בריאות 2.0 \\ יישומונים לחיים בריאים \\ אריאל גביש

לחיות בריא לא אומר להתחיל לסבול • לאכול בריא לא אומר שחסל סדר קינוחים • ולעשות ספורט זה לא תמיד סבל • קבלו עשרה יישומונים שיעזרו לכם להחליק לצד הבריא של החיים

1 | אם לסבתא היתה אפליקציה
כדי לחיות בריא צריך קודם כל לחשוב בריא. "בריא לדעת" הוא יישומון המרכז מאמרי בריאות, כתבות, תמונות ומידע בנושאי בריאות, והוא לא ממש משעמם כפי שזה עלול להישמע. הוא מתאים פחות להיפוכונדר המצוי והולם יותר את מי שאוהב לרדת לעומק הדברים. היישומון מציג בצורה נעימה מאמרים וממעט בדיאגנוזות רפואיות. תמצאו בו עצות סבתא לצד טיפים רפואיים כגון איך להרגיע התכווצויות שרירים, האם שתיית לימון בבוקר באמת מועילה, מה אפשר לרפא בעזרת בצל או כיצד לזהות את התסמינים המקדימים להתקף לב. היישומון זמין לפי שעה באנדרואיד בלבד.

בריא לדעת

בריא לדעת


אנדרואיד





2 | מגדל השן
הנה כמה עובדות על שיניים: בפיו של אדם בוגר קיימות 32 מהן. לילד יש 20 שיניים, כולן חלביות. כאב שיניים הוא דבר פשוט נורא ואיום. מי מאיתנו לא חווה את הכאב החד והעמוק הזה, שתמיד מגיע ברגע לא מתאים, כמו חוק מרפי שצץ לו בזמן אריזת המזוודה לפני נסיעה לחו"ל. מי שרוצה לעשות רושם על הרופא, או פשוט לדעת קצת יותר על המתרחש בפנים הפה, מומלץ שיתקין את BoneBox – Dental Lite: יישומון חינוכי המציג את מבנה השיניים שלנו בתלת־מימד. הוא ישמש כלי תקשורת עם רופא השיניים ויעזור להבין טוב יותר את אופן הטיפול. אחרי שנירגע ממראה ניבי הערפד המופיע עם עליית היישומון, נוכל להתחיל ללמוד על התפקיד של כל אחת מהשיניים. היישומון כולל אנימציות ואפשרות צפייה ב־360 מעלות. מי שממש יתלהב, מוזמן לבחון את הידע שצבר באמצעות שעשועון חידות.

BoneBox

BoneBox


אנדרואיד
אייפון





3 | סירי לא חסה
לרדת במשקל זה לא דבר קל ומצריך תמיכה ועידוד יומיומיים. לא לכולם יש כסף לשלם עבור מאמן כושר או מוטיבייטור פרטי. Lark הוא יישומון שיעזור לכם להצטמק וגם יהיה לכם קואצ'ר. בדומה ליישומוני ספורט, גם Lark משתמש בחיישני הסמארטפון כדי לעקוב אחר הפעילות היומיומית שלכם וינטר את מספר הקלוריות שאתם משילים. מה שסירי מנסה לעשות באייפון, Lark עושה עם ירידה במשקל, ותוכלו לדבר או להתכתב איתו בהודעות טקסט. שלא תגידו שלא הזהרנו – הוא עלול לנזוף בכם ברבים ש"זו הפעם השלישית של מיונז השבוע", אחרי שתדווחו לו על מה שהכנסתם לקיבה. היישומון מעבד את המידע המוזן אליו ויציג לכם תזכורות, יעודד, יתמוך – ואף ינדנד כשצריך.
מחיר: חינם לגירסה הבסיסית, 20 דולרים ל־Pro.

Lark

Lark


אנדרואיד
אייפון





4 | צפיחית בדבש
הרבה ילדים מתמרמרים, ובצדק, שכל מה שהכי טעים הוא גם הכי לא בריא. בין שזרמתם עם קואצ'ר דיגיטלי, אחד בשר ודם או שפשוט נכנסתם למשטר דיאטה עצמי, זה שהתחלתם לאכול בריא יותר לא אומר שצריך לוותר לחלוטין על מתוקים וקינוחים. Healthy Desserts Recipes יעזור לכם לשמור על השפיות, ולא – לא תידרשו לאכול רק שיבולת שועל ופירות במשך היום. היישומון כולל מתכונים לעוגות שוקולד או גבינה, לפנקוטה, למאפינס ואפילו לקאפקייקס. ברגע שיימאס לכם לקרוא מתכונים, תוכלו להקרין סרטונים שלהם, אבל ראו הוזהרתם: זה מעורר תיאבון.

Healthy Desserts Recipes

Healthy Desserts Recipes


אנדרואיד
אייפון





5 | מדריך לחיים
בעבר הצגנו כאן יישומון לניטור איכות השינה המנסה לעזור להבין מה מפריע לנו לישון ומתי. הטכנולוגיה ממשיכה להשתכלל באופן קבוע, ומביאה עימה מאמן חכם בתצורת יישומון. "UP" לא רק נחשב למוצלח בכל הקשור לניטור שינה, אלא הוא מדריך כללי לאורח חיים בריא. נוסף על מעקב שינה, הוא מנטר את פעילות הספורט שלנו, מודד את הדופק בזמן פעילות ורוגע ו"לומד" אותנו כדי להעלות הצעות שיפור לאורח חיים בריא יותר. היישומון גם כולל מעקב ארוחות – שאותן תצטרכו להזין באופן ידני – וינסה להעיר לכם בעדינות לקצץ בשווארמה, אם צריך. צמידי הספורט של Jawbone הם הרשמיים שאמורים לעבוד הכי טוב עם היישומון, אבל בבדיקתנו לא מצאנו דגמים שלא שיתפו איתו פעולה. אם אין לכם צמיד ספורט, זה גם בסדר – היישומון יקבל מידע באמצעות מכשיר הטלפון.

Up

Up


אנדרואיד
אייפון





6 | אל תשליכני
לא פחות חשובה מהדאגה שלנו לבריאות, היא העזרה לבני הגיל השלישי במשפחה, בדגש על מניעת נפילות בבית. מילבת היא עמותה ציבורית ללא כוונת רווח, המסייעת בשיפור איכות החיים של מבוגרים וקשישים. הצוות השיקומי של העמותה השתמש בניסיון הרב שצברו העובדים ופיתח יישומון ששמו Milbat Home, העוזר לקרובי הקשישים לבדוק את כל החדרים, חדרי האמבטיה והשירותים – ולהבטיח שאינם מסכנים את בריאותם. בכל אזור בבית מתבצעת סקירה מתאימה, ובסופה נקבל דו"ח המלצות עם נקודות בעייתיות שעבורנו הן נראות כמובנות מאליהן. למשל, האם יש שטיחון במקלחת? כמה רחוק נמצא מכשיר הטלפון מהמיטה – ואיך לסדר את הרהיטים בסלון באופן המאפשר מעבר בטוח? כך, מדריך אותנו היישומון שלב אחר שלב כיצד להיערך מחדש ולהפוך את הבית לבטוח יותר. מומלץ לנסות לפחות פעם אחת.

Milbat Home

Milbat Home


אנדרואיד
אייפון





7 | פולני מחמד
אחרי שסיימנו לדאוג לבני הדור השלישי, אפשר להיות פולנים עד הסוף ולעבור לדאוג לבריאות של חיות המחמד שלנו. PetDesk עוזר לנהל יומן פעילות ולדאוג לבריאות הכלב, החתול או האוגר: רישום תזכורות על אודות חיסונים וטיפולים, יצירת קשר עם ספקים רשומים של מזון ושירותים, תיעוד יומן טיולים או ניהול אלבום תמונות לפני ואחרי כל ביקור אצל הווטרינר. ברגע שארגונים ווטרינריה בארץ יתחילו לעבוד עם היישומון, נוכל גם לקבוע באמצעותו פגישות אצל הווטרינר ולרכז במקום אחד את כל המידע על חיות המחמד שלנו.

PetPartner

PetPartner


אייפון





8 | יומן נולד
תינוק שנולד הוא רגע עמוס ברגשות, וחלקם באופן טבעי מבטאים חשש של ההורים הטריים. להחזיק או לחתל את הרך הנולד? הכל עלול להיראות בתחילת הדרך מורכב, ובראש הרשימה הזו נמצא כל מה שקשור להנקה, שממש עלול להלחיץ חלק מהאימהות. "יומן התינוק של סימילאק" חוסך מאיתנו לזכור פרטים ושעות ועוזר לתעד פעילויות הנקה, האכלה והחתלה – ובכך אולי לעזור להפיג מעט מאותו חשש. היישומון מנהל עבורנו יומן פעילות ועוזר לנו ללמוד על הרגלי התינוק והתפתחותו ולתעד מידע על התזונה, קשיים בעיכול, זמני שאיבה, הנקה, החתלה ושינה. והנה דרך שימושית נוספת להשתמש בנייד בחברת הרך הנולד, מלבד הדרך המוכרת לכולנו, הכוללת עשרות צילומים ושליחתם לחברים.

סימילאק

סימילאק


אנדרואיד
אייפון





9 | מדברת מהבטן
כדי שלא תלמדו על קצב התפתחות ההריון בדיעבד, מומלץ להתעלם מסדר ההופעה של היישומונים במדור הפעם. יש הרבה אתרי אינטרנט, וגם לא חסרים יישומונים, המלמדים אותנו על הנעשה בפנים הרחם בזמן ההריון ועל מה שעובר על העובר שבפנים. "40 שבועות" של קופת חולים כללית עושה את זה בעברית ובצורה מעניינת, תוך הצגת אנקדוטות מחכימות וטיפים שימושיים להריונית ולבן זוגה. אם נזין את תאריך הלידה המשוער, היישומון יתאים את המידע הרלוונטי לאותו שבוע ככל שההריון מתקדם. היישומון כולל גם סרטוני וידאו והמלצות מתעדכנות על חיסונים, ויכול לקשר בינך ובין מומחים. מניסיון, היישומון מומלץ גם לאבות העתידיים כדי לרכך את ההלם וחוסר הידע בהגיע הרגע המאושר.

40 שבועות כללית

40 שבועות כללית


אנדרואיד
אייפון





10 | לעלות על המזרן
יוגה עושה טוב לכל מי שמתרגל, ובייחוד למי שמתמיד. גם במדור הקודם הצגנו כאן אפליקציה ליוגיסט המתחיל, אבל Pocket Yoga הוא יישומון ששם דגש על לימוד התנוחות השונות באופן מדויק – הבסיס לכל שיעור יוגה מוצלח. לאחר שפרשתם את המזרן על הרצפה, תוכלו לבחור באחד מתוך 27 מערכי שיעור בדרגות קושי שונות ולהתחיל לקפל את עצמכם לרוחב, לגובה ולצדדים. כ־200 תמונות יעזרו לכם להגיע לרמת דיוק בתנוחה שבה בחרתם, ותוכלו גם להוסיף הוראות נשימה לצד הוראות התרגול. גם כאן, אם ברשותכם צמיד ספורט הוא יעזור לכם לנטר שריפת קלוריות, ואם יש לכם AppleTV תוכלו להציג את השיעור שבחרתם על מסך הטלוויזיה מולכם.
מחיר: 2.99 דולרים

Pocket Yoga

Pocket Yoga


אנדרואיד
אייפון





גרסת הדפסה

גרסת הדפסה

אודות admin