יישומונים לחג: חגים וחיסכון \\ אריאל גביש

ענני האבק שהשאיר החופש הגדול כמעט התפזרו, סבתא עדיין מותשת – והחגים כבר בפתח • צירפנו כמה יישומונים חינמיים כדי להקל עליכם בחגים – וגם לחסוך על הדרך • קבלו ח"ח

תורכם לחסוך זמן
"Time is money" הוא סלוגן אמריקני שחילחל היטב גם לתרבות הישראלית. חישבו על אמצעי שגם יחסוך לכם זמן ועצבים וגם יגרום לכם לזרוח מאושר מכיוון שנהניתם מ"קומבינה" שרבים עדיין לא גילו. MyVisit עושה את שניהם בקלות ומאפשר לכם לזמן תור או פגישה במגוון מוסדות, שידועים כזללני זמן ושואבי עצבים. רוצים להוציא תעודת זכאות למחיר למשתכן? תאמו פגישה במילגם, במרכז אלונים או בעמידר. רוצים לבצע פעולות הקשורות לרישיון נהיגה או לרישוי רכב? גם משרד התחבורה נמצא כאן. את שיא ההנאה גורף דואר ישראל: בין שמדובר בשירות באשנב כל, במטבע חוץ או באיסוף דואר רשום – כשתגיעו לסניף בחרו ב"הזמנתי תור מראש" ומייד תוקפצו לראש התור.
אנדרואיד
אייפון

בלי האלמנט
באחד הפרקים של סיינפלד, ג'רי מנסה מוסך חדש. כשהוא מקבל הצעת מחיר גבוהה במיוחד, חברו ג'ורג' שמח להסביר לו כיצד המוסכניק יכול לרמות אותו: "אתה צריך להחליף את מוט הג'ונסון ברכב שלך", המציא ללא היסוס. Engie הוא יישומון המתחבר למחשב הרכב, מזהה תקלות או אפילו מתריע עליהן לפני שהן מתרחשות – וימנע ממוסך לא כשר להחליף לכם את מוט הג'ונסון. יש לרכוש רכיב בלוטות' קטן בעלות של 55 ש' (כולל שליח). הרכיב מתחבר לשקע הזמין בכל רכב, ומשם הדרך לאיסוף הנתונים לאפליקציה סלולה לפחות כמו כביש החוף אחרי השיפוץ. במקרה של תקלה היישומון יזהה אותה, יתריע עליה וגם יאסוף עבורכם הצעות מחיר ממוסכים באזור.
אנדרואיד

תחשבו חיובים
במדור הקודם הצגנו כאן את FinanDa, יישומון המרכז את הוצאות כרטיסי האשראי. "חיוב בטוח" הוא יישומון המקדים תרופה למכה ומציג בפניכם את כל חיובי האשראי שלכם בזמן אמת. גיהצתם? תקבלו עדכון. אם משהו לא כשורה תוכלו לסמן זאת באופן מיידי. היישומון הוא יוזמה פרטית של איש היי־טק ששמו סהר חדד, שמגדיר אותה כשירות לציבור, כלומר הוא אינו מייצג את חברות האשראי, אבל בהחלט יכול לסייע לנו להבין את תמונת המצב הכלכלית שלנו ולהבחין בזמן אמת במקרי גניבות אשראי או בחיובים שלא ביצעתם. למרות הסכנה הקיימת בשיתוף מידע רגיש עם אפליקציות עצמאיות, המפתח מבהיר שהמידע המועבר מוצפן, נשמר מקומית במכשיר ולא מועבר לשום גורם.
אנדרואיד

חיסכון לא פעוט
הורים מנוסים יודעים שחשוב לחכות למבצעים על תחליפי חלב לתינוקות, חיתולים או מוצצים – שמחירם המלא לרוב גבוה מאוד. יותר מסביר שיצא לכם לעמוד בתור בסופר־פארם אחרי מישהי (או מישהו) ששולפת קופונים וגזירי נייר מתיק שלא מבייש את מרי פופינס. יישומון "שוגרבייבי: האפליקציה לאימהות" יעזור לכם להשיג את אותם קופונים ודילים, שמשתלמים במיוחד לפעוט שלכם. היישומון יעדכן אתכם בנוגע למבצעים מוצלחים על ביגוד ילדים, חיתולים, מוצרים מוזלים מ־ebay או מ־AliExpress, ויש גם מידע על אירועים שונים ואוסף של מאמרים ומחקרים בתחום החינוך והמשפחה. לצערנו הוא לא יצליח לאתר את המוצץ שנפל באמצע הלילה.
אנדרואיד
אייפון

צ'יק צ'ק
בעידן שבו הבנקים ממשיכים לגבות תשלום שערורייתי עבור הזמנת פנקסי צ'קים, שווה לנסות דרכים אחרות. V-Check הוא יישומון שמציע חלופה לאמצעי התשלום המוכרים. באמצעותו אפשר לבצע העברות אלקטרוניות, סחירות ועתידיות ממש כמו עם ההמחאה המוכרת – ו"על הדרך" ליהנות מחיסכון בעמלות שורה של הבנק. כדי שהפתרון הזה יעבוד צריך לחבר את היישומון לחשבון הבנק בשני הצדדים – המשלם ומקבל התשלום. גם כאן יש עמלה, כצפוי, שעומדת על עד 4 ש' בהעברות של עד 10,000 ש'. פעולות אפשרויות הן הפקדת תשלום דחוי, העברה לצד ג', הוצאת תשלום המאושר על ידי שתי חתימות (קלאסי לבעלי חשבון בנק עסקי משותף), תשלומים לחוגי ילדים ועוד.
אנדרואיד
אייפון

קופת חיסכון
כדי לחסוך בהוצאות השוטפות, אתם מוזמנים להכיר את EZsave. היישומון ינתח את ההוצאות שלכם עבור שירותי טלפון, כבלים, אינטרנט, בנקאות ועוד. אחרי שתעניקו לו את המידע תוכלו להשוות את הנתונים עם מאגר המידע של החברה, לגלות את סכום החיוב המשופר שתוכלו להשיג עבור אותו שירות, ובגירסת האינטרנט של השירות יוצגו המחירים שהשיגו השכנים באזור (ללא פרטי זיהוי אלא רק מיקומם על המפה). לעצלים, צוות היישומון מציע שירות בתשלום שבו יפעל בשמכם לצמצום ההוצאות, ויגזור עמלה של 35% מגובה החיסכון השנתי. עם זאת, אנחנו ממליצים, כמובן, שתדאגו לנושא בעצמכם. בכל זאת, בחיסכון עסקינן.
אנדרואיד
אייפון

אצל הדודה והדוד
תמיד אהבתי לבקר בלונדון, והביקורים שם רק השתפרו כשחבר קרוב עבר לגור בה. כשמבקרים מקומיים, בכל עיר שלא תהיה, מגיעים למקומות שסביר להניח שלא נזדמן אליהם כתיירים. יישומון Cool Cousin (כרגע רק ב־iOS) יעזור לכם להסתובב בעיר כמו מקומיים, ועל הדרך אולי גם לחסוך כמה גרושים ולהגיע לאתרי בילוי ולמסעדות שאינם מלכודות תיירים. באמצעות חיפוש לפי גיל וסגנון בילוי, תוכלו לאתר המלצות של המקומי שנמצא בראש דומה לשלכם ולקבל את מפת המלצותיו לאתרים בעיר, לשלוח לו הודעות, לשאול שאלות, ואם החיבור יהיה מספיק טוב – אפילו להיפגש לקפה או לבירה. היישומון זמין כיום לערים לונדון ותל אביב. בקרוב יתווספו ערים מרכזיות נוספות.
אייפון

דיבור חדיש
מכרים שיודעים לנצל ביעילות כל רגע פנוי הכירו לי מחדש את עולמות הפודקאסטים (תוכניות הרדיו המוקלטות) המקצועיים – תחליף פרקטי להחלפת הפטפטת ברדיו בשעות הנהיגה. Quality Lectures App (כרגע רק באנדרואיד) הוא יישום פודקאסט ישראלי המחולק לקטגוריות שונות, וכל ההרצאות שבו הן בעברית. מי שיכול לחבר את הסלולרי לרכב, הרוויח תוכן עשיר מול ההגה. אם אתם חוששים מעודף הרצאות בנושאי העצמה אישית, תמיד אפשר להתקין את Podcast & Radio Addict ולהאזין להרצאות באנגלית בנושאים מגוונים, או לפודקאסט המעולה "עושים היסטוריה" עם רן לוי – כי הוא תמיד מעניין.
אנדרואיד

עולים על המסלול
אחרי שהזכרנו טיולים מעבר לים, בואו נהיה ריאליים יותר ונכוון לטיולי חג משפחתיים ברחבי הארץ.EZgoing Family הוא שילוב קלאסי של חיסכון וחגים, שכאילו תוכנן לתקופה הזו. היישומון עוזר לכם בחיפוש אחרי אתרים ומקומות בילוי עם המשפחה והילדים – ומאפשר לסנן גם לפי פעילויות בחינם. את החיפושים אפשר לבצע לפי סוג הפעילות: חופים, טיולים, פארקים, מוזיאונים ושאר ממוזגים, לצד פילטרים מיוחדים כגון "בילוי במים", "טיולים עם עגלות" או לפי גילי הילדים. מכיוון שבחגים מתחיל להתקרר, אפשר לבצע סינון גם בהתאם לעונות השנה. לכל הצעה תיאור ממצה, קישור לאתר חיצוני והקלקה מהירה לניווט לפני שהזאטוטים ברכב יאבדו סבלנות.
אנדרואיד
אייפון

רואים את כל התמונה
כמו הרבה מוצרי צריכה בישראל, גם משקפיים הם מוצר עם תו מחיר לאוליגרכים. יישומון Optistore מבצע חיפוש במאגר הנתונים של החברה ומאפשר לחפש דגם משקפיים ספציפי שאהבתם וראיתם בחנות או אצל חבר. מצא חן בעיניכם דגם של משקפיים אך מחירו בחנות היה גבוה מדי לטעמכם? רישמו את מספר הדגם – שבדרך כלל יהיה רשום בצד הפנימי של אחד משני מוטות המשקפיים – ופשוט הקלידו אותו ביישומון. הוא, מצידו, יאתר אותו וגם יקשר ביניכם לחנות הזולה ביותר בנמצא. אנחנו חיפשנו את דגם המשקפיים שלנו, ואף שהמחיר היה נמוך בהרבה בהשוואה לחנויות בארץ, ב־ebay עדיין מצאנו את הדגם האהוב במחיר נמוך עוד יותר.
אנדרואיד
אייפון

גרסת הדפסה

גרסת הדפסה

אודות admin