להוריד ולנשום לרווחה \\ יישומוני בריאות

לחיות בריא זה לא אומר בהכרח להתחיל לסבול • החלטתם לאכול נכון? לא צריך להיפרד מקינוחים • וספורט היא לא מילה נרדפת לסיוט • קבלו עשר אפליקציות שיעזרו לכם להחליק לצד הבריא של החיים

ככה אולי ייצא מהטלפון שלכם משהו בריא. צילום: גטי אימג'ס















• גלוטן? אפשר בלי
לא מזמן הזדמן לי לפגוש קולגה שלא ראיתי כמה שנים. הוא השיל ממשקלו כמות כה גדולה של שומן, עד כדי כך שלקח לי כמה רגעים לזהות במי מדובר. המבט על פניי עשה את שלו, והוא הסביר לי – בלי ששאלתי אפילו – שהיה רגיש לגלוטן.
עם השנים גדלה המודעות ואנשים רבים גילו שבעצם גלוטן לא עושה טוב לגופם. היישומון "חיים ללא גלוטן" מרכז לרגישים לגלוטן ולחולי צליאק מידע על אודות רשימת מוסדות שמגישים מנות ללא גלוטן. תוכלו למצוא בו גם מתכונים ללא גלוטן ולאתר מוצרי מזון שאינם מכילים את החלבון.

• תתבוננו בצלחת
המודעות לתזונה נכונה היא לא טרנד ישראלי, ולעניות דעתנו אנחנו אפילו מעט בפיגור אחרי מדינות אירופיות. גלוטן הוא רק חלבון אחד שמסוכן לחלק מהאוכלוסייה, ובעידן הזה מי שאוכל בחוץ רוצה לדעת בדיוק מה מונח לו בצלחת. היישומון "Eat Tune – לאכול בחוץ" יעזור לכם למצוא מסעדות בהתאם להעדפות התזונה שלכם: מופחת שומן, מופחת מלח, ללא גלוטן, אורגני, צמחוני, מקומות המתאימים לחולי סוכרת ועוד. מומלץ לכל מי שיצא פעם מתזונאית, נלחץ מכמות ההגבלות והחליט להרים ידיים עוד לפני שניסה.

• רואים שש שש
מכירים הבהרות משפטיות בסגנון "אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ או המלצה"? אז זה המקום שלנו להוסיף אחת כזו. מי שרוצה לבצע בדיקת עיניים בצורה מסודרת, עדיף שיפנה לאופטומטריסט מוסמך או לרופא עיניים. אבל אם אתם בכל זאת מעוניינים לבצע בדיקות ראייה שגרתיות באופן עצמאי, הרי אף פעם אי אפשר לדעת – אולי תגלו משהו שהמומחים פספסו, האפליקציה "Eye Test – Eye Exam" תעזור לכם לבצע שלל בדיקות, ובהן גילוי עיוורון צבעים חלקי, בדיקת המספר במשקפיים, בדיקת רמת הניגודיות והבהירות, זיהוי קטרקט או עין יבשה ועוד. היישומון זמין רק לאנדרואיד והוא אחד המומלצים בתחום, ובכלל בחנות של גוגל. חלופה אפשרית לאייפון היא היישומון "Vision Test". או שתקנו אנדרואיד.

• לבדוק את התינוק
אלא אם כן אתם אדישים במיוחד, ילד ראשון תמיד מלווה בלחץ, וכשהוא משולב עם חוסר הבקיאות שלנו בנושא – כל רחש שבוקע מהילד הוא מקור לדאגה – וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על השוואות התזונה, שעות השינה והגוונים והמרקמים של מה שיוצא להם מהגוף. כדי לדעת מה קורה כל הזמן עם האוצר שלכם, כדאי שתכירו את "Baby Connect". אמנם מדובר ביישומון בתשלום (19.40 ש'), אבל מאלה שבהחלט שווים את ההשקעה. יעיל, מסודר ומסנכרן את המידע בין המכשירים השונים. כך תוכלו לדעת גם מהעבודה מתי התינוק נרדם או חייך, תנהלו יומן חיסונים, ולמעשה כל נתון שתרצו לשמור כתיעוד.

• לתקשר את ההורות
ועוד בענייני הקושי שבצעדים הראשונים בהורות, לא פעם אנחנו לא יודעים למה הקטנטן בוכה או מתקשה לישון. כדי להקל עלינו, מציע היישומון של מזון התינוקות מטרנה אפשרות לשוחח עם הורים אחרים, לשתף אותם בקושי שלנו ולקבל עצה מבעל ניסיון. תוכלו גם לשוחח עם יועצים מקצועיים לכל אחד מהתחומים. "מטרנה גרופeat" הוא לא בדיוק יישומון, אלא אמצעי להתחבר לקבוצות ייעוץ בנושאים של ייעוץ הנקה, תזונה, שינה והתפתחות.

• יש לה קייס
קייסי הו היא מלכת פילאטיס והוכחה נוספת שאפשר לייצר קריירה משמעותית ברשתות החברתיות. ערוץ היו־טיוב שלה צובר מיליוני צפיות בזכות עשרות סרטוני הדרכה לפילאטיס. כעת האימפריה מתרחבת וביישומון "Blogilates" תקבלו, נוסף על כל הסרטונים, פורומים המוקדשים כולם לפילאטיס ולוח עבודה חודשי עם תוכניות מפורטות מה לבצע בכל יום – במסלול למתחיל, למקצוען ולמתקדם. יש גם מתכונים מומלצים, כמובן. אם אתם אוהבים לעשות ספורט לבד ובשקט, דעו שהגרסה הבסיסית היא בחינם; בתשלום של 8-3.50 ש' לפיצ'ר תוכלו להוסיף מרכיבים כמו עריכה של לוח העבודה בהתאם לתוצאות ולביצועים שלכם, וצפייה בסרטונים לחברים בלבד.

• רעל בעיניים
לשמור על הכושר ועל הגזרה זה לא עניין פשוט. יש את אלו המכורים ויש את אלו שמקפידים להתאמן, בין שבחדר הכושר או בריצה בפארק, פשוט כי צריך. אם אתם מהסוג הראשון אנחנו פחות מודאגים, אבל אם אתם מאלה שיותר קשה להוציא מהבית – "Motion Traxx" יעזור לכם להוסיף פלפל לאימונים שלכם. היישומון מאפשר לבחור את סוג האימון (כוח בחדר הכושר, ריצה על הליכון, ספינינג, מדרגות ועוד), לקבוע את משך האימון ולקבל על המסך ליווי מקצועי עם מוסיקה המתאימה לאופי ולקצב הפעילות שהגדרתם. כל ריצה או דיווש מלווים במדריך קולי שמדרבן אתכם בטוב טעם על פי קצב הפעילות שלכם, ורק מתי שצריך באמת.

• מתים על ריצה
אם אתם אוהבים לרוץ והמדריך האישי ב"Motion Traxx" לא עזר לכם או פשוט לא עשה לכם את זה, אולי "!Zombies, Run" יצליח להלחיץ אתכם ויגרום לכם להשיל קצת ממשקלכם. אפשר לכנות אותו גם תסכית אפוקליפטי שבו אתם בוחרים משימה – למשל, חילוץ חבר, איסוף אוכל, בריחה מזומבים – ופשוט יוצאים לרוץ. בזמן הריצה סיפור המשימה מנוגן באוזניות בשמע עשיר באפקטים, למשל גניחות של זומבים, מסוקים המרחפים מעליכם ושלל הפתעות שעשויות להקפיץ אתכם או לגרום לכם להגביר את הקצב. שלא לומר, לנוס על נפשותיכם.

• פרגנו לריאות
אם כבר יצאנו לרוץ, זה יהיה אבסורד אם נמלא את הריאות המתנקות בפיח של טוסטוסים. אם אתם גרים בשדרות העירוניות ולא בשדות של המושב, תוכלו להיעזר ביישומון "BreezoMeter", אשר מציג מידע על אודות רמת זיהום האוויר במקום שבו אתם נמצאים. אפשר, כמובן, לחפש כל מקום ברשימה ארוכה של 67 מדינות, כולל ישראל. הנתונים מגיעים מלא פחות מ־7,000 מקורות מידע עולמיים, המנטרים את איכות האוויר והמים, ותוכלו לדעת הרבה אפילו על הרחוב שבו אתם עושים ספורט. היישומון מתאים במיוחד להורים לפעוטות או למי שרוצה לרוץ באווירה טובה.

• מעניין לי ת'שיפקה
לא צריך להיות רופא כדי למצוא מאמרים מעניינים בנושאי בריאות. והאמת, זה גם לא חייב להיות "בריאותי" נטו כדי לעניין. "שיפקה" הוא מגזין בריאות המציג מאמרים או תרופות סבתא בסגנון תרופות ביתיות להפסקת שיהוקים, שיטות לייפוי צלקות או כיצד להיפטר מקשקשים בשיטה ביתית – מבלי למלא עגלה במוצרי שיער יקרים. אם יש לכם זמן פנוי תוכלו לפשפש בקטגוריות השונות ולמצוא עוד כמה טיפים שימושיים, כגון איך לגדל ג'ינג'ר בבית או מתכונים בריאים לפיצה, עם הבטחה שהיא גם תהיה טעימה.

אודות admin