עכשיו תורכם

כשיש חגים וחופשים – אין זמן לסידורים • בכל מה שקשור לשירותים ממשלתיים, אתם יכולים לחסוך לעצמכם את תורי הענק • חידוש רישיונות, הפקת נסח טאבו ובקשות לתעודות שונות – את כל ה"כיף" הזה תוכלו לעשות בגירסה החדשה של "ממשל זמין"

התור המוכר והלא אהוב במשרד הפנים

התור המוכר והלא אהוב במשרד הפנים


לפני כמה שנים החלמאות היכתה בי בחוזקה: שבועיים לפני נסיעה לחו"ל שתוכננה זמן רב לפני כן, נזכרתי שכדאי לוודא שהדרכון בתוקף. אבוי לבושה וללחץ הגובר כשנוכחתי לדעת שתוקף הדרכון אמור לפוג בעוד שבוע, מה שאומר שלא אוכל לצאת מהארץ. הבנתי שיום העבודה אבוד ורצתי להוציא תמונות פספורט ומשם המשכתי למשרד הפנים, שבו חגג העומס כאילו מחלקים שם מתנות בחינם.

לאחר המתנה של כשלוש שעות בתור ועמידה איתנה על המשמר, שכן מכונת זימון התורים החליטה לצאת לפגרה מוקדמת, הגעתי לעמדת שירותי החירום. שם הגשתי את הטפסים המתאימים וקיבלתי הבטחה שהדרכון יישלח לביתי בתוך שלושה ימי עסקים. רגוע ומיוזע יצאתי לרחוב, אך עם הגיעי לרכב החיוך על פניי נמחק ברגע שראיתי דו"ח חניה משתזף לו על השמשה. אם זה לא מספיק, אז איש נחמד מאוד שיצא מחנות סמוכה זרק לעברי "פיספסת בדקה, הרגע שמו לך דו"ח".
כשחוק מרפי מכה, הוא מכה בלי רחמים, ובאותו הרגע שיננתי לעצמי את המנטרה "לא עוד ברגע האחרון". את חידוש הדרכון הבא כבר ביצעתי באמצעות אתר האינטרנט של "ממשל זמין". כל שנתבקשתי היה לבצע תשלום באתר, למלא טופס מקוון ולשלוח את הדרכון הישן בדואר רשום. בתוך פחות משבוע הדרכון חיכה לי בסניף הדואר בלי שנאלצתי לשרוף במשרד הפנים יום עבודה נוסף ומאות תאי עצבים.

מינימום ביורוקרטיה
אם גם אתם סובלים מעמידה בתור ומתעצבנים מאמירות דלוחות דוגמת "אני כאן רק שאלה" – אנחנו הרי עומדים בתור כי "משעמם" לנו – עשו לעצמכם טובה ונסו את האתר החדש של יחידת ממשל זמין. אנחנו בטוחים שבחלק מהמקרים תופתעו לטובה וגם תחסכו זמן, כסף ועצבים. רשות התקשוב הממשלתי השיקה לאחרונה גירסה חדשה לאתר gov.il אחרי כחצי שנה בגירסת בטא הושק האתר החדש, המאחד שירותים של כמה משרדי ממשלה הניתנים לאזרח באופן דיגיטלי ומקוון.

שירותים דרך הסמארטפון וחידוש דרכון

שירותים דרך הסמארטפון וחידוש דרכון



בשירותים שיחסכו מכם "בילוי" במשרדי הממשלה השונים תמצאו מתן שם ליילוד, בקשות לתעודת לידה, חידוש רישיון נהיגה ורישיון רכב, בירור מצב נקודות חובה שנצברו לנהג, הנפקת נסח טאבו מעודכן, הגשת תביעה לדין וחשבון רב־שנתי לעצמאים ועוד.
עבור שירותים הדורשים תשלום – אפשר לבצעו באתר האינטרנט ומיד לאחר מכן לשלוח טופס מקוון. מי שעדיין חושש מתשלום מקוון באשראי, יכול להדפיס טופס למילוי ידני ולשלוח בדואר בצירוף תשלום, כמו פעם.

35 מיליארד שקלים בשנה
קצת מספרים כדי להבין את הפוטנציאל האפשרי בחיסכון בשעות אדם: כבר היום מתבצעות באתרי הממשלה כמעט 5 מיליון פעולות תשלום מקוונות בשנה, לצד כ־35 מיליארד שקלים בשירותי התשלומים השונים.
מלבד הוצאת דרכון חדש, התנסינו גם בהזמנת ספח תעודת זהות במקום אחד שהתבלה, ולאחר שליחת טופס מקוון קצרצר – הספח החדש חיכה לנו בתיבת הדואר בתוך ארבעה ימים.
בממשל זמין עובדים על הוספה של אתרים ישנים לאתר השירותים החדש, ובחודשים הקרובים אמורים להצטרף שירותים ממשרדים נוספים אל אלו של משרד התרבות והספורט ורשות ההגירה והאוכלוסין (ביקור במשרד הפנים). אלו יאפשרו לקבל מידע אישי ולשלוח בקשות בהתבסס על זיהוי חכם או על תעודות זהות חכמות. זה נשמע אולי בדיוני, אבל נראה שהעתיד בדרך גם למשרדי הממשלה.

האתר שיתרוצץ בשבילכם
גם פעולה מתישה ורווית סידורים כמו מעבר דירה גוררת עימה שרשרת "סידורים" בלתי נגמרת. אחרי שהזמנתם הובלה, העברתם בעלויות על החשבונות השונים ורשמתם את הילדים במסגרות החדשות – צריך עכשיו לעדכן את כל החברות ונותני השירות שאתם בקשר איתם בכתובתם החדשה.
את הפעולה הזאת בדיוק אתם יכולים לחסוך באמצעות האתר "עובר בית". תמורת תשלום של 47 שקלים האתר מציע לעדכן עבורכם את כתובתכם החדשה אצל כל נותני השירות הרלוונטיים לכם. באתר מבטיחים שפרטיכם לא יועברו לגורמים זרים, וכשירות משלים מציעים לכם שירותים נוספים הקשורים במעבר הדירה. האתר: overbayit.co.il

גרסה מודפסת

גרסה מודפסת

אודות admin