אפליקציות בריאות – להוריד וליישם \\ אריאל גביש

כושר, דיאטה, תרופות או ריצה לא יוצרים אצל כולנו הקשרים של פעילות מהנה • אספנו כמה יישומונים שגם אם לא יעזרו לכם לאהוב את כל אלה, עשויים להקל את הגלולה המרה

גם כריך וגם בריא
קשה לחנך ילדים לאכול בריא, בייחוד אחרי שהם ראו ילדים אחרים אוכלים את מה שאתם ניסיתם להסתיר מהם במשך שנים. בהנחה שברוקולי וקולרבי הם משימה שוויתרתם עליה, מה בנוגע לסנדוויץ' שלא יחזור עם הילד מבית הספר? "SandWhich?" הוא יישומון שמאפשר לילד לבחור את מרכיבי הכריך, סוג הלחם, הממרח וכו'. על כל מרכיב תזונתי איכותי שיבחר, יקבל כוכבית. ברגע שסיים להרכיב את סנדוויץ' החלומות, עליו לשלוח את הבקשה בווטסאפ או באימייל אל ההורים, שיבחרו כיצד להמשיך משם.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS בקרוב
המחיר: חינם

העולם הוא כדור
לאנשים שנוטלים תרופות רבות יש קופסה שבועית המחולקת לימים, וכל תא מחזיק את מנת התרופות היומית. לא מדובר בדבר הכי סקסי או נוח להסתובב איתו, ותחליף ראוי ופחות גלוי הוא "Medisafe Meds". אם אתם נוטים לשכוח ליטול תרופות בזמן או רוצים לוודא שיקיריכם לא שוכחים, היישומון יעזור לכם להזין את פרטי התרופות, שעות נטילתן, אופן נטילת התרופה, צורת הכדור וכדומה. אפשר גם לסנכרן בכמה מכשירים במקביל, כך שתוכלו לעקוב אחר בריאותם של כל בני המשפחה.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם

עוד לא שתינו
לא חסרות סיסמאות כגון "אני שותה רק כשאני צמא", וכל זב חוטם, או בעלים גאה של חולצת דריי־פיט, יספר לכם שצריכת המים המומלצת לאדם בוגר היא 1.5-2.5 ליטרים ליום. הבעיה היא שאם אתם לא מסתובבים עם בקבוק צמוד, לא תמיד תזכרו לשתות. אנחנו, לדוגמה, מהסוג שחוזר לשולחן עם כוס מים ומגלה שיש שם עוד שלוש כוסות מים מהבוקר. יש אינספור יישומוני תזכורות לשתיית מים, אבל "Aqualert" פשוט נראה טוב, מהנה לשימוש ועמוס במידע, בגרפים ובהערות. הגירסה החינמית תספיק לרובכם.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: 15-11 ש' או גירסה מצומצמת בחינם

לרוץ ברצון
בדומה לאופנה, גם באפליקציות ריצה יש מי שהולך רק בנייקי ומי שרץ רק באדידס. נכון שהיישומון של אדידס ידידותי מאוד וכולל תוכניות אימון נוחות, אך אנחנו כאן כדי להתמקד ב־"Runtastic", ומה שהופך אותו לאחד היישומונים המובילים בריצה הוא רמת הדיוק שלו – נושא אקוטי למי שמתאמן לקראת מרתון או חצי מרתון.
ליישומון ממשק נוח, הכולל מפה שעליה המסלול המוצג, מידע סטטיסטי – ושלל כלים שיהפכו את הריצה שלכם לחוויה משוכללת.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: 20 ש' או גירסה מצומצמת בחינם

קל לספור קלוריות
הגיל עושה את שלו וגם אנחנו המרנו חטיף טוויקס בפריכיות אורז. לא, זה לא באמת טעים יותר, אבל מה שעשוי להקל מעט את תחושת האובדן זה "MyFitnessPal", אפליקציית בריאות ומונה קלוריות. יש בה את בסיס הנתונים הרחב ביותר בתחום, ובו כ־6 מיליון מאכלים, מבמבה ועד דיקטים דלי קלוריות. בסוף כל יום של מדידה נצפה (ונפנטז) בגרף עוגת פאי של מה שהכנסנו לגוף. ברגע שתראו ש־25 אחוזים מהתזונה שלכם מורכבת משטויות, אנחנו מבטיחים שתתחילו לעבוד.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם

רק אני והכאב שלי
הדמות של יהורם גאון מ"קרובים קרובים" היא ההיפוכונדר הכי מצחיק בתולדות הטלוויזיה הישראלית. סביר להניח שבימינו הוא לא היה משתמש ב־"WebMD Pain Coach", כי אחרת לא יכול היה ליטול תרופות סתם כך וגם לא היה לו על מה להתלונן. היישומון, שנועד להקל על מי שסובל מכאבים כרוניים, מציע גישה הוליסטית לאיזון באורח החיים בניסיון להקל את הכאב, תוך שהוא עוקב אחרי נתונים שאנחנו מוסרים לו. כמו כן, תקבלו מאות טיפים, מאמרים וסרטונים בנוגע לכאב ה"אהוב" שלכם. גם יורם היה מתמכר.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם

מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר
כשהיינו קטנים, היו מודדים על הקיר את הגובה שלנו כדי שבמדידה הבאה נוכל לגלות בכמה סנטימטרים גבהנו. הזמנים השתנו ו־"Baby Tracker" מציעה הרבה יותר ממדידה של גובה. זהו יישומון יומן למעקב אחר הרגלי התינוק, ואליו נכניס נתוני האכלה, הרגלי שינה, מידות גובה ומשקל וגם את קצב החלפת החיתולים.
אם נצליח לשכנע גם את סבתא והמטפלת להזין את הנתונים כשאנחנו לא בסביבה, נוכל להגיע לרופא עם יומן נתונים מלא – ולהפסיק לדאוג. כמו מרבית היישומונים במדור, גם הפעם חובבי הגרפים ייהנו.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם

קוף במקום בן אדם
סיפרו לנו שכל מי שניסה יוגה באופן קבוע מבין שני דברים: הראשון, שזה עושה נפלאות לגוף ולנשמה, והשני – שכדי להתמיד עדיף להשתתף בקבוצה או בסדנה. למי שרוצה לקחת את הסדנה איתו לכל מקום, "Yoga Monkey" לרשותו.
היישומון מציע 10 מסלולי אימון מרמת מתחילים ועד לרמת קופיף מתקדם. אורך השיעורים נע בין 15 ל־20 דקות, ולאורך הדרך ילווה אתכם קוף שידגים את התרגילים ויסביר על יציבה נכונה וכיצד לנשום, בקיצור כל מה שיוגיסט מתקדם שואף אליו. אנחנו הלכנו לקנות מזרן יוגה.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם

7 דקות, לא בגן עדן
אם יצא לכם להתנסות באימון כוח עם מאמן אישי, כזה שעושה טובה אם הוא מאפשר לכם לשתות מים אחת לעשר דקות, תדעו להעריך את "7 Minute Workout". היישומון יעביר אתכם סידרה של 12 תרגילים אינטנסיביים שהוכחו כיעילים, בליווי סרטוני וידאו. אורך כל תרגיל 30 שניות, ועם 10 שניות הפסקה ביניהם נגיע כמעט ל־8 דקות – אבל למה להיות קטנוניים? שימו לב שיש כמה יישומונים בתשלום בשם דומה, וזה שאנו בחרנו מספיקה בהחלט.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם

מעבדת שינה
עובדים קשה או שהחיים פשוט מעייפים אתכם? "Sleep Cycle Alarm Clock" משתמש בחיישני התנועה של הסמארטפון כדי לעקוב אחר מחזורי השינה שלנו, ומנסה למצוא את הרגע המדויק שבו הכי בריא להתעורר (לא מתי שמתחשק לו, אלא בטווח זמנים שהגדרנו מראש). כפי שכבר הבנתם, הפעם המדור הוא על טהרת הגרפים, ואלו שמספקת Sleep Cycle מעניינים מאוד בבואנו לבחון את נתוני השינה שלנו מלילות קודמים. תוכלו לנסות למצוא שעות חוזרות שבהן התעוררתם מבלי שהיה לכם מושג.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם לאייפון, 4 ש' לאנדרואיד

אתם רק שאלה
4 קופות החולים השקיעו לא מעט בפיתוח יישומונים שישמשו תחליף ראוי לאתרי האינטרנט שלהן. ביישומונים של כללית, מאוחדת, מכבי ולאומית תוכלו לצפות בתוצאות הבדיקות האחרונות, בתורים שהוזמנו (או להזמין תור חדש), לצפות בביקורים קודמים או לזמן תור עתידי; בקיצור, כל מה שנקווה שלא תצטרכו. החיסרון היחיד שמצאנו הוא הצורך לזכור את מספר הכרטיס המגנטי בחלק מקופות החולים.
פלטפורמות: אנדרואיד, iOS
המחיר: חינם

אודות admin