זיכרון צילומי – יישומונים לגיבוי תמונות בענן

המצלמות בניידים הפכו למפלצות, ואלבומי הנייר – לדינוזאורים • כדי לאחסן את מאות התמונות, עומדים לרשותנו שירותי ענן שמבטיחים להן חיי נצח ברשת • כמה יעלה התענוג? להלן המדריך לענניסט המתחיל












דור המייסדים
אחת הראשונות שהציעה גיבוי בענן היא דרופבוקס, שבעבר שלטה בתחום ללא עוררין. קל מאוד לשתף באמצעות השירות תמונות וקבצים עם חברים, וגם באופן פומבי. גם היכולת ליצור תיקייה משותפת, שכמה חברים יכולים לשנותה בזמן אמת, היא כלי שימושי מאוד, בין השאר לסטודנטים ולעמיתים לעבודה. החשבון הבסיסי של השירות יעניק לכם בחינם 2GB של אחסון לכל סוגי הקבצים (שהיום זה כלום ושום דבר). המסלולים בתשלום מתחילים מ־10 דולר לחודש עבור 1TB, ומגיעים עד 25 דולר לאחסון ללא הגבלה. היישומון עצמו הוא כמובן חינמי, ידידותי מאוד וזמין במחשבים ובניידים לסוגיהם.

המובן מאליו
אנחנו מחבבים את השירותים שגוגל מספקת לנו בחינם. נכון שבתמורה החברה יודעת עלינו (כמעט) הכל, אבל הפיצוי תמיד מגיע בדמות שירות איכותי במחיר תחרותי. גוגל מאפשרת לגבות בענן כל קובץ באמצעות שירות גוגל דרייב. נפח האחסון החינמי הוא 15GB, וגם את זה אפשר לחסל מהר מאוד. אולי לא ידעתם, אבל גוגל מאפשרת לגבות תמונות וסרטונים מבלי שיגזלו את הנפח הזה באמצעות יישומון Photos שלה. ביישומון, שאמור להגיע עם כל מכשיר אנדרואיד, עיברו למסך ההגדרות ושם תוכלו לבחור בין גיבוי חינמי באיכות גבוהה (ומספקת לדעתנו) לבין גיבוי בגודל הקבצים המקורי (שיבוא על חשבון נפח הגוגל דרייב שלכם). עבור אחסון בגודל 1TB תשלמו 39 ש' בחודש, ומשם המחיר עולה בקצב מסחרר.

סיפורים מהקופסה
אם סבתא נהגה להחזיק את אוסף התמונות המודפסות שלה בקופסת נעליים, Shoebox עושה אותו דבר – רק באופן דיגיטלי. התוכנה זמינה גם במערכת חלונות, מה שהופך אותה לנוחה למטרות גיבוי. בדומה ל־Photos של גוגל תוכלו לצפות בכל תמונה וסרטון, למחוק אותם ולסנכרן מכל מכשיר וביניהם, ואוהבי הנוסטלגיה ייהנו מ"היום בהיסטוריה", ממש כמו בפייסבוק. נפח הגיבוי לתמונות אינו מוגבל בכמות, אבל כן תוגבלו באיכות. ההגבלה חלה על סרטונים, ועומדת על 15 דקות בלבד לסרטוני 1080p. תמורת 5 דולר לחודש תסירו את מגבלת הגודל ותוכלו לגבות 10 שעות של סרטונים.

מטרייה אווירית
PhotoSync הוא לא בדיוק יישומון גיבוי בענן, מכיוון שהוא לא מספק לכם שטח אחסון. הוא כן משמש מטרייה שמחברת בין שירותי גיבוי בענן ויוצרת שטח גיבוי וירטואלי במקום אחד. PhotoSync מאפשר לגבות תמונות מכל מכשיר ולהעביר אותן כמעט לכל שירות ענן שקיים היום. תוכלו לגשת לכל התמונות ששיגרתם לרשת, לצפות בהן ולשתפן עם חבריכם. תוכלו לגשת אל התמונות שלכם מכל מקום שתרצו: מהדפדפן, ממחשב השולחן, מהסמארטפון ומהטאבלט, מאתרים פופולריים כגון Flickr ו־500px – וגם ישירות ממצלמות דיגיטליות שתומכות בכרטיס SD אלחוטי. בקיצור, נראה שאין שום סיכוי שתאבדו שוב תמונה שצילמתם. משתמשי אפל, הכינו 11.90 ש' לרכישת היישומון.

לעוף מהחלון
OneDrive הוא השירות בענן של מיקרוסופט, שמאפשר, לצד גיבוי התמונות, גם לערוך מסמכים שנשמרים בענן בזמן אמת – ממש כמו בגוגל. בדומה לשירות המקביל של ענקית החיפוש, גם OneDrive מסוגל לגבות את כל סוגי הקבצים, והתמונות מגובות באופן אוטומטי וממוינות לפי תאריך או מיקום הצילום. הכל זמין מכל מחשב ומכשיר. החיסרון הוא במחיר: מיקרוסופט קמצנית יותר מגוגל ומעניקה רק 5GB בפתיחת חשבון. תמורת 9 ש' לחודש תקבלו נפח של 50GB, ואם תרכשו רישיון של שירות אופיס 365 (30 ש' לחודש או 300 ש' לשנה) תקבלו 1TB, שעם זה כבר אפשר לחיות בכיף.

תיקייה מאובטחת
כל יישומון גיבוי או אחסון בענן מנסה להיות שונה ממתחריו ולהציע ייחודיות משל עצמו. הבולטות של SugarSync היא שהיישומון יודע לשמור על מבנה התיקיות במחשב או בסמארטפון שאותן תגבו. סימון התיקייה שאתם רוצים לגבות יבטיח לכם שקט נפשי שיש מי שדואג לגבות אותה כל הזמן ולשמור על הקבצים שלכם. אפשרויות של שיתוף תיקיה מסוימת, מחיקה שלה מרחוק ועוד – זמינות גם הן. בניגוד לשירותים אחרים שהוצגו כאן,
ל־SugarSync אין תוכנית חינמית אלא אפשרות להתנסות בשירות ל־30 יום ללא התחייבות. משם כבר צריך לגהץ את כרטיס האשראי על סכומים שמתחילים מ־7.5 דולר ל־100GB ומגיעים ל־19 דולר ל־500GB. בתוכניות של 1TB ומעלה המחיר מזנק ל־55 דולר.

משלוחים לענן
את מה שקיים במיקרוסופט ובגוגל יש כמובן גם לאמאזון,
וה־Cloud Drive שלהם הוא שירות שאנחנו מאוד אוהבים: הוא אולי לא הכי זול בשוק, אבל הוא אחד המהירים והלא מתחכמים. תמורת 60 דולר לשנה תוכלו לגבות את כל הקבצים שלכם בסמארטפון, ובעיקר במחשב הביתי, ובאמת מדובר בכל הקבצים שלכם – בלי חוכמות, בלי הגבלות, בלי קונצים.
מי שחבר בשירות ה־Prime של אמאזון יזכה לנפח אחסון בלתי מוגבל עבור תמונות (בלי צורך לשלם על שירות ה־Cloud Drive). כרגע זה פחות רלוונטי לישראל, אבל כדאי להיות עם האצבע על הדופק, במיוחד אם אתם מרבים להזמין מהאתר.

למביני עניין
מבלי שתיכננתם, אנחנו מהמרים שגם אצלכם ווטסאפ הפכה לגן שעשועים של תמונות, הקלטות וסרטונים. אם אתם לא מקפידים לגבות תמונות באופן יזום למחשב האישי או לדיסק קשיח, בטוח תישנו טוב יותר בלילה אם תדעו שכולן מגובות במחשב הביתי או בענן. אם לא ידעתם, בווטסאפ קיימת אפשרות לגיבוי היסטוריית השיחות שלכם, לרבות הטקסט והמדיה ששותפו בהן. כדי לעשות כן, עיברו למסך ההגדרות, משם לצ'אטים ולגיבוי צ'אט, ושם תוכלו לבחור בגיבוי היסטוריית השיחות שלכם, שיבוא על חשבון נפח הגוגל דרייב שלכם. מכיוון שבדרך לענן הנתונים עוברים דחיסה, אנחנו ממליצים על האפשרות בחום. לנו, אספני תמונות כרוניים, נפח הגיבוי לא עלה על 3GB. שווה כל מגה.

פוטנציאל עסקי
לפני סיום, נעבור לפתרונות מקצועיים יותר. SmugMug הוא יישומון שנבנה לצלם החובב או המקצוען כדי לבנות אלבומים מהתמונות שהוא מצלם, או להקמה של אלבום תמונות עסקי. כך יכולים הצלמים לייצר לעצמם תיק עבודות ולהזמין את הגולשים לצפות בו, לשלוח את התמונות לפיתוח ואפילו לרכוש אותן אם הצלם מעמיד אותן למכירה. מחיר מסלול גיבוי בסיסי הוא 4 דולר לחודש, והוא מספק גיבוי ללא הגבלה. תמורת 6 דולר תוכלו לייצר אלבומים מעוצבים, אתר אישי ושירות שליחה להדפסה במעבדת צילום איכותית, ואם תרחיקו לכת ל־12 דולר לחודש, תוכלו להציע את התמונות שצילמתם למכירה.

עוד קופסה
box עושה דבר דומה לשירותים שהוזכרו מוקדם יותר, אבל מייעדת את עצמה לאספנים בנשמה של כל סוגי הקבצים. במסלול החינמי תקבלו שטח אחסון בענן בנפח 10GB, וגודל כל קובץ מוגבל ל־250MB. זה מספיק כמובן לתמונות, אבל אם הסרטתם את מסיבת יום ההולדת של הילד, יש סיכוי שזה לא יספיק. לכן box מציעה מסלולים משפחתיים ועסקיים, שבהם תמורת 6 דולר לחודש תקבלו נפח של 100GB (עם הגבלת גודל קובץ ל־2GB), ותיהנו מתכונות דוגמת שימוש מקביל של כמה משתמשים, סנכרון גרסאות של קבצים (מתאים למי שלא מוחק אותם אף פעם) ועוד. המסלול לנפח בלתי מוגבל מתייקר ל־17 דולר לחודש, ומתאים יותר לארגונים עסקיים. השירות נחשב מקצועי, אמין ומומלץ.

יישומונים ואפליקציות לגיבוי תמונות בענן

אודות admin