בחזרה לעתיד, גירסת המציאות, סיקור CES 2017 \\ אריאל גביש

לפטופ עם שלושה מסכים דקים • טלוויזיה כמעט בעובי של נייר • מקרר שיגיד לכם מה לקנות בסופר • וקסדת "מציאות משולבת" עם טאצ' ישראלי • תערוכת CES השנתית בווגאס נתנה הצצה למה שהעתיד (הלא רחוק) מתכנן עבורנו

קסדת המציאות המשולבת של אינטל

קסדת המציאות המשולבת של אינטל



יוצרי הסרט "בחזרה לעתיד 2" משנת 1989 ניסו לדמיין כיצד תיראה הטכנולוגיה בשנת 2015. אז נכון שלא זכינו לרכוב על סקייטבורד מרחף או לנעול נייקי שמתייבשות מעצמן, אבל בניבוי כיצד ייראה בית חכם מבוסס "האינטרנט של הדברים" – תפיסה טכנולוגית שבה מכשירים "משוחחים" זה עם זה – הסרט כן הצליח. מעריצי הסרט זוכרים את הסצנה שבה מרטי מקפליי מפוטר מעבודתו באמצעות כל מכשירי הפקס שבביתו. CES, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם שנסגרה בשבוע שעבר, מנסה לנבא אילו טרנדים יהפכו פופולריים, אך השנה נראה שכבר לא מדובר בניחוש.

נתחיל עם מחשבים ניידים: סמסונג הציגה את ה־Samsung Chromebook – שילוב של לפטופ וטאבלט המתאים למשימות יומיומיות, כגון הרצת יישומונים של אנדרואיד, גלישה באינטרנט ועריכת מסמכים. בדומה ללפטופים של לנובו (Yoga) ושל אסוס (Flip), גם הוא בנוי על ציר מסתובב של 360 מעלות. המחשב יושק כבר החודש ומחירו 449 דולר.

הכרום בוק של סמסונג

הכרום בוק של סמסונג




חלומם של הגיימרים
הלפטופ המדובר ב־CES 2017 היה Valerie של חברת Razor. זהו מכשיר דק במיוחד עם מסך בגודל 17 אינץ' כפול שלוש; שני מסכים נוספים בגודל 17 אינץ' כל אחד נפרשים לצדדים בעת הצורך ויוצרים מסך אחד ענק ברזולוציה של 12K, חלום לגיימרים מתקדמים.

Razor - Valerie

Razor – Valerie



המוצר הכי מלהיב בתערוכה השנה היה בדוכן של LG, שהציגה טלוויזיית OLED ששמה W7 וקיבלה את הכינוי Wallpaper, המרמז על העובי שלה. המסך המדהים, שתומך בכל פורמט אפשרי של HD שקיים כיום, מגיע בעובי בלתי נתפס של 2.75 מ"מ, כמו מכשיר סמארטפון ממוצע. משקלו 18 ק"ג והוא מיועד לתלייה על הקיר באמצעות שני ברגים מגנטיים. המחיר האסטרונומי של גירסת ה־65 אינץ' הוא 8,000 דולר והתחזיות מדברות כבר עכשיו על מבצעי חצי מחיר בחג המולד הבא.

LG W7 Wallpaper

LG W7 Wallpaper

LG הציגה גם מקרר חכם ששמו InstaView, שמאפשר לדעת מה חסר בו כשאתם נמצאים בסופר ולחלופין מה יש בו, מבלי לפתוח את דלת המקרר – הקשה כפולה על מסך ה־29 אינץ' שעל הדלת תציג את תכולת המקרר.

המקרר החכם של LG

המקרר החכם של LG



זה קול הסיפור
יריבתה המרה של LG, סמסונג, הציגה סידרה חדשה של מכונות ומייבשי כביסה – מכונה הכוללת שני פתחים – אחד קדמי גדול ושני עליון וקטן הרבה יותר. התא העליון נועד לכביסה בכמות קטנה, למשל של בגדים עדינים, בעוד התא הגדול יקבל את הכביסה "הרגילה". כל תא מריץ תוכנית כביסה משלו, ושניהם עובדים במקביל.

Samsung-Flex-Wash-Flex-Dry

Samsung-Flex-Wash-Flex-Dry

גם חברת ווירפול חזק בתמונת הכביסה והציגה מכונת קומבו: מייבש פלוס מכונה בחיבור לאינטרנט, כך שתוכלו להוריד תוכניות כביסה חדשות וגם להפעיל או להפסיק את פעולת המכונה מהסמארטפון, לצד קבלת התראות מצב. אם כביסה עושה לכם את זה, הדגמים החדשים צפויים להגיע לשוק במחצית השנייה של 2017.



אמאזון שולטת
אחד הסימנים המובהקים של "האינטרנט של הדברים" הוא ההתקדמות המהירה בטכנולוגיה קולית. השירות המתקדם ביותר הוא Alexa של אמאזון, ומי שביקר השנה בתערוכה פשוט לא יכול היה להתעלם מקיומה. השירות נועד במקור לתת הוראות למחשב קטן שנמצא ברמקולים, כמו להפעיל מוסיקה או לכוון שעון מעורר. הפוטנציאל של אלקסה הומחש השנה היטב כשבקשות כמו "אלקסה, האם יירד גשם מחר?" או "הדליקי את מכונת הקפה" השתכללו וכעת אפשר לבקש ממכונת הכביסה, אם היא מגיעה עם שירות אלקסה, שתתחיל לעבוד או תבצע סחיטה נוספת. ממש כמו בסרט עם מייקל ג'יי פוקס כשאשתו ביקשה מהתנור שיחמם לה את הפיצה.



המציאות, פנים רבות לה
אם נמשיך לחפש מוצרים שנראים לקוחים מתחום המדע הבדיוני מתבקש שנספר על קסדות משקפיים. הקסדות שכיכבו בתערוכה מזכירות קסדה של טייס קרב והן ההווה של מציאות וירטואלית. למיקרוסופט יש את HoloLens – קסדה שבה למרחב האמיתי מתווסף רובד וירטואלי (למשל, תפריטי הפעלה מחלונות 10), לפייסבוק יש את המשקפיים של אוקולוס ריפט, שאותם רכשה ב־2014, המעניקים חוויה מלאה של מציאות מדומה – ממש להיות ולזוז כמו בתוך משחק מחשב.
אינטל הציגה ב־CES את פרויקט Alloy – אב־טיפוס של קסדה המציגה "מציאות משולבת" – סביבה שבה עצמים אמיתיים משתלבים בעולם הווירטואלי ללא צורך במחשבים ובהתקנים נוספים. אם יגישו לכם פנקס ועט תראו אותם נכנסים לתוך המרחב הווירטואלי שהקסדה מציגה בפניכם.
את פיתוח הקסדה הובילו מהנדסים ממרכז הפיתוח של אינטל בחיפה וייחודה בכך שאינה דורשת חיבור למחשב או למקור כוח חיצוני. היא מצוידת במעבד ראייה, בעדשה עין דג, בחיישנים ובשתי מצלמות.
אם שימוש בתחום הגיימינג קופץ לכם לראש, כדאי שתחשבו שוב: ברגע שהטכנולוגיה תגיע למימוש ברמה מספיק גבוהה, השימושים האפשריים יהיו רבים. למשל, מפגש הולוגרמה עם אדם ממדינה אחרת, סיור וירטואלי עם מדריך בלוקיישן נחשק ביעד מרוחק, לקבל הוראות הדמיה משרברב כיצד להחליף צנרת סתומה ועוד.

גרסת הדפסה

גרסת הדפסה

אודות admin