כמה קליקים ו…לעסק \\ צרכנות דיגיטלית

אחד התחומים שרבים מאיתנו משקיעים בו זמן וכסף רב הוא הנוכחות ברשת • לצד פתרונות חינמיים ומוזלים לאתרים שחוסכים כסף רב, החל לפעול לאחרונה גם עולם היישומונים • התוצאה: האינטרנט משתלם – גם לעסק של אדם אחד

פיתוח יישומונים ובניית אתרים הם עסק יקר מאוד, אבל "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". כל עסק שמכבד את עצמו, ושאינו חלק מרשת גדולה, מוטב שיחזיק אתר שגם נראה טוב ועדיף שגם יאפשר רכישה של מוצרים או ביצוע הזמנות. עד לא מזמן, עסקים שרצו להרחיב את פעילותם העסקית אל הרשת היו צריכים להשקיע עשרות אלפי שקלים – אך היום הדבר לא כך וקיימים פתרונות מצוינים גם בחינם.
לא ממש סנונית, יותר בכיוון של ברבור, היתה חברת WIX הישראלית שפיתחה פלטפורמה להקמת אתרים באופן עצמאי, המיועדת לחסרי ידע בתכנות או בעיצוב אתרים. כדי להקים אתר, WIX תבקש מכם להזין פרטים בסיסיים – שם ועיסוק בתור התחלה – ותציע כמה תבניות עיצוב שעשויות להתאים לעסק שלכם. את התבנית שבחרתם תוכלו לעצב לפי טעמכם באמצעות מערכת קלה לעבודה ופשוטה לשימוש.
WIX הפכה למוכרת לא רק בזכות פרסומות שעולות מיליונים ומשודרות בזמן צפיית שיא בסופרבול, אלא גם מכיוון שהיא באמת מאפשרת לחסרי ניסיון להקים אתר שנראה מקצועי.
להצלחה מתחרות רבות, ו־weebly היא אחת מהן. השירות שהיא מציעה פונה לנתח שוק דומה ומציע ממשק עיצוב פשוט, שגם מטרתו היא לייצר אתר אינטרנט ללא כתיבה של שורות קוד.
WIX מציעה מגוון רחב יותר של תבניות עיצוב ומאפשרת הצבה של אובייקטים בעמודי האתר – תמונות, סרטונים, תפריטים וטקסטים – ברמת דיוק גבוהה מאוד. עם זאת, כדי שהאתר ייראה טוב גם במסך הקטן של מכשיר הטלפון, תידרשו לשפר את הידע המקצועי שלכם. ב־weebly המתחרה רמת הדיוק במיצוב האובייקטים בעמודי האתר מעט יותר מוגבלת – אבל מצד שני האתר יותר "רספונסיבי", כלומר ייראה פחות או יותר בתצורה דומה מכל מכשיר – סמארטפון, מחשב או טאבלט.
בשתי הפלטפורמות השירות הבסיסי ניתן בחינם, אבל אם תרצו לקבל שירותים נוספים, למשל הסרת הפרסומות המוצגות על ידיהן, נפח אחסון או תעבורת רשת גדולים יותר, תידרשו לתשלום חודשי.

תוכן בלי עניינים. WordPress.com, פתרון קל לכל מסך. weebly, הכי מרשים ללא מאמץ. WIX















נזכיר גם שני שירותים נוספים, המתאימים יותר לאתרי תוכן או לכאלה המרבים לכתוב ולשתף מאמרים ותמונות סביב העסק שלהם. שירות הבלוגים הפופולרי WordPress.com מאפשר הקמת אתר בקלות ובנוחות ומציע תבניות רבות. ככל שתרצו להתאים, להוסיף מרכיבים או לשנות את כתובת האתר לכזו המתאימה לכם – כך תידרשו לתשלומים חודשיים בגובה משתנה.
גם לגוגל יש פתרון משלה לפרסום אתרים באינטרנט, וכשניגשנו לבדוק אותו לצורך הכנת הכתבה הזו, התרשמנו מאוד מהשינוי לטובה שעבר בשנים האחרונות. עורך האתר מאפשר העלאה קלה של עמודים, טקסטים, תמונות וסרטונים, לצד מסמכים משותפים מחשבון ה־Google Drive שלנו. התוצאה היא אתר ראוי ומקצועי שאפשר להכין בזמן קצר ובחינם. כדי ליהנות מחיבור כתובת משלנו לאתר שבנינו, נידרש להירשם לשירות העסקי של גוגל, שעולה 5 דולרים לחודש לכל חשבון. המחיר לא כולל את רכישת הכתובת עצמה (לרוב כמה דולרים לשנה לכתובת בינלאומית, או כ־75 ש' לשנה לכתובת ישראלית).

איש, מפתח. מקס בלובנד, מנכ"ל חברת AppsVillage: "השירות שלנו נותן מענה לעסקים קטנים, ותורם משמעותית לביצוע קנייה" // צילום: עמית שאל
















יישומון לכל קוסמטיקאית
היום אתר אינטרנט כבר לא תמיד מספיק, וכל בית עסק שרוצה להתפתח ולשרוד – רצוי שיהיה פעיל גם באינסטגרם, בסנאפצ'אט, ומעל הכל חייב להחזיק עמוד פייסבוק פעיל ומעודכן ברמה יומית, שמציע מבצעים והנחות.
עם זאת, מחלת ה"מיידיות" הפכה כה ויראלית שלפעמים גם כל אלה לא מספיקים, וללא יישומון עסק עלול במהרה להפוך למיושן. ליישומון (אפליקציה, אם אתם ממש מתעקשים) יתרונות רבים, כגון שליחת מסרונים ללקוחות, דחיפת הודעות (Push) למכשירי הסמארטפון של הלקוחות וממשק ניהול נוח. ברוב המקרים עלות פיתוח יישומון "תפור" לעסק תהיה גבוהה הרבה יותר מפיתוח של אתר אינטרנט.
"יישומון הוא הכלי הכי חזק שלך להביא את הלקוח לחנות. הבעיה המרכזית בפיתוחו היא העלות הכרוכה והידע הנדרש, שני אלה הופכים את ההקמה לפרויקט של ממש", מסביר מקס בלובנד, מנכ"ל חברת AppsVillage. השירות שמציע היזם, שגם הוא נולד בישראל, מאפשר המרה של עמוד הפייסבוק העסקי שלנו ליישומון עם אפשרויות מכירה, מבצעים ועדכונים. באמצעות שורה של תהליכים אוטומטיים בעת ההרשמה, יידע היישומון החדש שלנו לקבל את העדכונים והתמונות שפירסמנו, את הטקסטים הקבועים (על אודות החברה, שעות הפתיחה שלה, הכתובת וכו') – ולהפוך את כל אלה ליישומון הזמין בחנויות האפליקציות בתוך כשבוע ימים.
לדברי בלובנד, אפשר גם לקיים שיחות צ'אט עם בעל העסק בזמן אמת. "השירות שלנו נותן מענה לעסקים קטנים. למשל: קוסמטיקאיות, קואוצ'רים, מעצבי תכשיטים וכו', ובאמצעותו אנשים מבררים על מחירים, קובעים תורים, והצ'אט תורם משמעותית לביצוע קנייה".
מתחרים לשירות מאותו אזור חיוג הם App.Yet או appypie; שני שירותים שמאפשרים לכם לתכנן אפליקציה באמצעות אתר אינטרנט, ובסיום להוריד אותה ולשלוח לחנויות האפליקציות – אלה כמובן גובות עמלה על כך. בניגוד ל־AppsVillage, שתי החלופות האלה מציעות גרסאות הדגמה בחינם (תוך הצגת הלוגו ומודעות מטעמן), לפני שנחליט אם לשלם על שירותים מתקדמים, ואלה, כמובן, לא חסרים.
אפשרות רביעית היא AppGap.io, פלטפורמה שמאפשרת לארגון או לבית עסק לתקשר עם לקוח באמצעות יישומון חד־פעמי שמיועד למטרה ספציפית. נניח, למשל, שאתם בשיחת טלפון עם נציג חברת ביטוח שרוצה לשלוח לכם פקס, מייל או הודעת טקסט עם קוד אישור לסמארטפון. במקום לחכות להודעה, או לאיית לנציג את כתובת המייל שלכם, משתמשי AppGap מקבלים טופס חד־פעמי שמאפשר חתימה על מסמך – ובכך תם הטקס.
אין ספק שכל הפלטפורמות האלה מספקות מוצר טוב ונעים לעין, ומאפשרות גם לעקרת בית שהקימה עסק ביתי להרים אתר או יישומון ראוי ומכובד. עבור אתרים בעלי פוטנציאל עסקי גדול הדורשים אפיון משתמש מסובך, הן לא תמיד יענו על הנדרש. עם זאת, הן נקודת התחלה מצוינת להתנסות עסקית לפני שמשקיעים עשרות אלפי שקלים.



DIY.websites.Wix.Appsvillage

AppGap.Weebly.Wordpress

אודות admin