עצור סיסמה – כן תגנו על החשבון הפרטי שלכם – אריאל גביש

החיים הדיגיטליים מחייבים את כולנו ליצור ולהשתמש בסיסמאות רבות. כך תוודאו שהסיסמה שבחרתם אכן תגן כמו שצריך על המידע הפרטי שלכם

הבטיחו לנו שקדמה טכנולוגית תשפר לנו את איכות החיים ובלי ששמנו לב הקדמה כבר כאן. מה אנחנו לא עושים באמצעות המחשב או הסמארטפון: פותחים חשבון רכישה ב-Ebay, נכנסים לתיבת הדואר, מתחברים לפייסבוק, מעלים תמונות לאינסטגרם. משום מה, אנחנו מרגישים די בטוחים שהסיסמאות שלנו מוגנות ושלאחרים אין גישה אליהן. בפועל, בשנים האחרונות כמעט שלא עובר חודש בלי שנשמע על פריצה לשירות מקוון כלשהו. בין אם מדובר בבנקים, רשתות חברתיות או אתרי משחקים – הפרטים האישיים שלנו נגנבים ולכן חשוב שנדע להגן עליהם. כל השירותים המקוונים דורשים מאיתנו להשתמש באמצעי האבטחה הבסיסי ביותר שקיים – סיסמה, אך רובם לא מחייבים אותנו ביצירת סיסמה חזקה. ובכן, לא צריך להיות אשף אבטחה או מומחה בנושא, פשוט מספיק להקפיד על סיסמא חזקה וכמה כללים פשוטים נוספים כדי להיות מוגנים ב 90% מהמקרים.

1. סיסמא חזקה – כשאתר, דוגמת LinkedIn (רשת חברתית מקצועית) או טוויטר נפרץ, בניגוד לחשבון פרטי, יש חשיבות לחוזק הסיסמא שלכם. במרבית המקרים האתרים שומרים את הסיסמאות בצורה מוצפנת, כך שבמקרה והאקר הצליח לפרוץ לשרתי החברה ולגנוב את הסיסמאות, הוא עדיין יצטרך לפענח את ההצפנה, ומידת הקושי תיקבע בהתאם לחוזק הסיסמא שבחרתם. סיסמה חזקה תורכב בדרך כלל משילוב אקראי של ספרות עם אותיות גדולות וקטנות (באנגלית). סיסמאות כמו 1234 או סיסמאות המורכבות ממילים בודדות ייפרצו תוך מאית השנייה וזה כמעט כמו להיות בלי סיסמא בכלל.
2. היזהרו מאימייל "היום שאחרי" – במקרים רבים, לאחר שדבר הפריצה לאתר מסוים מתפרסם בכלי התקשורת, האקרים רבים מנסים להצטרף לחגיגה ולהשיג קצת פירורים לעצמם. במקרים רבים הדבר ייעשה באמצעות אימייל שנראה לגיטימי לחלוטין שמבקש מהמשתמש לחשוף פרטים אישיים כדי "לוודא שהחשבון שלו לא נפרץ" או מכיל לינק שלחיצה עליו תתקין וירוס במחשב שלו. ההמלצה היא לעולם לא ללחוץ על לינקים או לספק פרטים אישיים באימייל, לא משנה כמה לגיטימי הוא נראה. אם אתם רוצים להיות בטוחים, היכנסו לאתר בעצמכם ושנו את הסיסמא דרך תפריט ה"הגדרות".
3. השתמשו בסיסמאות שונות לאתרים שונים –אולי מסובך לזכור הרבה סיסמאות שונות, אבל לא כדאי להשתמש באותה סיסמא לכל השירותים המקוונים שלכם. אם אתם משתמשים באותה סיסמא לג'ימייל, פייסבוק ו-LinkedIn, מספיק שחשבון אחד ייפרץ כדי שגם השאר יפרצו בקלות.
4. החליפו סיסמאות מדי פעם – מדוע מומחי אבטחה ממליצים להחליף סיסמא אחת לכמה חודשים ? התשובה פשוטה: כל סיסמא ניתנת, בסופו של דבר, לפיצוח. הדבר תלוי בעיקר במשאבים ובזמן שההאקר ישקיע בפענוח ההצפנה. אם לדוגמה הסיסמה המוצפנת שלכם נגנבה לפני יותר משנה, ולכאורה שום נזק לא נגרם, עדיין יכול להיות שבמרתף כלשהו, במדינה שאולי לא שמעתם עליה, יושב האקר ומריץ תוכנות מיוחדות שבסופו של דבר יפענחו את ההצפנה. לכן, גם אם בחרתם סיסמה חזקה עדיין תצטרכו להחליפה מדי פעם.
5. שכחת סיסמא ? מרבית השירותים המקוונים מציעים אפשרויות חלופיות להיכנס לחשבון למקרה ששכחתם את הסיסמה שלכם. הדרך נפוצה להזכיר לכם את הסיסמה היא בעזרת "שאלת אבטחה". הקפידו ששאלת האבטחה לא תהיה "תאריך יום הנישואים" או "יום ההולדת שלכם" (שכל אדם שמכיר אתכם, או אפילו מכר שלכם בפייסבוק, יכול לגלות בקלות) אלא משהו סודי יותר שרק אתם יודעים. אם כבר בחרתם לרשום לעצמכם את הסיסמאות על פתק, אל תניחו אותו בתיק של המחשב הנייד – הטריק הזה כבר עתיק כמו הטמנת מפתח בארון החשמל.

גבוה יותר, מהר יותר, חזק יותר \ מצלמה ספורטיבית
קבוצת "אלודה" היא חברה ותיקה והיבואנית הרשמית של מותגי צילום רבים, ביניהם גם של חברת JVC, שמשיקה את ה- GC-XA1, מצלמה מיוחדת לחובבי האקסטרים.
המצלמה מיועדת לשימוש של וידיאו-בלוגרים המצלמים את עצמם ועבור חובבי צילום אמנותי בעלי חשיבה יצירתית, אך גם עבור ספורטאים ומטיילים הנוהגים לתעד את מסעותיהם. במצלמה ההיברידית ידית חיבור ייחודית למכשירים שונים המשלבת את חווית הצילום עם פן אומנותי, באופן שצילום הוידיאו לוכד למעשה את כל מה שעיני המשתמש רואות.
המצלמה הקומפקטית וקלת המשקל (115 גרם ) מצוידת בחיבור גמיש וייחודי החוסך מהצלם את הצורך להחזיקה בידיים, ומאפשר לחבר אותה על כידון האופניים, על קסדה, על הרכב וכדומה. בקיצור, אין סוף למקומות ולזוויות הצילום. המצלמה מתאימה לצילום כל פעילות ספורט אקסטרים, והיא עמידה בפני מים עד לעומק של חמישה מטרים וגם בפני נפילות מגובה של עד שני מטרים. גם אם אתם אוהבי טבע ונופים שמחפשים תמונות סטילס איכותיות, ל-GC-XA1 יש מה להציע: במצלמה עדשת צילום (4x) עם זווית רחבה של 170 מעלות שתאפשר לכם לצלם תמונות פנורמיות רחבות. וידיאו-בלוגרים או מי שמבצע שיחות וידיאו רבות באמצעות המחשב ישמח לשמוע שהמצלמה מצוידת ברכיב WiFi שיעזור לכם להעביר את התמונות והסרטונים המצולמים ישירות אל המחשב או אל הסמארטפון ללא התעסקות מיותרת בכבלים.
למצלמה מסך LCD בגודל 1.5 אינטש המכוסה בגומי עמיד בפני שריטות ותפריט הפעלה ידידותי. איכות הוידיאו היא Full HD, כלומר צילום ברזולוציה של 1920 X 1080. איכות התמונה היא ברזולוציה של 5 מגה-פיקסל, והשימוש בחיישן CMOS ומנגנון DIS למניעת רעידות גם בזמן תנועה, מבטיחים תמונות סטילס איכותיות למרות גודלה הקומפקטי של המצלמה.

אודות admin