שעון אנדרואיד חכם של סוני, גולן טלקום מרחיבה פעילות בחו"ל – דיגיטל – אריאל גביש

סמארטפונים חכמים, טלוויזיות חכמות, ועכשיו גם שעון חכם.

חברת 'ברס אלקטרה', נציגת 'סוני מובייל' בישראל משווקת את ה- Smart Watch, שעון יד חכם. השעון מתחבר לכל סמארטפון מבוסס אנדרואיד, והוא מציג בעברית הודעות טקסט ושיחות שלא נענו, מתחבר לרשתות חברתיות, מאפשר הפעלה של נגן המוזיקה בסמארטפון שלכם, וגם לענות לשיחות טלפון. אפשר לענוד את השעון על היד או לחברו בתפס מיוחד לרצועת תיק או לחגורה.
כמו כל מוצר מבוסס אנדרואיד, גם השעון של סוני מתחבר לחנות האפליקציות של גוגל. אומנם לא כל אפליקציה מתאימה להתקנה בשעון, אך אם נהיה ריאליים – אנחנו לא ממש צריכים נגן סרטים במכשיר עם מסך בגודל 1.3 אינטש. אפליקציות שכן יתאימו לשימוש בשעון קשורות לפעילות ספורטיבית, למשל כאלו שיציגו בפניכם נתוני מרחק וזמן במהלך ריצה או הליכה. אם תכננתם לרכוש שעון ספורט ייחודי, השעון של סוני יכול לחסוך רכישה כזו, אך קחו בחשבון שעדיין תצטרכו לקחת איתכם לריצה גם את הסמארטפון שהוא המנוע האמיתי. אפליקציות שימושיות נוספות הן חיווי מזג האוויר, אתראות מרשתות חברתיות או גישה ליומן שלכם בטלפון.
לא סקרתי את השעון אך נבירה באתרי טכנולוגיה מובילים בעולם מעלה תלונות דומות: למרות שהיצרנית מבטיחה שהשעון עמיד בפני שריטות, במספר מקרים נתקלו במצב הפוך, ללא מאמץ גדול במיוחד. עובי השעון הוא 8 מ"מ ומשקלו, יחד עם הרצועה העדינה שמחוברת אליו, הוא 26 גרם.
מחירו של השעון 578 שקלים בחנות של סוני-מובייל ברמת גן, מחיר לא גבוה למי שמעוניין להתחפש לדיק טרייסי או פשוט להיות מחובר לאינטרנט ללא הפסקה.

ידיד לעת צרה

Zello היא אפליקציה שתעזור לכם לחזק את תחושת הביטחון בכבישים שונים ברחבי הארץ. הרעיון פשוט –מדובר ברשת קולית שאליה מחוברים משתמשים באמצעות מכשיר הסמארטפון שלהם ויכולים לדווח, גם בהתפרצות קולית בדומה למכשירי קשר של רשת 'מירס', על אירועים שונים או בקשה לעזרה בעת תקלה ברכב בכביש. נתקלתם בפקק תנועה או נתקעתם עם הרכב בשעת לילה באזור לא נעים ? לחיצה על כפתור הדיבורית שבתחתית מסך הסמארטפון ובחירה בערוץ המתאים תאפשר לכם לדבר בערוץ הזה, וכל מי שמחובר אליו ישמע אתכם ויוכל ליצור אתכם קשר באופן מיידי.
מקימי הערוצים המיוחדים המיועדים להצלת חיים הסבירו: "בעקבות ניסיונות חטיפה בהם נתקלנו באזורי יש"ע הקמנו מערכת קשר לסמארטפונים, אנחנו משתמשים באפליקציה כדי ליצור קשר בין אנשים בזמן אמת. אנו מספקים דיווחי תנועה ומדווחים על בעיות ביטחוניות מתוך חשיבה שדיווחי תנועה ייתנו חיים לערוצים ודיווחי ביטחון יוכלו לתת חיים לאנשים". מפעילי המערכת נמצאים בקשר עם אנשי מד"א רבים ומוקדי בטחון באזורים שבהם נפתחו הערוצים.
האפליקציה צוברת פופולריות מאז הושקה וערוצים חדשים נפתחים על בסיס חודשי. אפשר לחפש אותם לפי איזור. נכון להיום יש יותר מ-10 ערוצים לכבישים ייעודיים, בהם כביש מספר 1 – ירושלים-יריחו, כביש 5 חוצה שומרון ועוד. את ערוצי התקשורת, שמהותם יכולה להיות כל נושא שהוא, מקימים המשתמשים. הקורא עקביה, למשל, הקים ערוץ עבור כביש 60 (ירושלים-תפוח). לדבריו הערוץ תפס תאוצה וקהל נרשמים מכובד שמשתמשים באפליקציה על בסיס יומיומי, כאשר לא מעט אנשים פונים בבקשות להקמת ערוצים נוספים. האפליקציה זמינה להתקנה במכשירי אנדרואיד, אייפון, בלקברי וגם על מחשבים אישיים.

קדימה, כולם אחריי

הדי כניסתה של 'גולן טלקום' עדיין מעוררים גלים. לאחר תקופה ארוכה של עיכובים הכריזו 'גולן' בשבוע שעבר על תחילת הפעלת שירותי נדידה ושיחות בחו"ל ("רומינג"). החברה מציעה תעריף של 99 אגורות לשליחת מסרון לישראל ו-35 אגורות לדקת שיחה יוצאת או נכנסת לישראל באמצעות שירות "חיוג ל" (חיוג למספר מקומי ודרכו ביצוע שיחה יוצאת למספר ישראלי). השירות זמין ב-20 מדינות באירופה, וב-15 מדינות נוספות (ארה"ב, רוסיה, אוסטרליה ועוד) אך בתעריף יקר יותר של 99 אגורות לדקת שיחה יוצאת או נכנסת ושליחת מסרון לארץ בעלות של 99 אגורות עד 1.99 שקלים.
להזכירם, עד כניסת 'גולן טלקום' לשוק הסלולר, שימוש במכשיר סלולרי בחו"ל עלה הון תועפות, ושלוש חברות הסלולר הוותיקות הרשו לעצמן לגבות תעריפים במחירים מנופחים ומוגזמים, שבאופן לא מפתיע היו דומים מאוד אצל שלושת המפעילות: בחודש מאי האחרון שילמתי לאורנג' 190 שקלים תמורת חבילה שהקנתה לי את האפשרות לשלוח מסרון לארץ בעלות של 1.5 שקלים במקום 3 שקלים, ולבצע שיחה (נכנסת או יוצאת) בעלות של 3 שקלים "בלבד" לדקה במקום 15 שקלים ויותר. השערורייה
האמיתית היא שבמקרה שניצלתם את מלוא החבילה אך נותר לכם יום נוסף בחו"ל, תהיו חייבים לרכוש חבילה חדשה של 190 שקלים, או שתשלמו ביוקר על כל דקה. מצד שני, לא משתלם לחדש חבילה עבור יום בודד, שכן סכום שלא נוצל, אינו מוחזר. למרות החבילה שרכשתי, תוך הקפדה על שימוש סביר, מדוד והגיוני, בחשבונית הסופית חויבתי ביותר מ-300 שקלים.
יום לאחר פרסום הידיעה של 'גולן טלקום' מיהרה חברת 'פלאפון' להשיק שתי חבילות חו"ל: האחת ב-150 שקלים, מציעה תעריף של 2 שקלים לדקת שיחה יוצאת או נכנסת, מסרון או מגה-בייט גלישה. השנייה, ב-300 שקל מציעה את אותם שימושים בשקל ליחידה. החבילות של 'פלאפון' הן במודל הישן של תשלום מראש. כמה שעות לאחר מכן יצאה גם 'סלקום' עם הודעה משלה: 79 אגורות לדקת שיחה או מסרון, בתשלום לפי צריכה. כדי  ליהנות מתעריף זה, תידרשו לשלם 49 שקלים בכל נסיעה, המסלול תקף ל-40 מדינות, והחבילות של 'סלקום' אינן מוגבלות בזמן.
כרגיל, רק ב'גולן' אין צורך ברכישת חבילה, בהתחייבות מראש או בכל קומבינה אחרת, והחיוב הוא עבור שימוש בפועל בלבד. אני כבר יודע במי אבחר בנסיעה הבאה שלי. מה איתכם ?

אודות admin