יישומונים: יש עם מי לשתף \\ אפליקציות צרכנות

הדרך לחשיבה כלכלית וצרכנית נכונה עוברת היום דרך עשרות יישומונים, שמסייעים ברישום הוצאות, בתכנון קבוצתי ובניהול משברים • קבלו שיעור בכלכלה שיתופית בעשר אפליקציות חינמיות שיחסכו לכם כסף

רואים שקוף
חוק שקיפות מחירי המזון נועד לעזור לנו להשוות מחירים בין רשתות המזון השונות והוא כלי נהדר לעידוד תחרות. אך אף שהרשתות מחויבות בחוק בפרסום הנתונים, בישראל כמו בישראל הן מבצעות זאת בשיטות מסורבלות למדי שגורמות לצרכן המסכן לפשפש בקובצי אקסל מסובכים ועמוסים במידע, שהמוצא מהם לרוב הוא ייאוש וויתור. משה דולב הוא יזם שהרים את הכפפה ויצר את "CHP – השוואת מחירי מוצרים בסופר". במקור הוא בנה את היישומון כדי לסייע לאמו הפנסיונרית לחסוך מעט בהוצאות. הוא מספר שהתוצאה עבדה מעל למצופה, ויש חודשים שבהם היא חוסכת כמה מאות שקלים. האמת שגם אנחנו לא היינו מתנגדים. להוריד כדי להוריד את המחיר.

CHP השוואת מחירי מוצרים בסופר

CHP השוואת מחירי מוצרים בסופר


אנדרואיד
אייפון






שווה גרירה
הפעם הראשונה, והאחרונה, שהזמנתי שירותי דרך לרכב היתה ביום לוהט בחודש אוגוסט האחרון. איחרתי לפגישה וכשנכנסתי לרכב מרפי והחוק המעצבן שלו קפצו לביקור והרכב לא הניע. מפאת לחץ הזמן הזמנתי שירותי רכב באמצעות מוקד הביטוח. הגרר הגיע מהר וזיהה את התקלה במצבר. הצעת המחיר להחלפתו גררה הבעת תדהמה ואכזבה מצידי. בלית ברירה שילמתי את מלוא מחיר "המחירון", והחלטתי שלהבא אהיה חכם יותר. "גררנט" הוא יישומון להזמנה מיידית וחד־פעמית של שירותי דרך וגרירה (במקום רכישה של שירות שנתי דרך ביטוח הרכב). לאחר רישום זריז תוכלו לבחור את סוג השירות ולצפות בגרר עושה את דרכו אליכם. כך, סביר שלא נגרור חוויות צרכניות שליליות.

גררנט

גררנט


אנדרואיד
אייפון






שליחות כלכלית
באחד המדורים הקודמים הצגנו את MyVisit, שעוזרת לקבוע תור למוסדות כמו דואר ישראל. מכיוון שאנחנו דוגלים בתחרות, נציג הפעם רעיון עם טוויסט דומה. השירות Pickpack מנסה כעת לעשות לשליחויות את מה ש־Uber עושה לנסיעות ברכב. לאחר הרשמה לשירות תוכלו להזמין שליחות מסוגים שונים. מנוע היישומון יחפש לכם מסלול מיטבי מבחינת מהירות ומחיר. נוסף על כך, אם יש לכם זמן פנוי ואתם מחפשים השלמת הכנסה תוכלו להגיע לצידו השני של הנהר ולהירשם כשליחים. והיכן הדמיון ל־MyVisit, אתם שואלים? קיימת גם אפשרות לבקש איסוף חבילה עבורכם מסניף הדואר. היישומון זמין לפי שעה באנדרואיד בלבד.

Pickpack

Pickpack


אנדרואיד






לשבור כוס – ולא קופת חיסכון
חתונה בישראל היא אירוע יקר במיוחד. גם זוגות שמשתדלים לחסוך מוצאים את עצמם מתרחבים ומסיימים בעלות גבוהה מזו שתיכננו. בשנים האחרונות צצו אתרים ושירותים שמסייעים במלאכת הארגון והבקרה התקציבית בדרך לאירוע המרגש, בקבלת אישורי הגעה ובחישוב צפי של מספר המוזמנים. הבעיה היא שגם אותם שירותים, שיכולים לחסוך אלפי שקלים, אינם ניתנים בחינם. Inviter הוא יישומון שיארגן עבורכם הזמנות דיגיטליות ואישורי הגעה במסרונים. השירות הבסיסי ניתן בחינם אך הרחבה לשירותים נוספים, דוגמת קבלת מתנות באשראי, תיאום נסיעות בין מוזמנים או הודעות תזכורת, כרוכה בעלות של שקל למוזמן. שיהיה במזל.

Inviter

Inviter


אנדרואיד
אייפון






קשה בלעדיך
כשהמכשיר הקטן הזה שדבוק לנו ליד מתקלקל, חלקנו עלולים להרגיש חרדה. מי שמסוגל להסתדר יום שלם בלי הסמארטפון שלו – שירים את ידו. היישומון Mobilab נחלץ לעזרתכם בעת תקלה וכשחשים שזו בדרך. היא תסייע לכם לאתר טכנאי קרוב למיקומכם, ולהעביר אליו מידע ראשוני על המכשיר והתקלה שאתם חווים. ברגע שיימצא טכנאי תוצג עלות השירות ונוכל לסיים את ביצוע ההזמנה. מה אהבנו? את הביקורות החיוביות של מי שהתנסה. ומה פחות? תמיכה מצומצמת במכשירי אייפון, LG וסמסונג בלבד, ושירות שעיקרו באזור המרכז. Mobilab מעניקה אחריות של שנה על התיקון ושלושה חודשים על חלקים שהוחלפו.

Mobilab

Mobilab


אנדרואיד
אייפון






ניהול מחושב
בעבר הצגנו במדור את היישומון AndroMoney, שעוזר למשק הבית לנהל תקציב בצורה נכונה – ובאנגלית. ניהול הוצאות והכנסות הוא משימה חיונית בתכנון התקציב ובדרך ליציאה מהמינוס, אך זולל לא מעט זמן. "יומן ניהול מהיר" הוא יישומון בעברית שמאפשר לנו לרשום את ההכנסות וההוצאות ולצפות בהן לפי נושאים או תאריכים. הוא יעזור לכם מאוד במשימה. ואם כבר עוסקים בחיסכון זמן או בחישובים, למי שסופר את הדקות עד לסיום יום העבודה, קיימת תכונה של כרטיס עבודה חכם לשמירת זמני הכניסה והיציאה מהעבודה. כך תוכלו להעריך כמה תרוויחו בכל יום ומה יהיה גובה המשכורת בסוף החודש עוד לפני שמגיע התלוש. היישומון זמין בשלב זה רק במכשירי אנדרואיד.

יומן ניהול מהיר

יומן ניהול מהיר


אנדרואיד






להיות שכיר חכם
אם כבר הזכרנו כרטיסי עבודה, "שכרניק – מחשבון שכר" לוקח את ניהול שעות העבודה אל הקצה. היישומון יקל עליכם בחיזוי התלוש ויחסוך מכם לחץ דם גבוה בגין הפתעות לא מתוכננות. כל מה שקשור לרישום זמני כניסה ויציאה בעבודה נמצא גם כאן, אך התוספות שתוכננו לעובדים במשמרות הן שעושות את ההבדל: חישוב שעות נוספות או הפסקות, שקלול הוצאות קבועות כמו נסיעות ושווי מס, חישובי המסים והניכויים מהשכר, עריכת סידור עבודה חודשי, הצגה של השכר החודשי – ובעצם לא שכחו כאן שום דבר. גם ימי הבראה, מחלה וחופש ועדכון מדרגות מס באופן אוטומטי כלולים בפנים. איך נאמר? אתם תהיו מחושבים.

מחשבון שכר - שכרניק חינם

מחשבון שכר – שכרניק חינם


אנדרואיד
אייפון






זמן זה כסף
אם הדיבורים על ניכויי שכר קצת ביאסו אתכם, אז "כמה זמן זה עולה לי" עשויה לרומם לכם בחזרה את מצב הרוח. היישומון מאפשר לבחור מוצר בקטגוריות שונות דוגמת אלקטרוניקה, מזון, ביגוד, חופשות, רכב ובעלי חיים – ולחשב את משך הזמן שתצטרכו לעבוד כדי לממן את רכישתו של אותו מוצר. אם למשל אתם מרוויחים שכר מינימום, תידרשו לעבוד 142 שעות ו־36 דקות, שהם 16.6 ימי עבודה, כדי לממן רכישת אייפון 6. את ההגדרות של שכר לשעה, שעות עבודה ליום וחודש אפשר לשנות. נכון שלא תמצאו כאן כל מוצר ואפשר לחשב גם בלעדיו – אבל השימוש ביישומון הוא כיפי (או מבאס, תלוי איך מסתכלים על זה) – ובעיקר מכניס לפרופורציות ועשוי למנוע בולמוס קניות של הרגע

כמה זמן זה עולה לי

כמה זמן זה עולה לי


אנדרואיד
אייפון






קבוצת רכישה
כשאנחנו מגיעים לסופר בלי רשימת קניות – זה עלול להסתיים בחשבון מנופח ובביקור אצל רופא השיניים. לרשימות בטלפון הנייד יש את היתרונות והחסרונות שלהן, אבל איכשהו יוצא שתמיד מפספסים או שלא מוצאים משהו. היישומון "רשימת קניות – קניינית" מאפשר להגדיר קטגוריות ומוצרים ברשימת הקניות שלכם, להגדיר מועדפים והכי שימושי – להוסיף רשימה של אנשי קשר שיקבלו את הרשימה בזמן אמת. כך אפשר להיות מסונכרנים עם בן או בת הזוג ולנהל קנייה קבוצתית לאירוע או למקום העבודה – כך אף אחד לא יוכל להגיד שהוא התנגד לבמבה אדומה. הקניינית זמינה לפי שעה למכשירי אנדרואיד בלבד. הבמבה – לכולם.

רשימת קניות - קניינית

רשימת קניות – קניינית


אנדרואיד




לגור בדירת פאר
המושג "שיתוף" עלה כאן לא מעט, אז אי אפשר בלי שותפים במובן הקלאסי של המילה. זה גם שמו של יישומון שעושה סדר בברדק בדירות שותפים. אמנם הוא לא ימנע מהשותף שלכם לזלול את כל האוכל שהבאתם מאמא בשבת (או את הבמבה האדומה מהאייטם הקודם), אבל הוא כן יעזור להיפטר מקובצי אקסל מסורבלים או פתקיות נייר שהדבקתם אחד לשני על הדלת. היישומון "שותפים" כולל תרשימים גרפיים שיעזרו לכם להבין אילו תשלומים ביצע כל שותף, מי שילם כמה ובאיזה חודש, ולנהל תזכורות על מטלות קרבות. היזמים מבטיחים להוסיף אפשרות לשלם את החשבונות ישירות מהיישומון בחלוקה בין השותפים ואף לסרוק ברקודים שלהם לתשלום מהיר, וכן להעביר כספים מאחד לשני.

שותפים

שותפים


אנדרואיד
אייפון








גרסת הדפסה

גרסת הדפסה

אודות admin