טלוויזיה במיטבה – טלוויזיה חכמה של LG – אריאל גביש

הטלוויזיות החדשות של LG יאפשרו לכם לומר שלום לסטרימר, לצפות בתוכן בתלת ממד ואפילו לגלוש באינטרנט. סקירת מוצר
אני אוהב את מוצרי האלקטרוניקה של LG, בעיקר בכל מה שקשור לגיור לעברית. רוב מכשירי הדי.וי.די והטלוויזיות של החברה תומכות בעברית באופן מלא, החל מהצגת התפריטים בעברית וכלה בהצגת כתוביות בעברית באופן מלא, מימין לשמאל, נקודה בסוף משפט, בדיוק כמו שצריך. קבוצת ח.י., היבואנית הרשמית של LG בישראל, השיקה בחודש שעבר ארבע סדרות של טלוויזיות חכמות. בסדרות מגוון מסכים מסוג LED, LCD ופלזמות. חלקן כוללות תמיכה בתכני תלת-ממד, חלקן (סדרות 671 ו-860) כוללות רכיב WiFi מובנה, בעזרתו תתחברו לאינטרנט, וחלקן כוללת את שתי הפונקציות גם יחד.

עברית [לא] שפה קשה
מחירן של טלוויזיות HD ירד בצורה משמעותית בשנתיים האחרונות, והיום אפשר למצוא, ודי בקלות, מסך LCD של יצרנית טובה בגודל 32 אינטש בפחות מ-1500 ₪. LG מייעדת את הסדרות למי שמוכן להשקיע כמה אלפי שקלים עבור טלוויזיה חכמה, התומכת בתלת-ממד וגם מספקת גישה לתכנים מתאימים. טלוויזיות ה-Smart TV כוללות ממשק משתמש מלא בעברית, אנגלית, צרפתית ורוסית. בנוסף, הדגמים בכל הסדרות תומכים ברוב הפורמטים המוכרים – קובצי DivX וגם קובצי MKV באיכות HD. את ההגדרה לשפה העברית, מבצעים פעם אחת וכל שנותר לכם לעשות הוא לחבר דיסק חיצוני אל אחת מכניסות ה-USB שבמכשיר ובכך תמה מלאכתכם. חשוב לא לשכוח להעתיק גם את קובץ ה-SRT (קובץ התרגום) אל הספרייה בה מיקמתם את קובץ הסרט. שדרוג משמעותי בוצע בתמיכה בקובצי MKV. אם בדגמים הקודמים נדרשתם לבצע המרה ידנית של סאונד בפורמט DTS לפורמט AC3 (דולבי דיגיטל) בעזרת תוכנה מתאימה במחשב השולחני, בטלוויזיות החדשות קיים מפענח מובנה שיבצע את ההמרה בזמן הקרנת הסרט. פשוט, יעיל וחסכוני למי שרוצה לוותר על רכישה של סטרימר.

ברוכים הבאים למשחקייה
הדפדפן המובנה בטלוויזיות החדשות תומך בפלאש ומאפשר לכם גישה לכל אתר אינטרנט שתרצו. מדובר בדרך מצוינת לצפייה ישירה על גבי מסך הטלוויזיה במקום לשבת מול המחשב ולצפות באתר של "ערוץ 10" בפרק של ה"יפה והחנון" שפספסתם. תפריט הבית של ה-Smart TV עוצב מחדש, התווספו אליו אפליקציות חדשות והגישה אליהן נוחה ופשוטה. נכון לעכשיו אין הרבה אפליקציות בעברית, והבולטות מביניהן הן אפליקציית החדשות של Ynet ו"וואלה VOD" המאפשרת גישה למבחר סרטים (גם ישראליים) וסדרות. איכות הצפייה בתוכן האינטרנטי אינה באיכות HD או ברמה שמציעות חברות הכבלים והלוויין, אך אם נתקפתם בפרץ של נוסטלגיה תוכלו למשל לצפות בכל הפרקים של "רגע עם דודלי". הדגמים בסדרות 671 ו-860 כוללים גם תמיכה ב-Dual Play, פונקציה המאפשרת לשני שחקנים לשחק האחד נגד השני באמצעות קונסולת משחקים (פלייסטיישן, X-Box, Wii) כאשר המסך מפוצל לשני חלקים, וכל שחקן רואה רק את מחצית המסך שלו. שימוש ב-Dual Play מצריך משקפיים מיוחדים שמגיעים עם הדגמים בשתי הסדרות האלה. כל הדגמים, למעט אלו מסדרה 570, מגיעים עם 4 זוגות משקפיים תלת-ממד פסיביים (שאינם מצריכים הטענה מיוחדת או סנכרון עם הטלוויזיה).

שליטה ותמונה
הדגמים בשתי סדרות הפרמיום מגיעים עם ה- Magic Remote, שלט מצביע (מעין עכבר אלחוטי שמכוונים אל המסך) שיעזור לכם בתפעול התכונות המתקדמות, למשל בדפדוף באתרי אינטרנט. כל הדגמים מצוידים במשדר פנימי לקליטת שידורי "עידן פלוס" והתמיכה בעברית מאפשרת לקלוט את לוח השידורים המלא ואף לתזמן הקלטות מראש. הדגם שסקרתי הוא ה- LM671Yואיכות הצפייה היא מצוינת. התמונה חדה, נקייה ונעימה לעין. במקרים בודדים נתקלתי בתכנים שבדקתי במצבים בהם הצבע השחור לא היה חזק מספיק. מצד שני, התמודדות הטלוויזיה במצבי תאורה בניגודיות חזקה, כלומר בחושך מוחלט, או כשכל הסלון מואר, מפצה על כך. מדובר באיכות תמונה מצוינת, ורובנו כלל לא נשים לב שגוון הצבע השחור אינו עמוק מספיק. אם תתרגלו כמוני לצפות בעיקר בסרטי MKV בפורמט HD, גם שידורי הכבלים הדיגיטליים אצל השכן ייראו לכם עתיקים.  LG מתמודדת בכבוד עם דגמים מתחרים של חברת סמסונג, ואם החלטתם לרכוש את אחד הדגמים החדשים, כל שנותר לכם הוא להחליט אם אתם צריכים תלת-ממד כבר עכשיו או שאפשר להתאפק עוד קצת זמן. תוכן בתלת-ממד עדיין אינו נפוץ מספיק, וגם זה שמציעה LG באמצעות ממשק ה-Smart TV, הוא די מצומצם. נקודה אחרונה וחשובה לא פחות – ככל שתבחרו במסך גדול יותר, המסגרת תלך ותקטן. המסך שלקחתי לבדיקה היה בגודל 42 אינטש, והודות למסגרתו הדקיקה, היה קטן בנפחו ביחס למסך ה-37 הנוכחי שלי. בפעם הבאה 47 ומעלה… עוד שתי נקודות לסיום: בסדרות 670 ו-520 אפשר לחבר מתאם WiFi חיצוני ברכישה בנפרד. כל הדגמים כוללים 3 שנות אחריות מלאה, כולל שירות VIP בבית הלקוח, למי שרוכש ממשווק מורשה.

מסקנות הוועדה
נוחות שימוש: 10
מחיר: 7
ציון סופי: 9

אודות admin