוריות כל מאכל שהכנסתם לבטן ולעמוד על המשמר. וכן, יש גם מצה. תרבחו ותסעדו.

אודות admin