מצעד הצמידים \\ סקירת צמידי ספורט

צמידי הכושר השתלטו בשנים האחרונות על נישת הפעילות הגופנית והספורטיבית • הם מודדים צעדים, מרחק ריצה ואפילו כמה קלוריות שרפתם, ויודעים לומר גם מהי איכות השינה שלכם • בדקנו את המובילים שבהם

אימון עם צמיד כושר. השתלטו על נישת הפעילות הגופנית

אימון עם צמיד כושר. השתלטו על נישת הפעילות הגופנית














בזמן שיצרניות הסלולר המובילות – סמסונג, LG ואפל – משקיעות את מרצן בפיתוח שעונים חכמים, ומהנדסי הפיתוח שלהן מנסים לקבל השראה מג'יימס בונד על שעוני הלייזר שלו, השתלטו צמידי הספורט על נישת ניטור הפעילות הגופנית והספורטיבית שלנו.
חשוב לעמוד על ההבדלים בין שעונים חכמים לבין צמידי כושר, המכונים גם צמידי ספורט. השעונים הם שלוחה של הטלפון החכם ומאפשרים לענות לשיחות ולהודעות טקסט, לגלוש באינטרנט ולהשתמש ביישומים. הצמידים מנטרים את רמת הפעילות הגופנית שלנו, רובם כוללים מד דופק, הם יעודדו אתכם לקום יותר מהכיסא וינסו לנתח את איכות השינה שלכם.
הצמידים הפשוטים החלו את דרכם כמדי צעדים (פדומטר) והיו נפוצים מאוד ביפן, שם גילו כי תוספת של 10,000 צעדים ביום היא שוות ערך לירידה של קילו וחצי בחודש. נוסף על מדידת הצעדים, הצמיד מחשב כמה קלוריות שרפתם על פי קצב הצעידה, מהם המרחק שגמעתם או הקומות שטיפסתם, וגם מודד דופק.
כשרוכשים צמיד כושר חשוב לשים לב לאורך הרצועה, שכן הם מגיעים במידות שונות. מבחינת סוללה, לרובם מספיקה טעינה פעם בכמה ימים, ורובם לא כוללים רכיב GPS אלא נעזרים בסמארטפון שאליו הוצמדו בבלוטות' כדי לחשב מרחקי ריצה. רוב הצמידים עובדים עם יישומון נלווה, שכולל דו"חות פעילות מפורטים וניטור של איכות השינה, הנמדדת באמצעות חיישנים ומד דופק (חוץ מב־Loop 2). הצמידים ינסו לעזור לכם לגלות אם התעוררתם באמצע הלילה ומתי ישנתם הכי טוב.
יצאנו לבדוק חמישה מהצמידים הקיימים בשוק, של שלוש חברות שונות. החיבור הראשוני בצמידים של החברות פיטביט וגארמין הוא פשוט: מתקינים יישומון בסמארטפון ומחברים אליו את הצמיד בבלוטות', אולם הצמידים של פולאר דורשים חיבור פיזי למחשב – בחירה תמוהה, מיושנת ולא נוחה. הציונים הוענקו על פי שלוש תת־קטגוריות: התקנת הרצועה ואיכותה, תפעול הצמיד והיישומון, וכמובן המחיר.

גארמין VivoSmart HR
הצמיד של גארמין הוא היחיד שתומך בעברית – והוא עושה זאת לא רע בכלל. נוסף על כך הצמיד תומך בתצוגה אופקית או אנכית, מה שמקל את קריאת ההתראות הן בריצה והן בישיבה, והוא מאפשר לסנן אילו מהן יוצגו: שיחות, הודעות טקסט או ווטסאפ, מיילים, תזכורות וכדומה.
אף שהמסך אינו צבעוני, הוא מדויק במגע ונוח לקריאה גם באור יום. המעבר בין התפריטים והנתונים נגיש ופשוט, והמידע מוצג בצורה מתומצתת וכולל את מספר הצעדים והקילומטרים שצעדתם, דופק, טיפוס מדרגות, תמצית פעילות יומית, הספק מתוך התוכנית השבועית ומד טמפרטורה. הצמיד עמיד במים עד עומק של 50 מטרים, ובשורה התחתונה בהחלט מדובר בהפתעה נעימה.
ציון: 8.8
מחיר: 999 ש'

VivoSmart HR

VivoSmart HR




















פיטביט SURGE
הצמיד של פיטביט הוא היחיד שלו GPS מובנה, המאפשר לרוץ כמו שצריך עם תוצאות מדויקות. נכון של־GPS נדרשות דקה או שתיים למצוא לוויינים, אבל בהחלט הופתענו לטובה. מלבד פעולות בסיסיות כמו ניטור צעדים וטיפוס מדרגות, ה־Surge מספק תחליף לריצה עם הסמארטפון על שלל יישומוני הספורט שהתקנתם בו. התפריט כולל פעילויות מגוונות כגון ספינינג, יוגה, חדר כושר ועוד.
כמו כן, המסך גדול (1.34 אינץ') ותוכלו לשנות כמעט כל הגדרה שתבקשו. מבחינת מראה, הצמיד הזה נראה טבעי יותר בחדר הכושר מבמשרד מעונב.
תפריט ההפעלה מצוין, לצמיד שלושה כפתורי שליטה, הרצועה יושבת בניחותא על היד והוא הצריך טעינה רק לאחר שישה ימים.
ציון: 8.4
מחיר: 1,199 ש'

fitbit_surge_צלום אלון רזניק

fitbit_surge_צלום אלון רזניק
















פולאר Polar A360
בניגוד לאחיו, הפעם הרצועה היא כמו בשעון יד. ל־A360 כפתור הפעלה בודד ומסך צבעוני הכולל שלוש תצוגות מסך: "היום שלי" – תקציר יומי של מספר הצעדים והקילומטרים שהלכנו וכמות קלוריות ששרפנו; "אימון" – המשמש לניטור סוגי פעילויות ספורטיביות כגון אופניים, ריצה ואימון כוח ומחשב בהתאם את כמות שריפת הקלוריות; ומד דופק, המופיע בתצוגה השלישית.
הצמיד מתעורר בניעור היד ומאפשר להציג התראות ממכשיר הסמארטפון – אולם אפשר לקרוא רק את הכותרות שלהן. הוא עמיד במים עד לעומק של 30 מטרים, והיחיד בחבורה שחיבור ה־USB שלו לא מצריך כבל שונה מזה של מכשירי אנדרואיד. הפעילות ביומן היישומון ה־Polar Flow מחולקת לישיבה, למנוחה ולפעילות ברמה יומיומית – בהחלט רעיון מקורי ופלוס גדול.
בשורה התחתונה נראה שפולאר, השליטה של שעוני ספורט מהדור הקודם, מתקשה לעשות את המעבר מדיגיטלי לסמארטפון ולצמידים שלה עוד יש מקום לשיפור – החל מנראות ונוחות על היד וכלה בתפעול שלהם. הם עושים את מה שצריך, אבל מצמידים במחירים כאלה ציפינו לקצת יותר.
ציון: 8
מחיר: 1,190 ש'

a360 polar

a360 polar





















פיטביט HR
אחיו הקטן של ה־Surge הוא צמיד ממזרי ואלגנטי. המסך לא מופעל במגע אלא באמצעות כפתור שמדלג בין שעה, מספר צעדים, דופק, קילומטרים שצעדתם, קלוריות שנשרפו וטיפוס מדרגות. לחיצה ארוכה מפעילה טיימר, והגומי מרגיש נוח על היד. ה־HR מגיע במבחר צבעים, ועושה את העבודה כמו שצמיד פשוט אמור לעשות. חבל רק שמחירו גבוה, במיוחד אם מביאים בחשבון את שיאומי הסינית, שהשיקה החודש צמיד ספורט ששמו "Mi Band 2", שיעשה כמעט אותו דבר – אך בשישית המחיר.
ציון: 7.5
מחיר: 799 ש'

פיטביט HR, צילום: אלון רזניק

פיטביט HR, צילום: אלון רזניק
















פולאר Loop 2
הבנייה איכותית והמראה היי־טקי, אך נדמה שהתאמת הצמיד על פרק כף היד נעשתה בהשראת שנות ה־80 של המאה הקודמת: את רצועת הגומי תצטרכו לחתוך במספריים כדי להתאימה ליד, וחיבור הרצועה עם ברגי קפיצים היא משימה מייאשת שהוציאה לנו את החשק לצאת לרוץ. גם מסך ה־LED נראה כאילו עוצב בהשראת האייטיז. הוא מורכב מנקודות אדומות ומציג שלושה נתונים בלבד: מספר צעדים, הקלוריות ששרפתם ומד התקדמות יומי.
בשורה התחתונה, מדובר בפדומטר יקר שחסר בו מד דופק. מה שכן, הסוללה מחזיקה יותר משבוע, הוא עמיד במים ומדידת הצעדים בו מדויקת ביותר.
ציון: 6.4
מחיר: 690 ש'

פולאר Loop 2, צילום: מוטי קליין

פולאר Loop 2, צילום: מוטי קליין






















גרסת הדפסה

גרסת הדפסה

אודות admin