לא מעבד עשתונות – סקירת HTC Once X – אריאל גביש

סוס עבודה ? נסו ארבעה סוסים. מכשיר הדגל החדש של HTC מתהדר במעבד חזק במיוחד שיעשה לכם חשק לבטל את המנוי לקולנוע
ב-2012 נוסדה קטגוריה חדשה בסמארטפונים. "מכשירי העל" – מסך בגודל 4.7 אינטש ומעבד מרובע-ליבות. שלושה מכשירים מובילים מתחרים ביניהם בטיפוס מהיר לצמרת: סמסונג גלקסי S3, LG Optimus 4X וה-HTC One X שקיבלתי לסקירה. הפרידה הייתה קשה וההתלבטות כעת היא גדולה מתמיד.
מעט פרטים טכניים: ה-HTC One X מתהדר במעבד מרובע-ליבות במהירות של 1.5 Ghz (מבוסס שבב Tegra3 של nVidia) וזיכרון RAM בנפח 1 ג'יגה-בייט – חומרה המבטיחה, ומקיימת בגדול, ביצועים מפלצתיים. מסך בציפוי Gorilla Glass ברזולוציה של 720p מספקים איכות תמונה ווידיאו מדהימות, ממש חלום לחובבי קולנוע. בקיצור, לא נשאיר אתכם במתח – מדובר במכשיר מעולה, ה"קרם דה לה קרם" של הסמארטפונים.
למרות ההרגשה המסיבית כשאוחזים אותו ביד, משקל ה-One X הוא (רק) 130 גרם, נוח מאוד לאחיזה גם ביד אחת, ובעל גימור איכותי ומסיבי – הכיסוי האחורי והמסגרת נותנים תחושה של מתכת. מערכת השמע המצוינת, Beats Audio, קיימת גם בספינת הדגל החדשה. אומנם המכשיר מגיע ללא האוזניות האיכותיות (וחבל מאוד שב-HTC החליטו לוותר על הצ'ופר האדיר), אבל גם בשימוש באוזניות שאינן של ד"ר דרה, איכות השמע מצוינת ומדובר במערכת מיני ניידת של ממש. לעומת זאת, איכות השמע ברמקול טעונה שיפור, בעיקר בזמן נסיעה ברכב עם חלונות פתוחים. אתכם, בכל מקרה, ישמעו מצוין, אבל אל תבנו על הרמקול כתחליף לדיבורית ברכב.

איכות צילום שלא מביישת מצלמה קומפקטית
המצלמה היא הרכיב הטוב ביותר של המכשיר. חיישן איכותי, צמצם F2.0, הבזק חזק, פוקוס מצוין ומנגנון למניעת רעידות ינפיקו עבורכם תמונות חדות ומצוינות, שייראו מצוין גם על גבי מסך מחשב או טלוויזיית HD. איכות הוידיאו במכשיר היא הטובה ביותר שבה נתקלתי עד היום. היא נעה מ-Full HD (1920 X 1080) ו-HD Ready (1280 X 720) ועד לרזולוציה נמוכה של 320 X 240, וההמלצה היא כמובן לצלם באיכות המרבית. כשחושבים על ההתקדמות הטכנולוגית שעברו מכשירי הסלולר בחמש השנים האחרונות, כל שנותר לנו הוא להישאר בפה פעור: כשמקרינים סרטונים שצולמו במכשיר על גבי מסך HD, קשה להאמין שמדובר בוידיאו שצולם באמצעות סמארטפון ואיכות הוידיאו היא פשוט מצוינת. החיסרון היחידי בצילום וידיאו הוא איכות השמע – בצילום בזמן הליכה, הופעה או אירוע שבו מרבים לזוז איכות השמע יורדת ואף עשויה לעצבן. מי שמתכנן להפוך לסקורסזה וחושש מנפח האחסון או מהיעדר חריץ להרחבת זיכרון – שיסיר דאגה מלבו. ה-HTC One X מגיע עם 32 ג'יגה-בייט, אך למעשה רק 25 מהם פנויים לשימוש המשתמש. עבור מי שמצלם וידיאו ותמונות בלי סוף ואינו נוהג למחוק את הקבצים כל כמה חודשים יש פתרון נוסף: העלאת קבצים לתיבת ה-DropBox הפרטית שלכם. רכישה של One X חדש מהקופסה מזכה אתכם בנפח אחסון של 25 ג'יגה-בייט במתנה לשימוש ב-DropBox. כך תוכלו להעלות כל קובץ שתרצו ומשם לאפשר גישה למשפחה ולחברים. שימו לב שהמתנה ייחודית לכל מכשיר, כך שאם קניתם מכשיר יד שנייה, שבעליו כבר השתמשו בעבר בהטבה, לא תזכו לקבל את אותם 25 ג'יגה-בייט במתנה.

מהיר ופיקח
במכשיר קיימים למעשה חמישה מעבדים הודות לטכנולוגית "4 + 1": ארבעה מעבדים לשימוש מערכת ההפעלה ומעבד נוסף שאחראי על ביזור המשאבים לפי דרישה, יתרון שמבטיח ערנות תמידית וחיי סוללה ארוכים. הסוללה חזקה, אפילו מעט מעל הממוצע לסמארטפון מרובע-ליבות, אך אם שימושכם במכשיר יהיה אינטנסיבי כמו בימי ההתלהבות הראשונים שלכם איתו, אל תסמכו על יום עבודה ארוך ללא טעינה קצרה במשרד או ברכב. גולת הכותרת ברוב המכשירים של HTC היא ממשק ה-Sense המוכר לטוב, אבל הגיור של ממשק ה-Sense לגרסת אנדרואיד 4 (IceCream Sandwich) מעט מאכזב ובאופן אישי ציפיתי ליותר. HTC גם החליטו על שינוי בקונספט המקשים והורידו את מקש ה"עריכה" מכפתורי ההפעלה והשאירו שלושה בלבד: "בית", "חזרה" ו"יישומים אחרונים". כפתור ה"עריכה" הועבר ל"אפשרויות" בכל מסך או תוכנה שתפתחו, אבל תתרגלו לכך די מהר. כפתור ה"יישומים אחרונים" הוטמע באופן מושלם יחד עם השיפור שגוגל הכניסה באנדרואיד 4, והאפשרות לדפדף בין היישומים האחרונים היא פשוט תענוג. בניגוד לגרסאות הקודמות של אנדרואיד, מעכשיו כשתבקשו לחזור לאחד מהיישומים הקודמים שהפעלתם, תחזרו בדיוק לאותה נקודה, למשל לאותו עמוד בדפדפן האינטרנט במקום לחפש אותו מחדש.

מכשיר שנותן פייט הולם לגלקסי
לסיכום, שימוש יומיומי במכשיר הוא הנאה של ממש. ההפעלה זורמת וחלקה, המסך ואיכות התמונה מדהימים והוא יעשה כל שתבקשו ממנו בלי למצמץ (ולא, הוא לא מכין קפה). המקלדת מעט מאכזבת, בעיקר במצב אנכי בו לפעמים תמצאו את עצמכם מחפשים היכן מופיעות האותיות שזה עתה הקלדתם, אבל בשורה התחתונה מדובר במכשיר מדהים למי שמחפש טלפון "All in One". רכיב ה-Wifi שלו מצוין ועבד היטב גם בנקודות בהן נכשלו המתחרים, ומחירו בחנויות הפרטיות נמוך בכ-300 ₪ ממתחרו הגדול – הגלקסי S3.
אחי הבכור מרבה לדבר איתי לאחרונה וכמעט בכל שיחה עולה השאלה "אז מה קונים ?". השאלה הבלתי נמנעת, שאליה מצטרפים קוראים רבים, היא "מה עדיף ? ה-HTC One X או הגלקסי S3?". קשה לתת תשובה חד משמעית למי שלא התנסה במכשיר של HTC ובגלקסי של סמסונג. שניהם מכשירים ששווים מדלית זהב. לגלקסי S3 מסך מעט יותר גדול, והוא פשוט מהנה יותר לתפעול בזכות התכונות ה"אנושיות" שסמסונג הטמיעו בו. חסרונו הוא בעדינותו ואם חלילה יחליק לכם מהיד, תחסירו פעימה באחריות.
ה-One X חזק מעט יותר בכוח העיבוד שלו, בעיקר בהפעלת ריבוי אפליקציות במקביל. עיצובו מוקפד ואלגנטי יותר (כמובן שמדובר בטעם אישי) ואין ספק שהגימור הסופי שלו עמיד הרבה יותר, ובמכשיר שעלותו גבוהה מ-3000 ₪ גם זו נקודה חשובה.

מסקנות הוועדה
ביצועים: 10
ממשק HTC Sense: 9
וידיאו ומקלדת: 9.5
ציון סופי: 9.5

אודות admin